رفتن به بالا
  • سه شنبه - 20 تیر 1396 - 22:45
  • کد خبر : ۲۴۷۰
  • چاپ خبر : اتفاقات ورزشی که در ۱۱ جولای ، سه شنبه ۲۰ تیر در تاریخ فوتبال جهان به وقوع پیوست
تقویم ورزشی یاریزان؛

اتفاقات ورزشی که در ۱۱ جولای ، سه شنبه ۲۰ تیر در تاریخ فوتبال جهان به وقوع پیوست

  مهمترین رخدادهایی که در روز ۱۱ جولای هر سال اتفاق افتاده در این بخش گرداوری شده که مهمترین آنها مربوط به قهرمانی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ و خداحافظی فرشاد پیوس در شهرآورد پرسپولیس و استقلال در سال ۱۳۷۵ و قهرمانی تیم ملی اسپانیا در  جام جهانی ۲۰۱۰ می باشد.    ———————————— #در_چنین_روزی… سه شنبه […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهمترین رخدادهایی که در روز ۱۱ جولای هر سال اتفاق افتاده در این بخش گرداوری شده که مهمترین آنها مربوط به قهرمانی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ و خداحافظی فرشاد پیوس در شهرآورد پرسپولیس و استقلال در سال ۱۳۷۵ و قهرمانی تیم ملی اسپانیا در  جام جهانی ۲۰۱۰ می باشد.

 

 

------------------------------------

#در_چنین_روزی…

سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶ _ ۱۱ جولای ۲۰۱۷

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

▪️ هوگو سانچز (هوگو سانچز مارکز) مهاجم سابق تیم ملی مکزیک و تیم رئال مادرید امروز ۵۹ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۵۸) او در دوران بازی بدلیل گلزنی های فراوان به “هوگل” معروف شده بود. او در تیمهای بسیاری از جمله اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، کلاب آمریکا و رایو والکانو بازی کرد و در دوران مربیگری نیز هدایت تیمهای آلمریا و چند تیم باشگاهای مکزیک و تیمهای ملی بزرگسالان و زیر ۲۳ سال مکزیک را بر عهده داشت.

▪️ روبن باراخا هافبک سابق تیم ملی اسپانیا امروز ۴۲ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۷۵) او در تیمهای رئال وایادولید ، اتلتیکو مادرید و والنسیا بازی کرد و به عنوان سرمربی نیز در تیمهای اتلتیکو مادرید ، والنسیا و الچه اسپانیا فعالیت داشت.

▪️ ۳۵ سال پیش در چنین روزی (۱۱ جولای ۱۹۸۲) تیم ملی ایتالیا در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا و در حضور ۹۰ هزار تماشاگر استادیوم سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳_۱ تیم ملی آلمان را برد و برای سومین بار قهرمان جهان شد.

▪️ رائول گارسیا (رائول گارسیا اسکودرو) هافبک اسپانیایی امروز ۳۱ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۸۶) او از تیم اوساسونا فوتبال خود را آغاز کرد سپس به تیم اتلتیکو مادرید پیوست و سپس بصورت قرضی به تیم سابق خود اوساسونا بازگشت و اکنون در تیم اتلتیک بیلبائو بازی میکند.

▪️ یوان گورکوف هافبک تیم ملی فرانسه امروز ۳۱ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۸۶) او در تیم رن فرانسه فوتبالش را آغاز کرد و اکنون در تیم المپیک لیون توپ میزند. گورکف از سال ۲۰۰۸ تاکنون عضو تیم ملی فرانسه بوده و در ۳۱ بازی ملی خود ۴ گل نیز به ثمر رسانده است.

▪️ اتین کاپو هافبک فرانسوی امروز ۲۹ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۸۸) او اکنون در تیم تاتنهام انگلیس بازی میکند و قبلا نیز در تیم تولوز فرانسه حضور داشت و سابقه بازی در تیم ملی زیر ۲۱ سال و بزرگسالان فرانسه را نیز در کارنامه دارد.

▪️محمد الننی (محمد ناصر السید الننی) هافبک دفاعی تیم ملی مصر امروز ۲۵ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۹۲) او در تیمهای جوانان الاهلی مصر ، الموکاولون مصر و بازل سوییس سابقه بازی دارد و اکنون در تیم #آرسنال انگلیس توپ میزند و در تیم ملی مصر نیز تاکنون ۴۰ بازی ملی انجام داده است.

▪️ لوکاس اوکامپوس (لوکاس آریل اوکامپوس) هافبک تهاجمی آرژانتینی امروز ۲۳ ساله شد. (۱۱ جولای ۱۹۹۴) او سابقه بازی در تیمهای ریورپلاته آرژانتین ، موناکو فرانسه ، المپیک مارسی را دارد و سپس بصورت قرضی به جنوا ایتالیا رفت و اکنون نیز بصورت قرضی در تیم آث میلان بازی میکند.

▪️ ۲۰ سال پیش در چنین روزی (۲۰ تیر ۱۳۷۵) شهرآورد پرسپولیس و استقلال در حالی به عنوان آخرین بازی لیگ آزادگان ۱۳۷۵ برگزار میشد که قهرمانی پرسپولیس از هفته ها قبل مشخص شده بود اما نکته ویژه بازی خداحافظی فرشاد پیوس مهاجم ۳۶ ساله گلزن سرخپوشان و تیم ملی بود که دقایقی بازی کرد و سپس چهار گوشه زمین را بوسید و از فوتبال خداحافـظی کرد و پیراهن ۱۷ خود را به مهدی مهدوی کیای جوان داد. گلهای پرسپولیس را در این دیدار ادموند بزیک ، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهرزاده به ثمر رساندند.

▪️ ۱۸ سال پیش در چنین روزی (۲۰ تیر ۱۳۷۸) در فینال جام حذفی کشور تیمهای پرسپولیس و استقلال به مصاف هم رفتند و در پایان قرمزپوشان قهرمان شدند. مهدی هاشمی نسب با پنالتی ابتدا قرمزها را جلو انداخت اما سهراب بختیاری زاده بازی را به تساوی کشاند اما در ادامه افشین پیروانی با ضربه سر روی سانتر خوب پایان رافت گل دوم قرمزها را زد و دومین جام قهرمانی فصل (پس از جام آزادگان) برای پرسپولیس به دست آمد.

▪️ ۱۰ سال پیش در چنین روزی (۱۱ جولای ۲۰۰۷) تیم ملی ایران با سرمربیگری امیر قلعه نویی در رقابتهای جام ملتهای آسیا به میزبانی مالزی در اولین بازی مرحله گروهی خود مقابل تیم ملی ازبکستان ۲_۱ پیروز شد. ابتدا ازبکها با گل به خودی رحمان رضایی جلو افتاد اما سید جلال حسینی و جواد کاظمیان نتیجه را به سود تیم ایران تغییر دادند.

▪️ ۷ سال پیش در چنین روزی (۱۱ جولای ۲۰۱۰) تیم ملی اسپانیا در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با تک گل دقیقه ۱۱۶ آندرس اینیستا تیم ملی هلند را برد و برای نخستین بار قهرمان جهان شد. نکته جالب اینکه هلند برای سومین بار در تاریخ جام جهانی در فینال ناکام ماند و همچنان در حسرت جام ماند.

▪️۲ سال پیش در چنین روزی (۱۱ جولای ۲۰۱۵) ایکر کاسیاس دروازه بان و کاپیتان اسطوره ای تیم رئال مادرید پس از سالها از این تیم جدا و به پورتو پرتغال پیوست. ایکر از سال ۱۹۹۵ و از دوران نوجوانی در رئال حضور داشت.

 

یاریزان

FOOTBALL


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی