رفتن به بالا
  • دوشنبه - 12 اردیبهشت 1401 - 07:59
  • کد خبر : ۱۲۲۴۵
  • چاپ خبر : بیوگرافی حامد سهراب نژاد ستاره بسکتبال تیم ملی و لیگ برتر ایران

بیوگرافی حامد سهراب نژاد ستاره بسکتبال تیم ملی و لیگ برتر ایران

یاریزان | در مطلبی کوتاه بیوگرافی حامد سهراب نژاد بسکتبالیست خوشنام و پر افتخار کردستانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. حامد سهراب نژاد در ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۶۲ در محله قطارچیان شهر سنندج و در یک خانواده ۶ نفره و فرهنگی به دنیا آمده است. از کلاس سوم بسکتبال را زیر نظر برادرانش امید و حمید شروع کرد. در کلاس چهارم دبستان با تیم مدرسه در مسابقات آموزشگاهی شرکت کرد و بعد از آن در تیم منتخب مدارس استان کردستان حضور داشت.در مقطع راهنمایی جهت شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شد. در سال ٧۴ در دوره مسابقات مینی بسکتبال که در تهران برگزار شد شرکت کرد. در سال ٧٧ در اولین دوره مسابقات جوانان قهرمانی ایران حضور داشت و برای اردوی تیم ملی بسمتبال جوانان ایران انتخاب شد تا دوران حرفه ای حامد سهراب نژاد آغاز شده باشد. مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا در لبنان اولین دوره بین‌المللی به حساب می آید که این بسکتبالیست کردستانی در آن شرکت کرده است و برای اولین بار تیم ملی ایران در غرب آسیا موفق به کسب مقام اول شد. مطالب مشابه بیوگرافی حامد سهراب نژاد پست: فوروارد قدرتی قد: ۲۰۸ سانتیمتر افتخارات ورزشی ملی: قهرمان جوانان غرب آسیا در لبنان، قهرمان امیدهای غرب آسیا در عراق، قهرمان مردان زیر ٢٠ سال آسیا، سه دوره قهرمان بزرگسالان غرب آسیا در ایران، اردن و لبنان، سال ٢٠٠٧ قهرمان آسیا در چین، سال ٢٠٠٩ قهرمان آسیا، سال ٢٠١٠ مقام سوم بازی‌های آسیایی کوانگجو، سال ٢٠١١ با ٧ برد و یک باخت مقام پنجم آسیا، سال ٢٠١٣ مقام اول و قهرمانی آسیا در فیلیپین، سال ٢٠٠٨ حضور در المپیک پکن باشگاهی: قهرمان آسیا همراه با تیم صباباتری در سال ٨۴، قهرمان آسیا همراه با تیم مهرام در سال ٨٨، قهرمان آسیا همراه با تیم مهرام در سال ٨٩، هفت قهرمانی در لیگ برتر ایران در یک دوره بیست و دوساله فعالیت در سطح اول بسکتبال ایران، بخشی از افتخارات ورزشی حامد سهراب نژاد به حساب می آید. وی در سال 1401 بهمراه تیم ذوب آهن اصفهان به مقام نائب قهرمانی ایران دست یافت. پیکان، صباباتری، مهرام، پتروشیمی بندر امام، شهرداری اراک، دانشگاه آزاد، شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان و... تیم هایی بوده که حامد سهراب نژاد تاکنون پیراهن آنها را در رقابت های لیگ برتر بسکتبال ایران برتن کرده است. حامد سهراب نژاد ، عضو سرشناس تیم ملی بسکتبال آقایان ایران، در فروردین ماه 1399، به طور داوطلبانه دو کانتینر تجهیزات پزشکی مانند گان، ماسک ، دستکش و حتی صندلی های چرخدار برای به بیمارستان توحید سنندج در استان کردستان جمع آوری و ارسال کرد.

در مطلبی کوتاه بیوگرافی حامد سهراب نژاد بسکتبالیست خوشنام و پر افتخار کردستانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یاریزان | در مطلبی کوتاه بیوگرافی حامد سهراب نژاد بسکتبالیست خوشنام و پر افتخار کردستانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حامد سهراب نژاد در ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۶۲ در محله قطارچیان شهر سنندج و در یک خانواده ۶ نفره و فرهنگی به دنیا آمده است.

 

------------------------------------

از کلاس سوم بسکتبال را زیر نظر برادرانش امید و حمید شروع کرد. در کلاس چهارم دبستان با تیم مدرسه در مسابقات آموزشگاهی شرکت کرد و بعد از آن در تیم منتخب مدارس استان کردستان حضور داشت.در مقطع راهنمایی جهت شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شد.

در سال ٧۴ در دوره مسابقات مینی بسکتبال که در تهران برگزار شد شرکت کرد. در سال ٧٧ در اولین دوره مسابقات جوانان قهرمانی ایران حضور داشت و برای اردوی تیم ملی بسمتبال جوانان ایران انتخاب شد تا دوران حرفه ای حامد سهراب نژاد آغاز شده باشد.

مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا در لبنان اولین دوره بین‌المللی به حساب می آید که این بسکتبالیست کردستانی در آن شرکت کرده است و برای اولین بار تیم ملی ایران در غرب آسیا موفق به کسب مقام اول شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

مطالب مشابه بیوگرافی حامد سهراب نژاد

 

پست: فوروارد قدرتی

قد: ۲۰۸ سانتیمتر

 

افتخارات ورزشی

ملی: قهرمان جوانان غرب آسیا در لبنان، قهرمان امیدهای غرب آسیا در عراق، قهرمان مردان زیر ٢٠ سال آسیا، سه دوره قهرمان بزرگسالان غرب آسیا در ایران، اردن و لبنان، سال ٢٠٠٧ قهرمان آسیا در چین، سال ٢٠٠٩ قهرمان آسیا، سال ٢٠١٠ مقام سوم بازی‌های آسیایی کوانگجو، سال ٢٠١١ با ٧ برد و یک باخت مقام پنجم آسیا، سال ٢٠١٣ مقام اول و قهرمانی آسیا در فیلیپین، سال ٢٠٠٨ حضور در المپیک پکن

باشگاهی: قهرمان آسیا همراه با تیم صباباتری در سال ٨۴، قهرمان آسیا همراه با تیم مهرام در سال ٨٨، قهرمان آسیا همراه با تیم مهرام در سال ٨٩، هفت قهرمانی در لیگ برتر ایران در یک دوره بیست و دوساله فعالیت در سطح اول بسکتبال ایران، بخشی از افتخارات ورزشی حامد سهراب نژاد به حساب می آید. وی در سال ۱۴۰۱ بهمراه تیم ذوب آهن اصفهان به مقام نائب قهرمانی ایران دست یافت.

پیکان، صباباتری، مهرام، پتروشیمی بندر امام، شهرداری اراک، دانشگاه آزاد، شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان و… تیم هایی بوده که حامد سهراب نژاد تاکنون پیراهن آنها را در رقابت های لیگ برتر بسکتبال ایران برتن کرده است.

حامد سهراب نژاد ، عضو سرشناس تیم ملی بسکتبال آقایان ایران، در فروردین ماه ۱۳۹۹، به طور داوطلبانه دو کانتینر تجهیزات پزشکی مانند گان، ماسک ، دستکش و حتی صندلی های چرخدار برای به بیمارستان توحید سنندج در استان کردستان جمع آوری و ارسال کرد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی