رفتن به بالا
  • شنبه - 15 مرداد 1401 - 14:44
  • کد خبر : ۱۳۰۰۴
  • مشاهده :  80 بازدید
  • چاپ خبر : چگونه به مفاصل آسیب می رسانید؟ / بررسی ۱۶ عامل مهم

چگونه به مفاصل آسیب می رسانید؟ / بررسی ۱۶ عامل مهم

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی تمرینات و حرکات ورزشی ممنوعه در خانه را بر شمرد و تاکید کرد که افراد مختلف به دلیل آسیب پذیری از انجام این دسته از تمرینات خودداری کنند.

در مطلبی کوتاه با بررسی ۱۶ عامل مهم به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه می توانیم به مفاصل خود آسیب برسانیم؟

در مطلبی کوتاه با بررسی ۱۶ عامل مهم به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه می توانیم به مفاصل خود آسیب برسانیم؟

 

اضافه وزن و چاقی | هر کیلوگرم اضافه وزن، فشاری معادل ۴ کیلوگرم بر مفاصل شما وارد کرده موجب آسیب می شود.

استفاده بیش از اندازه از گوشی همراه | هم به مفاصل گردن و شانه ها و هم به مفاصل انگشتان آسیب می رساند.

کفش پاشنه بلند | موجب انتقال وزن به جلو شده روی مفاصل انگشتان، مچ پا، زانوها، مفاصل ران و کمر فشار می آورد.

کفش ورزشی نامناسب | برای انجام ورزش های متفاوت، احتیاج به کفش هایی با خصوصیات ویژه است.

کیف سنگین | بخصوص اگر روی یک شانه قرار گیرد، بر مفاصل و عضلات شانه و کتف و کمر فشار می آورد.

استفاده از عضلات نامناسب و پوزیشن نامناسب در حین بلند کردن اجسام کوجب فشار به مفاصل و عضلات می شود.

خوابیدن به شکل دمر | بر روی مفاصل و عضلات گردن و ستون فقرات فشار می آورد.

عدم انجام کشش عضلانی در طی روز | کشش منظم در فواصل کار روزانه باعث تقویت عضلات و تاندون ها می شود.

عدم انجام تمرین قدرتی | تمرینات قدرتی موجب تقویت عضله و بهبود تراکم استخوان و پایداری بهتر مفاصل می شود.

کشیدن و جویدن تنباکو | موجب نرسیدن خون به استخوان ها و مفاصل و کم شدن تراکم استخوان می شود.

خواب نامناسب | خواب ناکافی و بد موجب افزایش التهاب در بدن شده و در دراز مدت بر روی مفاصل اثر می گذارد.

پوزیشن نامناسب در هنگام نشستن | کوجب فشار بر روی مفاصل و عضلات ران ها و کمر می شود.

انجام ورزش با درد | درد نشانه آسیب به عضلت و مفاصل است بنابراین حرکت ورزشی نباید در شما ایجاد درد کند.

استفاده طولانی از کامپیوتر | هر یک ساعت از پشت کامپیوتر برخیزید و چند قدم راه رفته چند حرکت کششی انجام دهید.

تکنیک نامناسب در هنگام ورزش | به مفاصل و عضلات فشار و آسیب وارد می کند.

عدم توجه به تقویت عضلات به شکل قرینه | این امر به خصوص در مورد ورزش های راکتی مهم است.

 

صفحه اصلی علم ورزش یاریزان | چگونه به مفاصل آسیب می رسانید؟ / بررسی ۱۶ عامل مهم

دکتر لاله حاکمی/  متخصص بیماری های داخلی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه