رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 13 فروردین 1399 - 18:19
  • کد خبر : ۶۴۷۸
  • چاپ خبر : وداع با کوهنورد پیشکسوت مهاباد

وداع با کوهنورد پیشکسوت مهاباد

عبدالرحمن فردوسی کوهنورد پیشکسوت مهابادی صبح امروز 13 فروردین‌ماه 1399 در سن 90 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

عبدالرحمن فردوسی کوهنورد پیشکسوت مهابادی صبح امروز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۹۰ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

عبدالرحمن فردوسی کوهنورد پیشکسوت مهابادی ملقب به “کاک خمان” دار فانی را وداع گفت.

به گزارش یاریزان و به نقل از هاژه؛ عبدالرحمن فردوسی در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از همان کودکی به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقمند بود و بیش از ۷۰ سال کوهنوردی را بصورت حرفه‌ای ادامه داد.

 

------------------------------------

اولین تجربه کوهپیمایی و طبیعت گردی وی به سن ۶ سالگی و کوه داشامجید در شهر مهاباد همراه با هاشم نانوازاده و برخی بزرگان شهر مهاباد برمی‌گردد و بعدها نیز صعود به ارتفاعات برده رشان، قلای شاه، سارمی، لند شیخان و … تجربه کرد.

کاک خمان لذت بخش‌ترین تجربه کوهنوردی و طبیعت گردی خود را مربوط به قلاتی شاه بدلیل ارتفاع زیاد و طبیعت زیبایش می‎دانست.

وی نه تنها به عنوان یک کوهنورد بلکه به عنوان یکی از دوستداران طبیعت همواره دوستان و جوانان کوهنورد را به حفظ محیط زیست و جمع آوری پسماند از دامان طبیعت تشویق می‌کرد و همواره بر حفظ و حراست از طبیعت به عنوان یکی اصل مهم در طبیعت گردی و کوهنوردی تأکید می‌کرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی که تجربه بسیاز زیادی از کوهنوردی داشت و صعود به بسیاری از ارتفاعات ، قله‌های کوردستان و کشور را در کارنامه داشت به کوهنوردان جوان توصیه می‌کرد از رقابت و مسابقه درحین کوهنوردی و وارد کردن فشار زیاد بر بدن بپرهیزند و برای صعود به قله‌ها مسیر غیرمستقیم و مورب را بر مستقیم و شیب زیاد ترجیح دهند.

عبدالرحمن فردوسی ملقب به “کاک خمان” در سال ۱۳۰۹ در مهاباد متولد شد و امروز صبح مورخه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۹۰ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی