رفتن به بالا
  • دوشنبه - 10 بهمن 1401 - 12:34
  • کد خبر : ۱۵۰۶۴
  • چاپ خبر : پس از پیچ خوردگی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

پس از پیچ خوردگی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

به گزارش یاریزان؛ کشیدگی عضلانی به علت اسپاسم عضلات ناحیه لگن و ران موجب درد عضله به خصوص درد کشاله ران می شود و کشیدگی عضلات لگن از آسیب های شایع ورزشی است.

علائم پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن شامل درد، تورم، کبودی و ناتوانی در حرکت مفصل است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

علائم پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن شامل درد، تورم، کبودی و ناتوانی در حرکت مفصل است.

 

 

------------------------------------

۱

اگر فکر می کنید دچار رگ به رگ شدن هستید با پزشک خود تماس بگیرید، به خصوص اگر درد آنقدر شدید است که نمی تواند روی پای شما وزن ایجاد کند.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

۲

رگ به رگ شدن خود را با پیروی از قانون RICE یا استراحت، یخ، فشرده سازی و ارتفاع درمان کنید. استراحت کافی داشته باشید، از هر گونه فعالیتی که باعث درد می شود اجتناب کنید و سعی کنید پای خود را ثابت نگه دارید. سعی کنید به پای خود وزن وارد نکنید. در صورت لزوم، عصا یا عصا را از پزشک خود بگیرید.

 

۳

یخ زدن پای خود را تا زمانی که علائم شما فروکش کند ادامه دهید. یخ به کاهش تورم و التهاب کمک می کند و همچنین مقداری درد را تسکین می دهد.

 

۴

فشرده سازی به کاهش تورم پای شما پس از رگ به رگ شدن کمک می کند. پای خود را محکم بپیچید، اما گردش خون خود را قطع نکنید. اگر باند شما گیره دارد، از آنها برای نگه داشتن آن در جای خود استفاده کنید. در غیر این صورت، از نوار پزشکی برای محکم کردن آن استفاده کنید.

 

۵

تا جایی که ممکن است پای خود را بالاتر از سطح قلب خود نگه دارید. به عنوان مثال، دراز بکشید و پای خود را روی ۲ یا ۳ بالش قرار دهید تا بالای سینه شما قرار گیرد.

 

۶

داروهای بدون نسخه باید برای کنترل درد و تورم کافی باشد. هر دارویی را طبق دستورالعمل روی بطری یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

 

۷

همچنین باید رگ به رگ شدن شدید را با استراحت، یخ، فشرده سازی و بالا بردن ارتفاع درمان کنید. با این حال، در حالی که پیچ خوردگی کمتر جدی می تواند در عرض ۲ تا ۴ هفته یا کمتر بهبود یابد، پیچ خوردگی شدید ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد. وزن پای خود را کاهش دهید و در طول فرآیند بهبودی از درمان RICE استفاده کنید.

 

۸

رگ به رگ شدن شدید آسیب قابل توجهی به رباط دارد. برای بهبودی، پای شما باید تا حد امکان بی حرکت باشد. پزشک به شما گچ یا چکمه بی حرکتی می دهد و به شما اطلاع می دهد که چه مدت آن را بپوشید.

 

۹

جدی ترین رگ به رگ شدن ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. اگر آسیب شدید رباط دارید، پزشک اصلی شما احتمالاً شما را به یک متخصص پا یا متخصص پا ارجاع می دهد. پس از بازسازی جراحی، شما باید به مدت ۴ تا ۸ هفته چکمه بپوشید.

 

۱۰

قبل از وزن دادن به پای خود با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر دچار رگ به رگ شدن متوسط یا شدید هستید. زمانی راه رفتن را شروع کنید که بتوانید وزن را بدون احساس درد تحمل کنید. با پیاده روی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا کمتر در صورت احساس درد شروع کنید.

 

۱۱

پزشک شما ممکن است یک کفش سفت را برای حمایت از پای شما در طول دوران نقاهت توصیه کند. اگر نه، هر زمان که وزن را روی پای خود تحمل می کنید، کفش هایی با کف سفت بپوشید.

 

۱۲

در صورت احساس درد شدید فوراً وزن خود را از پای خود دور نگه دارید. برای رفع ناراحتی، آن را به مدت ۲۰ دقیقه در یخ قرار دهید.

 

در صورت افزایش ناگهانی درد و تورم پس از یک فعالیت با پزشک خود تماس بگیرید.

 

۱۳

پیچ خوردگی بد می تواند منجر به آرتریت و سایر مشکلات مفصلی در آینده شود. اگر آسیب قابل توجهی به رباط وارد کرده اید، برای جلوگیری از عوارض باید به فیزیوتراپ مراجعه کنید.

 

اگر پزشک شما را به فیزیوتراپیست معرفی نکرد، از او بخواهید که حرکات کششی و ورزش هایی را که به آسیب خاص شما کمک می کند توصیه کند.

 

بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | پس از پیچ خوردگی چه اقداماتی انجام دهیم؟

دکتر محسن مردانی کیوی | متخصص ارتوپدی، فلوشیپ آرتروسکوپی شانه، زانو و صدمات ورزشی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی