رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 27 آبان 1395 - 19:09
  • کد خبر : ۱۴۸۶
  • چاپ خبر : والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ قرار است جزو ۴ تیم برتر دنیا باشد
رئیس فدراسیون والیبال مطرح کرد؛

والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ قرار است جزو ۴ تیم برتر دنیا باشد

  رئیس فدراسیون والیبال از خیز این رشته برای المپیک ۲۰۲۰ خبر داد و تاکید کرد که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مصمم هستیم والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ بین چهار تیم برتر دنیا قرار بگیرد. به گزارش یاریزان، محمدرضا داورزنی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ کشور در فدراسیون […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس فدراسیون والیبال از خیز این رشته برای المپیک ۲۰۲۰ خبر داد و تاکید کرد که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مصمم هستیم والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ بین چهار تیم برتر دنیا قرار بگیرد.

به گزارش یاریزان، محمدرضا داورزنی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ کشور در فدراسیون جهانی والیبال عضو هستند و والیبال بعد از فوتبال جزو رشته‌های خانوادگی پربازدید محسوب می‌شود.

 

------------------------------------

وی افزود: در طول سال این رشته ورزشی بیشترین بیننده تلویزیونی را در جهان به خود اختصاص داده و بر اساس آمار فدراسیون جهانی در هر مسابقه آن یک میلیارد نفر در جهان بیننده تلویزیونی هستند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه یکی از زمینه‌های طرح توانمندی کشور در عرصه‌های جهانی موضوع ورزش است، اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی ورزش به یکی از روش‌های طرح توانمندی و ایجاد خودباوری تبدیل شد.

داورزنی با تأکید به اینکه در زمان جنگ خودباوری را از ما گرفته بودند و دشمن می‌خواست در همه حوزه‌ها از جمله صنعت و آموزش ما را وابسته نشان دهد، اضافه کرد: بر اساس استراتژی بلندمدت توانستیم از رتبه ششم آسیا در والیبال صعود کرده و قابلیت  خود را اثبات کنیم و والیبال ایران در المپیک پیش رو بدنبال افتخار آفرینی است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

والیبال ایران رتبه اول آسیا در همه رده‌های سنی است

وی با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰۱۴ می‌بایست در برخی رشته‌های ورزشی حرف اول آسیا را می‌زدیم و در برخی جزو سه تیم برتر می‌شدیم، ادامه داد: استراتژی ۱۰ ساله‌ای که البته ۱۲ سال به طول کشید ما را به اهداف خود رساند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما این بود در برنامه پنج‌ساله از سقف آسیا بگذاریم، تأکید کرد: با خودباوری و تلاش بعد از پنج سال در همه رده‌های سنی اول آسیا بودیم.

داورزنی متذکر شد: در واقع ما به لحاظ فیزیک بدنی بازیکنان، استعداد و شرایط چیزی کمتر از تیم‌های مطرح جهان نداشتیم و در نهایت نیز در ۲۰۱۴ در بازی ایران با برزیل، آمریکا و روسیه این باور به وجود آمد که حتی می‌توانیم تیم آمریکا را شکست دهیم.

وی تأکید کرد: امروز ایران در دنیای والیبال به ابرقدرت تبدیل شده است و توانسته رتبه هفتم رنکینگ جهانی را از آن خود کند و علی‌رغم فشار و تحریم‌هایی که در بعد از پیروزی انقلاب به کشور تحمیل شد، ما در میدان‌های ورزشی توانستیم توانمندی خود را اثبات کنیم.

به گفته رئیس فدراسیون والیبال خود کشورهای رقیب به توانمندی این کشور اعتراف کردند و گفته می‌شد در بازی با آمریکا، ایران در میدان والیبال میتینگی دایر کرده است.

داورزنی معتقد است نگاه امروز مسئولان به ورزش  نگاهی تفننی و تزئینی نیست و هر چند جوسازی‌هایی از جمله پایمال شدن حقوق بشر در ایران و بی‌توجهی به حقوق بانوان به دلیل ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها مطرح می‌شد اما در نهایت فدراسیون جهانی میزبانی ایران را پذیرفت.

وی تأکید کرد: امروز بسیاری از کشورها علاقه‌مند برگزاری بازی‌های تدارکاتی خود در ایران هستند، چرا که این کشور بر خلاف وضعیت آشوب‌زده بسیاری از کشورها از امنیت قابل‌توجهی برخوردار است.

 

والیبال ایران در المپیک برای قرار گرفتن در بین ۴ تیم برتر دنیا خیز برداشته است

رئیس فدراسیون والیبال به ضرورت تداوم این مسیر تأکید کرد و افزود: برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است تا در گروه چهار تیم برتر دنیا قرار گیریم.

داورزنی با اشاره به برگزاری مسابقات امیدهای آسیا در اردبیل اضافه کرد: در این مسابقات از ۱۶ کشور دنیا به اردبیل تیم‌هایی سفر خواهند کرد و دو سالن در استان مجهز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب استان اردبیل در برگزاری این مسابقات ادامه داد: اردبیل حتی توان و لیاقت برگزاری مسابقات به مراتب سطح بالاتری را نیز دارد.

رئیس فدراسیون والیبال معتقد است ورزش می‌تواند هویت و توان ما را به دنیا نشان دهد و در بازی‌های آسیایی اردبیل نیز فرصت مطلوبی برای معرفی توانمندی‌های استان اردبیل فراهم خواهد شد.

به گفته داورزنی این مسابقات در ۱۵ کشور آسیایی به صورت مستقیم پخش می‌شود و امتیاز مطلوبی برای کشور و استان اردبیل محسوب می‌شود/مهر


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی