رفتن به بالا
  • یکشنبه - 29 فروردین 1400 - 19:25
  • کد خبر : ۱۰۰۴۰
  • چاپ خبر : تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ قهرمان آسیا شد
به میزبانی آلماتی قزاقستان؛

تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۸ مدال رنگارنگ قهرمان آسیا شد

به گزارش یاریزان؛ در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا تیم ملی ایران توسط حسن یزدانی، کامران قاسم پور و علی شعبانی به ترتیب در اوزان 86، 92 و 97 کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی در اوزان 57، 74 و 79 کیلوگرم به مدال نقره و مرتضی قیاسی و امین طاهری در اوزان 65 و 125 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با کسب 179 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با 151 و 149 امتیاز دوم و سوم شدند. نتایج تیم کشتی آزاد ایران به شرح زیر است:

سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران قهرمان این رقابت ها لقب گرفت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران قهرمان این رقابت ها لقب گرفت.

به گزارش یاریزان؛ در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا تیم ملی ایران توسط حسن یزدانی، کامران قاسم پور و علی شعبانی به ترتیب در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مرتضی قیاسی و امین طاهری در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

------------------------------------

در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با کسب ۱۷۹ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۱ و ۱۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج تیم کشتی آزاد ایران به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل راویندر از هند با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی دور دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل کاران از هند مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله یک چهارم نهایی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۳ سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب بیونگ مین گانگ از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی العبید از عراق را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانجیت از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم شودیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. قاسم پور در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صر تسوگتگرل مونخباتار از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. شعبانی در دیدار فینال با نتیجه ۱۲ بر ۲ علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۴ ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر دانگ هوانگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
رده بندی انفرادی:
۵۷ کیلوگرم: ۱- راوی کومار (هند) ۲- علیرضا سرلک (ایران) ۳- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و یوتو تاکشیتا (ژاپن)
۶۱ کیلوگرم: ۱- جهانگیر میرزا توروبوف (ازبکستان) ۲- ادلان عسکراف (قزاقستان) ۳- شویا شیمائه (ژاپن) و ایکرامجان خادجی مراداف (قرقیزستان) … ۸- مجید داستان (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) ۲– باجرانگ (هند) ۳- مرتضی قیاسی (ایران) و یانگ سئوک جئونگ (کره جنوبی)
۷۰ کیلوگرم: ۱- سیرباز تالگات (قزاقستان) ۲- سراج الدین حسن اف (ازبکستان) ۳- اسلام بیک اوروزبیکوف (قرقیزستان) و کاران (هند) … ۷- امیرحسین حسینی (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- نورکجا کایپانوف (قزاقستان)۲- مصطفی حسین خانی (ایران) ۳- سومیدبازار زاندانبود (مغولستان) و اختیار نوروزاف (ازبکستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- بیونگ مین گانگ (کره جنوبی) ۲- علی سوادکوهی (ایران) ۳- نارسینگ یاداو (هند) و سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- دیپاک پونیا (هند) ۳- مصطفی العبیدی (عراق) و گوان اوک کیم (کره جنوبی)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- تسوگتگرل مونخباتار (مغولستان) ۳- هیوک بوم گوون (کره جنوبی) و سانجیت (هند)
۹۷ کیلوگرم: ۱- علی شعبانی (ایران) ۲ – علیشیر یرگالی (قزاقستان) ۳- ساتیوارت کادیان (هند) و تاکاهاشی ایشیگورو (ژاپن)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- اولگ بولتین (قزاقستان) ۲- آیال لازاریف (قرقیزستان) ۳- امین طاهری (ایران) و خودربولگا دورجخاند (مغولستان)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۷۹ امتیاز ۲- هند ۱۵۱ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۴۹ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۴۳ امتیاز ۵- کره جنوبی ۱۲۰ امتیاز ۶- ژاپن ۱۰۲ امتیاز


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی