رفتن به بالا
  • دوشنبه - 11 اسفند 1399 - 16:43
  • کد خبر : ۹۷۰۷
  • چاپ خبر : اختلال خواب در ورزشکاران از علل شایع تا راه های کنترل علت دلیل درمان کم زیاد برنامه

اختلال خواب در ورزشکاران از علل شایع تا راه های کنترل علت دلیل درمان کم زیاد برنامه

اختلال خواب در ورزشکاران از علل شایع تا راه های کنترل علت دلیل درمان کم زیاد برنامه

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

اختلال خواب در ورزشکاران یکی از مشکلات شایع محسوب می شود که می تواند عملکرد ورزشکار را تا حد قابل توجهی در روز بعد چه در زندگی روزمره، تمرین یا نتایج مسابقه تحت تاثیر قرار دهد چرا که یک فرد بالغ برای بازسازی انرژی های از دست رفته خود در طول روز، نیاز به دست کم ۸ ساعت خواب شبانه دارد. از علل شایع اختلال خواب در ورزشکاران می توان به استرس، اضطراب و عدم رعایت بهداشت خواب اشاره کرد. همچنین مسافرت نیز هم به جهت زمان بندی حرکت وسیله نقلیه و هم در مسافرت های دوردست (بروز پرواززدگی) می توانددر ورزشکار موجب اختلال خواب شود.

اختلال خواب در ورزشکاران یکی از مشکلات شایع محسوب می شود که می تواند عملکرد ورزشکار را تا حد قابل توجهی در روز بعد چه در زندگی روزمره، تمرین یا نتایج مسابقه تحت تاثیر قرار دهد چرا که یک فرد بالغ برای بازسازی انرژی های از دست رفته خود در طول روز، نیاز به دست کم ۸ ساعت خواب شبانه دارد.

 

------------------------------------

از علل شایع اختلال خواب در ورزشکاران می توان به استرس، اضطراب و عدم رعایت بهداشت خواب اشاره کرد. همچنین مسافرت نیز هم به جهت زمان بندی حرکت وسیله نقلیه و هم در مسافرت های دوردست (بروز پرواززدگی) می توانددر ورزشکار موجب اختلال خواب شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی