رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 اردیبهشت 1402 - 13:15
  • کد خبر : ۱۵۶۰۶
  • چاپ خبر : حرکات اصلاحی برای اسکولیوز در مادران

حرکات اصلاحی برای اسکولیوز در مادران

اگر تا به حال از نزدیک افرادی را دیده باشید که سمتی از بدن آن‌ها از سمتی دیگر پایین‌تر بوده یا مرکزیت بدن، که ناف است، از محور عمودی بدن خارج شده است، می‌توان گفت که احتمالا فرد دچار اسکولیوز یا کجی ستون فقرات است. این عارضه را به صورت کاملا واضح می‌توانید در برخی از افراد ببینید. در حالی که ممکن است افرادی نیز به انحراف ستون فقرات مبتلا باشند در حالیکه به راحتی نتوان انحراف را در آن‌ها مشاهده کرد. چرا که میزان و شدت آن در هر کسی متفاوت است. اسکولیوز اختلالی است که در آن ستون فقرات از لبه تا لبه، شکل منحنی به خود گرفته و در آن ستون فقرات ممکن است به شکل یکی از حروف C یا S در خواهد آمد. این عارضه در هر سنی احتمال بوجود آمدن دارد ،که مادران و بانوان هم ،به شدت در معرض آن می باشند. علل ابتلا به اسکولیوز( انحراف ستون فقرات) در بسیاری از موارد، دلیل انحراف ستون فقرات در بزرگسالان مشخص نیست. چون در بزرگسالی، فرسایش تدریجی ستون فقرات اتفاق می‌افتد و تغییراتی به دنبال آن ایجاد می‌شود. از شایع‌ترین علل ابتدا به انحراف ستون فقرات می‌توان به عادات و کارهای نامناسب روزمره،اختلالات عصبی و عضلانی،اسکولیوز مادرزادی،طول پاها ،تاثیر بیماری هایی همچون فلج و... اشاره کرد.

  با انجام چند حرکات اصلاحی می توان برای بهبود عارضه اسکولیوز در مادران اقداماتی انجام داد. اگر تا به حال از نزدیک افرادی را دیده باشید که سمتی از بدن آن‌ها از سمتی دیگر پایین‌تر بوده یا مرکزیت بدن، که ناف است، از محور عمودی بدن خارج شده است، می‌توان گفت که احتمالا فرد […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

با انجام چند حرکات اصلاحی می توان برای بهبود عارضه اسکولیوز در مادران اقداماتی انجام داد.

اگر تا به حال از نزدیک افرادی را دیده باشید که سمتی از بدن آن‌ها از سمتی دیگر پایین‌تر بوده یا مرکزیت بدن، که ناف است، از محور عمودی بدن خارج شده است، می‌توان گفت که احتمالا فرد دچار اسکولیوز یا کجی ستون فقرات است.

 

------------------------------------

این عارضه را به صورت کاملا واضح می‌توانید در برخی از افراد ببینید. در حالی که ممکن است افرادی نیز به انحراف ستون فقرات مبتلا باشند در حالیکه به راحتی نتوان انحراف را در آن‌ها مشاهده کرد. چرا که میزان و شدت آن در هر کسی متفاوت است. اسکولیوز اختلالی است که در آن ستون فقرات از لبه تا لبه، شکل منحنی به خود گرفته و در آن ستون فقرات ممکن است به شکل یکی از حروف C یا S در خواهد آمد. این عارضه در هر سنی احتمال بوجود آمدن دارد ،که مادران و بانوان هم ،به شدت در معرض آن می باشند.

 

علل ابتلا به اسکولیوز( انحراف ستون فقرات)

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در بسیاری از موارد، دلیل انحراف ستون فقرات در بزرگسالان مشخص نیست. چون در بزرگسالی، فرسایش تدریجی ستون فقرات اتفاق می‌افتد و تغییراتی به دنبال آن ایجاد می‌شود. از شایع‌ترین علل ابتدا به انحراف ستون فقرات می‌توان به عادات و کارهای نامناسب روزمره،اختلالات عصبی و عضلانی،اسکولیوز مادرزادی،طول پاها ،تاثیر بیماری هایی همچون فلج و… اشاره کرد.

 

اسکولیوز در مادران

بسیاری از مادران بدلیل زایمان های متعدد و نگهداری فرزندان خود به شکل نامناسب و یکطرفه در آغوش و همچنین انجام کارهای خانه بطور مکرر و بصورت عادت غلط،دچار انحراف در ناحیه ستون فقرات می شوند ودر ادامه گذران زندگی و یا زایمانهای بعدی خود دچار مشکلات بسیاری می شوند.پس چه بهتر است که مادر به عنوان ستون خانواده ، با پیشگیری از ایجاد بسیاری از ناهنجاری بدنی و بیماری ها و یا اصلاح و درمان آنها ،نقش بسزایی در رشد جامعه و آینده فرزندان خود داشته باشد.

 

تمرینات حرکت اصلاحی برای رفع اسکولیوز

ورزش برای اسکولیوز یک راه درمانی است که می‌تواند از تغییر شکل و انحنای ستون فقرات جلوگیری کند. همچنین در بعضی موارد فیزیوتراپی و انجام ورزش برای اسکولیوز انحنای ایجاد شده را در صورتی که خفیف باشد، اصلاح می‌کند.توجه داشته باشید که نمونه‌های خفیف اسکولیوز با ورزش درمانی و فیزیوتراپی قابل درمان و پیشگیر هستند. در صورتیکه انحنای ایجاد شده شدید است و با ورزش هم قابل درمان نیستند ، نیاز به جراحی‌های پیچیده دارد.در زیر تعدادی از حرکات ورزشی جهت رفع یا کاهش اسکولیوز ارائه شده است.

 

کشش پشت

به صورت چهار زانو بنشینید و سرتان را پایین آورده و سعی کنید به زمین برسید.

 

کشش چرخشی

به صورت چهارزانو نشسته و دست‌تان را پشت سرتان قرار دهید و با آرنج زانو مخالف را لمس کنید.

تقویت پشت

به صورت چهار زانو بنشینید و در حالی که پشت سرتان دیوار قرار دارد، تا جاییکه می‌توانید صاف بمانید. توپی بالای سرتان در نظر بگیرید و تا حد امکان آن را بالا ببرید. در نظر داشته باشید در طول تمرین بایستی آرنج‌ها به دیوار متصل باشند.

 

حرکت گربه شتر

روی دست و زانو قرار بگیرید و شکم‌تان را سفت کنید. در این وضعیت، سر باید صاف و در یک راستا باشد. نفس عمیق بکشید و قسمت پایین را ستون فقرات را بند کنید به طوری که پشت‌تان خم شود (حرکت گربه) حالا همزمان با خارج کردن نفس از سینه، قسمت پایین ستون فقرات را به سمت پایین آورد و لگن را بیرون دهید(حرکت شتر) این وضعیت را ۱۰ بار انجام دهید.

کشش دست به سمت مقابل سینه

دستی را در مقابل سینه گرفته، با دست دیگر آرنج را بگیرید.بدون ایجاد چرخش در ستون فقرات، دست را بکشید

 

کشش چرخش نشسته

هر دو پا را دراز نموده و بر روی زمین دراز بکشید، یک پا را از روی دیگری رد کنید.به آرامی به سمت پای خم شده بچرخید و دستی را به پشت و به منظور ایجاد تکیه گاه قرار دهید.دست مخالف را بر روی ران پای خم شده قرار داده و این چرخش را زیاد کنید. روی شانه خود را نگاه کنید و پیش از بازگشت به موقعیت اصلی، مدتی را به همین شکل باقی بمانید.

 

بازگشت به صفحه علم ورزش | حرکات اصلاحی برای اسکولیوز در مادران

علی شعبانی فرد | متخصص حرکات اصلاحی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی