رفتن به بالا
  • جمعه - 17 تیر 1401 - 16:24
  • کد خبر : ۱۲۶۱۲
  • چاپ خبر : تمرینات هوازی اولویت بیماران سرطانی

تمرینات هوازی اولویت بیماران سرطانی

ورزش کردن در هوای سرد نیاز افراد را به کالری افزایش می دهد و در عین حال ممکن است به دلیل اشتباهات تغذیه ای منجر کمتر نوشیدن مایعات شود، دو مسئله ای که حتما باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد. اما بهترین تغذیه ورزشی در هوای سرد چه مواردی را شامل می شود؟

جهت شناخت تمرینات هوازی ابتدا باید در مطلبی کوتاه به مفهوم ورزش هوازی بپردازیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

جهت شناخت تمرینات هوازی ابتدا باید در مطلبی کوتاه به مفهوم ورزش هوازی بپردازیم.

تصور کنید در حال ورزش کردن هستید. از شدت فعالیت عرق می‌کنید، به سختی نفس می‌کشید، قلب‌تان تاپ‌تاپ می‌‌کند و خون در رگ‌های شما در جریان است تا برای ادامه‌ی فعالیت به عضله‌ها اکسیژن برساند و شما بتوانید مدت بیشتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید. به این گونه ورزش‌ها هوازی (یا در اصطلاح کاردیو) می‌گویند. به عبارت دیگر، هر گونه ورزشی که فعالیت قلب، ریه‌ها و عضلات شما را زیاد کند تا شما مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهید، هوازی (کاردیو) محسوب می‌شود.

 

------------------------------------

حدود ۲۰۰ نوع سرطان داریم و جایگاه اصلی متاستاز سرطان (انتقال سرطان از جای اصلی به جاهای دیگر بدن) استخوان است در نتیجه افراد سرطانی می توانند سریعا دچار شکستگی شوند. این افراد می‌توانند ۳ تا ۵ جلسه در هفته تمرین داشته باشند که میبایست از تمرین مقاومتی و تمرین انعطاف پذیری در تمرینات خود استفاده کنند ولی برای آنها تمرین هوازی اولویت دارد و کمتر باید از تمرین مقاومتی استفاده کنند زیرا امکان بزرگ شدن تومور با این تمیرنات وجود دارد.

  •  تمرینات هوازی را می توان از ۷۵ دقیقه در هفته شروع کرد و تا ۱۵۰ دقیقه در هفته افزایش داد (تمرینات سبک تا متوسط)
  • بهتر است برای هر حرکت یک ست ۱۰ تکراری در نظر گرفت.
  • تمرینات هوازی پیشنهاد شده شامل شنا، پیاده روی و دوچرخه ثابت است. در کل باید از حرکات ریتمیک و کار بر روی عضلات بزرگ تمرکز کرد.
  • به افرادی که از سرطان نجات یافته اند باید شبیه افراد سالم تمرین داد و بر روی ظرفیت آنها کار کرد زیرا که ۹۰ درصد این افراد خیلی سریع دچار خستگی زودرس می شوند و در نتیجه کم کم باید به ظرفیت آنها افزود.

 

صفحه علم ورزش یاریزان | تمرینات هوازی اولویت بیماران سرطانی

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

دکتر فرهاد دریانوش | فیزیولوژیست ورزشی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی