رفتن به بالا
  • یکشنبه - 19 خرداد 1398 - 13:05
  • کد خبر : ۵۱۷۴
  • چاپ خبر : قایقران ملی پوش کردستانی : کسب سهمیه المپیک امکان پذیر است

قایقران ملی پوش کردستانی : کسب سهمیه المپیک امکان پذیر است

شاهو ناصری قایقران ملی پوش کردستانی در رشته کانو کانادایی با اشاره به شرایط ملی پوشان در مسیر کسب سهمیه المپیک 2020، گفت: کسب این مهم در رقابت های قاره آسیا امکان پذیر است.

قایقران ملی پوش کردستانی در رشته کانو کانادایی با اشاره به شرایط ملی پوشان در مسیر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰، گفت: کسب این مهم در رقابت های قاره آسیا امکان پذیر است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

قایقران ملی پوش کردستانی در رشته کانو کانادایی با اشاره به شرایط ملی پوشان در مسیر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰، گفت: کسب این مهم در رقابت های قاره آسیا امکان پذیر است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ شاهو ناصری در گفت و گو با ایرنا، درباره تمرینات تیم ملی قایقرانی در اردبیل، اظهار داشت: تمرین های خوبی در این شهر داشتیم. فضای خوب و آرامی داریم که باعث شد با تمرکز بیشتری تمرین کنیم.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی در کانو تک نفره ادامه داد: یکی از ویژگی های اصلی اردبیل هوای خوب این شهر بود. اکنون تهران هوا بسیار گرم است و حضور در اردبیل باعث شد که برنامه هایمان را عملی کنیم.

وی با اشاره به باد شدید در این شهر گفت: باد زیاد بود ما برنامه ریزی را طوری انجام دادیم که این باد بر تمرینات پارو تأثیر نگذارد. در زمانی که باد شدید بود بیشتر تمرینات هوازی و بدنسازی داشتیم تا مشکلی ایجاد نشود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ملی پوش سنندجی کانو کانادایی ایران در پاسخ به این سوال که وضعیت ملی پوشان در مسیر رقابت‌های قهرمانی جهان چطور است؟ تصریح کرد: به هر حال ما خیلی دیر تمرینات را شروع کردیم و باید فشار بیشتری بیاوریم. با نظر مربی تیم ملی نیز تمرینات را به نوعی ادامه دادیم که این عقب افتادگی جبران شود.

وی با اشاره به رقابت‌های قهرمانی جهان بیان کرد: در مسابقات مجارستان در تک نفره هزار متر و دو نفره هزار متر مسابقه خواهیم داد که رشته‌های المپیکی هستند تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم. اگر صلاحدید مربی باشد در رشته‌های دیگر هم شرکت می‌کنیم.

ناصری در پاسخ به این سوال که آیا در قهرمانی جهان شانس کسب سهمیه المپیک هست؟ تصریح کرد: ۷ قایق اول مسابقات جهانی سهمیه المپیک می‌گیرند و رسیدن به این عنوان خیلی دشوار است. بیشتر هدف ما محک زدن خودمان و حریفان آسیایی است و تمرکزمان بر مسابقات قاره‌ای است که سال آینده برگزار می شود.

وی افزود: اکنون در کاپ جهانی، قایق ژاپن که در بازی های آسیایی ۸ ثانیه از ما عقب بود توانسته قایق قزاقستانی که ۲ ثانیه از ما جلو بود را بگیرد. این یعنی ژاپن برنامه ریزی جدی داشته که برای المپیک بهترین سهمیه‌ها را بگیرد. ما باید در قهرمانی جهان خودمان را بسنجیم و ببینیم وضعیتمان چطور است.

قایقران ملی پوش کردستانی گفت: تمام حریفان آسیایی در قهرمانی جهان حضور دارند و اینکه بتوانیم در بین آنها مسابقه بدهیم خیلی خوب است. البته این را بگویم که برخی قایق‌های آسیایی از جمله چین شانس کسب سهمیه المپیک دارند و می‌توانند در قهرمانی جهان به سهمیه برسند. اگر این اتفاق بیفتد برای ما هم خوب است چون یک حریف آسیایی در رقابت‌های قاره‌ای کم می شود و ما به سهمیه نزدیک می‌شویم. بهترین قایق آسیا سهمیه المپیک می‌گیرد و اگر چین و قزاقستان در جهانی سهمیه بگیرند کار ما ساده‌تر می شود.

ناصری با اشاره به کسب سهمیه آسیایی‌ها در رقابت‌های جهانی بیان کرد: البته این هم باعث خوشحالی است و هم تأسف. اینکه آسیایی‌ها در رقابت‌های جهانی سهمیه بگیرند جای خوشحالی دارد که ما می‌توانیم در قاره‌ای به این هدف برسیم اما وقتی می‌بینیم فاصله ما با کشورهای آسیایی آنقدر زیاد شده جای ناراحتی هم دارد.

وی با اشاره به توانمندی ملی پوشان قایقرانی ایران تصریح کرد: با این وجود همیشه گفته ام که این فاصله جبران می شود. آنها آنقدر قوی نیستند و فقط سرمایه گذاری خوبی دارند. ورزشکاران ما مثل یک الماس هستند اما باید با برنامه و حمایت تراشیده شوند.

ملی پوش کانو کانادایی ایران تصریح کرد: امکانات و حمایت وجود داشته باشد قطعاً قایقران‌های ایران به موفقیت می رسند. ما از کشورهای آسیایی خبر داریم که چقدر در ورزش‌های پرمدال سرمایه گذاری می‌کنند. اردوهای خارجی دارند و واقعاً مورد توجه و حمایت هستند.

ناصری در پاسخ به این سوال که آیا کسب سهمیه در رقابت‌های آسیایی شدنی است؟ بیان کرد: می گویم شدنی است اما قول نمی‌دهم و اصلاً هم کار ساده ای نیست. چین و قزاقستان شرایط متفاوتی از بقیه دارند، اما باید بدانیم ازبکستان و ژاپن هم برنامه ریزی ویژه ای برای کسب سهمیه دارند. به هر حال سرمایه گذاری جواب می‌دهد. به عنوان یک قایقران با توجه امیدوارم که مسئولان ورزش از این الماس‌های قایقرانی حمایت کنند و آینده خوبی برایشان رقم بزنند.

وی گفت: ورزشکاران اکنون در این شرایط اقتصادی دغدغه‌های مالی زیادی دارند. با عشق کار می‌کنند و زحمت می کشند اما این عشق نباید از بین برود و باید از آنها حمایت شود. باور کنید که جایگاه ما در آسیا این نیست که اکنون در آنجا قرار داریم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی