رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 آبان 1400 - 13:07
  • کد خبر : ۱۲۰۲۱
  • چاپ خبر : آغاز لیگ برتر والیبال زنان ایران با تقابل مدعیان و تازه‌واردها

آغاز لیگ برتر والیبال زنان ایران با تقابل مدعیان و تازه‌واردها

هفته نخست لیگ برتر والیبال متمرکز بانوان با صدرنشینی سایپا تهران در گروه الف به پایان رسید.

تیم‌های مدعی سایپا، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان، فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان ایران را در تقابل با تیم‌های تازه‌وارد آغاز خواهند کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم‌های مدعی سایپا، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان، فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان ایران را در تقابل با تیم‌های تازه‌وارد آغاز خواهند کرد.

به گزارش یاریزان؛ هفته نخست بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (پنج‌شنبه) با برگزاری پنج دیدار به میزبانی یزد، اصفهان، تهران، شیراز و رفسنجان برگزار خواهد شد.

 

------------------------------------

در آغاز هفته نخست رقابت‌ها، تیم تازه وارد جوانان زرتشتی یزد با مربی‌گری عالیه فتوحی در خانه میزبان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. سایپا که سال گذشته با هدایت مریم هاشمی موفق شد بدون پذیرش شکست، فاتح سکوی قهرمانی شود، در این دوره از رقابت‌ها نیز به دنبال دفاع از عنوان نخست سال گذشته است. این درحالی است که جوانان زرتشتی یزد که از لیگ دسته یک راهی لیگ برتر شده‌اند، برای هاشمی و شاگردانش در تیم سایپا تا حدودی حریف ناشناخته‌ای هستند و این مسئله می‌تواند جریان بازی دو تیم را دستخوش تغییراتی کند.

در یکی از بازی‌های جذاب هفته نخست، ذوب آهن اصفهان با ۶ عنوان قهرمانی، ۸ نایب‌قهرمانی و دو رتبه سومی، به‌عنوان پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر، در خانه از مهرسان میزبانی می‌کند. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌‌روند که ذوب‌آهن فصل گذشته با هدایت فریبا صادقی عنوان نایب قهرمانی را در کارنامه ثبت کرد. مهرسان اما در زمره تیم‌های تازه‌وارد محسوب می‌شود. با این حال هدایت این تیم به اعظم عیدی سپرده شده که فصل گذشته سرمربی‌گری تیم خجسته اسلامشهر را برعهده داشت و با تیم هفتم شد. تقابل اندیشه‌های فریبا صادقی سرمربی با تجربه اصفهانی‌ها و اعظم عیدی مربی جوانی که دومین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، از جذابیت‌های این دیدار خواهد بود.

این هفته تیم پیکان در خانه والیبال تهران میزبان باریج اسانس کاشان است. پیکان که فصل گذشته در زمره تیم‌های مدعی لیگ برتر بود و مسابقات سال ۹۹ را با هدایت میترا شعبانیان با عنوان سومی پشت سرگذاشت، در لیگ امسال نیمکت مربی‌گری خود را به نیلوفر رشیدی دستیار سابق شعبانیان سپرده است. خودروسازان که همواره در زمره مدعیان لیگ برتر هستند در آغاز فصل جدید به مصاف باریج اسانس کاشان می‌روند. تیم تازه وارد کاشانی با هدایت فرزانه شعبان‌خمسه لیگ سال جاری را آغاز خواهد کرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ستارگان فارس در نخستین میزبانی خود در شیراز میهمان تیم ریف اصفهان است که برای اولین بار با هدایت سعیده جعفری راهی لیگ برتر شده. شیرازی‌ها که فصل گذشته در بین هشت تیم حاضر در رقابت‌ها هشتم شدند، امسال با ایجاد تغییراتی روی نیمکت مربی‌گری، ترجیح دادند با هدایت پرهیزگار فصل جدید مسابقات را آغاز کنند و حال باید منتظر ماند و دید این تغییرات چه تاثیری در روند بازی‌های این تیم خواهد داشت.

مس رفسنجان دومین تیمی است که همچون جوانان زرتشتی یزد، از لیگ دسته یک وارد لیگ برتر ۱۴۰۰ شده است. آسیه پام به عنوان سرمربی مس رفسنجان در نخستین آزمون خود در لیگ برتر باید به مصاف نماینده ورامین برود که روی نیمکت سرمربی‌گری خود مربی باتجربه‌ای چون نسرین خزانی را دارد. مربی با دانشی که موفق شد تیم والیبال دختران مهاجر افغانستان را روی سکوی قهرمانی مسابقات والیبال بانوان افغانستان ببرد. با این حساب به نظر می‌رسد پام در نخستین رقابت خود در لیگ برتر کار سختی خواهد داشت.

برنامه کامل هفته نخست لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ به قرار زیر است:

یزد؛ سالن یگانگی، ساعت ۱۶

جوانان زرتشتی یزد – سایپا

اصفهان؛ سالن ملت، ساعت ۱۶

ذوب‌آهن اصفهان – مهرسان

تهران؛ خانه والیبال، ساعت ۱۶

پیکان – باریج اسانس کاشان

شیراز؛ سالن ابوالفتحی، ساعت ۱۶

ستارگان فارس – ریف اصفهان

رفسنجان؛ سالن ۹ دی، ساعت ۱۶

مس رفسنجان – والیبال بانوان ورامین


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی