رفتن به بالا
  • یکشنبه - 2 اردیبهشت 1397 - 08:33
  • کد خبر : ۲۸۷۵
  • چاپ خبر : حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی از بازی در دبستان تا درخشش در تیم ملی ایران
مصاحبه اختصاصی؛

حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی از بازی در دبستان تا درخشش در تیم ملی ایران

  حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی و ملی پوش ایرانی است که با تیم‌های مختلف کشورمان بازی کرده و همواره بانی کسب مقام و افتخار بوده است.    ———————————— به گزارش یاریزان به نقل از فارس، شاید به جرات می توان گفت در کردستان و شهر سنندج، ورزش بسکتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها باشد و […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی و ملی پوش ایرانی است که با تیم‌های مختلف کشورمان بازی کرده و همواره بانی کسب مقام و افتخار بوده است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان به نقل از فارس، شاید به جرات می توان گفت در کردستان و شهر سنندج، ورزش بسکتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها باشد و بزرگان و قهرمانان زیادی را تحویل تیم‌های ملی کشورمان داده است.

حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی و ملی پوش ایرانی است که نام آن در کشور می درخشد.

برای آشنایی بیشتر با این ورزشکار افتخارآفرین و وضعیت بسکتبال کردستان، با وی مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

  • از معرفی خودتان شروع کنیم..

حامد سهراب‌نژاد هستم در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۲ در محله  قطارچیان شهر سنندج  و در یک  خانواده ۶ نفره و فرهنگی به دنیا آمدم.

  • بسکتبال را کی و با چه تیمی شروع کردید؟

بنده از کلاس سوم بسکتبال را  زیر نظر برادرانم امید و حمید شروع کردم و  اولین مسابقاتی که شرکت کردم کلاس چهارم دبستان با تیم مدرسه در مسابقات آموزشگاهی بود و  بعد از آن منتخب مدارس و استان و انتخابی استان تا دوران راهنمایی که اولین دوره  برای مسابقات کشوری انتخاب شدم.

تا حدودی  تقریبا تو خط تمرینات و مسابقات افتاده بودم تا یک دوره مسابقات مینی بسکتبال در سال ٧۴ در تهران برگزار شد و در سال ٧٧ اولین دوره مسابقات جوانان قهرمانی کشور بود شرکت کردیم و برای اردوی ملی جوانان  انتخاب شدیم  و از آنجا تقریبا کار حرفه‌ای من شروع شد و از آنجا همیشه در اردو و مسابقات زیر نظر بودیم.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی که شرکت کردم جوانان غرب آسیا در لبنان بود که برای اولین  بار ایران در غرب آسیا مقام اول را کسب کرد.

 

  • فصل قبل در کدام تیم حضور داشتید و شرایطت چطور بود؟

در تیم کاملا ایرانی دانشگاه آزاد بودم و شرایطی خوبی داشتم، به دلیل سیاست‌هایی که مدیران دانشگاه داشتم از حضور بازیکن خارجی در تیم منع شده بودیم و در مقابل تمام تیم‌هایی که حتی دوتا بازیکن خارجی خوب داشتن بازی کردیم و خوب ظاهر شدیم.

 

  • آیا تا به حال به عناوین و افتخاراتی در بسکتبال دست پیدا کرده اید؟ 

قهرمان غرب آسیا در لبنان رده جوانان، قهرمان امیدهای غرب آسیا  در عراق، قهرمان مردان زیر ٢٠ سال آسیا، سه دوره قهرمان بزرگسالان غرب آسیا در ایران،  اردن و لبنان، سال٢٠٠٧ قهرمان آسیا در چین، سال ٢٠٠٩ قهرمان آسیا، سال ٢٠١٠ مقام سوم بازی‌های آسیایی کوانگجو، سال ٢٠١١  با ٧ برد و یک باخت مقام پنجم  آسیا که در تعجب تمام تیم‌ها صعود نکردیم، سال ٢٠١٣ مقام اول  قهرمانی آسیا در فیلیپین، سال ٢٠٠٨ حضور در المپک پکن،

قهرمان آسیا با تیم صباباتری در سال ٨۴، با تیم مهرام

قهرمان باشگاهای آسیا در قطر در سال ٨٩

قهرمان باشگاهای آسیا در اندونزی با مهرام در سال ٨٨
در سطح باشگاهی هم ١٧ سال در لیگ برتر بسکتبال حضور داشتم که شیرین‌ها و تلخی‌های داشته ولی خوشبختانه در این چند سال ٧ بار به مقام قهرمانی لیگ را کسب کردم.

  • از دوران حضور در  تیم ملی برایمان بگویید؟

دوران بسیار سخت و طاقت‌فرسایی بود ولی بعد از این همه سختی‌ها لذتی که داشت بعد از کسب نتیجه مطلب تمام خستگی اون دوران  فراموش می‌شود خاطرات تلخ و شیرین زیاد داشتیم.

 

  • چه توصیه‌ای برای جوانان کردستانی دارید که می‌خواهند وارد رشته بسکتبال شوند؟

من در سطحی نیستم که بخواهم توصیه‌ای بکنم ولی اگر هر کاری که شروع می‌کنید باید با تمام توان، قدرت و فکر همراه با پشتکار و خستگی‌ناپذیر تا آخر کار را  ادامه دهید و در آن صورت به هدف خواهی رسید.

  • ارزیابی شما از وضعیت بسکتبال استان کردستان چگونه است؟

متاسفانه  نبود اسپانسر در استان  عامل بزرگی شده که در این چند سال، بسکتبال افت چشمگیری داشته باشد با این وجود می‌بینیم که در استان استعداد زیادی در بسکتبال داریم  و این استعداد باید شکوفا شود و دوباره  ببینیم که در تیم ملی چندین بازیکن کرد زبان داشته باشیم که به آنها افتخار کنیم.

 

  • بزرگترین آرزوی ورزشی حامد سهراب‌نژاد که به آن نرسید؟

حضور  در ان بی ای لیگ حرفه‌ای.

 

  • آیا بعد از خداحافظی از بسکتبال بازی کردن دوست دارید وارد عرصه مربیگری شوید؟

راستش را بخواهید، نه زیاد چون کار مربیگری واقعا سخت است.

 

  • نظرتان درباره آقا واحد ولیدی پاک که در تیم ملی جوانان مربی تان بود چیست؟

جناب ولیدپاک بسیار مربی با دانش و با تفکر هستند که ما در آن دوره مدیون زحمات  ایشون بودیم.

  • بهترین بازیکن خارجی که باهاش هم تیمی بودید؟

بازیکنان زیادی بودن از جمله جاناتان گیبسون، سانی بسروریچ، اندره پیتس، ابراهیم جابر و تونی مدیسون.

  • مردم استان کردستان به شما افتخار می‌کنند، شما چه حرفی با مردم دارید؟

مردم استان همیشه به من لطف داشته اند و دعاشون همیشه بدرقه من بوده است که دست تک تک آنها را می‌بوسم و امیدوارم که همیشه سالم و سلامت و شاد باشند.

 

 

گفتگو با حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی

گفتگو با حامد سهراب نژاد بسکتبالیست کردستانی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی