رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 7 اسفند 1398 - 14:18
  • کد خبر : ۶۱۶۱
  • چاپ خبر : برای راه‌اندازی خانه شمشیربازی مقروض شده‌ایم/ مشکل تجهیزات داریم

برای راه‌اندازی خانه شمشیربازی مقروض شده‌ایم/ مشکل تجهیزات داریم

دبیر هیات شمشیربازی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تعمیرات و از سرگیری فعالیت خانه شمشیربازی کرمانشاه، گفت: چون برای بازسازی این سالن اعتبار چندانی نداشتیم، به ناچار مقروض شده‌ایم.

دبیر هیات شمشیربازی کرمانشاه با اشاره به اتمام تعمیرات و از سرگیری فعالیت خانه شمشیربازی : چون برای بازسازی این سالن اعتبار چندانی نداشتیم، مقروض شده‌ایم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

دبیر هیات شمشیربازی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تعمیرات و از سرگیری فعالیت خانه شمشیربازی کرمانشاه، گفت: چون برای بازسازی این سالن اعتبار چندانی نداشتیم، به ناچار مقروض شده‌ایم.

به گزارش یاریزان؛ مهدی عباسی در گفت و گو با ایسنا، به قدمت سالن ۵۰ ساله خانه شمشیربازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به فرسودگی و قدمت این ساختمان، سال گذشته با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کار تعمیر آن را شروع کردیم.

 

------------------------------------

وی بابیان اینکه تعمیر و بازسازی این سالن نزدیک به یک سال طول کشید، عنوان کرد: هرچند بخش اعظم اعتبارات بازسازی سالن و خانه شمشیربازی کرمانشاه از سوی ورزش و جوانان استان تامین شد، اما هیات نیز علیرغم اینکه اعتبار چندانی نداشت، برای بازسازی آن هزینه‌های زیادی کرد که همین مسئله باعث مقروض شدن هیات شده است.

دبیرهیات شمشیربازی کرمانشاه تصریح کرد: باوجود اینکه هنوز برخی اقدامات جزیی در سالن باقی مانده، اما سه ماهی است که آن را راه اندازی کرده‌ایم و ورزشکاران دوباره از آن استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سالن از نظر تجهیزات با برخی مشکلات روبرو است که آن را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و آنها قول داده‌اند تجهیزاتی را به استان بفرستند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

عباسی بابیان اینکه راه اندازی این سالن بازگشت دوران قدرت شمشیر بازی کرمانشاه را بدنبال دارد، خاطرنشان کرد: شمشیربازی کرمانشاه تا چند دهه پیش یکی از قدرت‌های اول شمشیربازی در ایران بود، اما طی یکی دو دهه اخیر روبه افول رفت.

وی افزود: در سالهای گذشته استان‌هایی مانند اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، تهران و اردبیل توانسته‌اند به استان‌های پیشرو در شمشیربازی ایران تبدیل شوند، لذا ما نیز از دوسال پیش با ورود رئیس جدید هیات برنامه‌هایی را برای رشد دوباره این رشته در استان آغاز کردیم.

دبیرهیات شمشیربازی کرمانشاه یادآورشد: شمشیربازی کرمانشاه روی روال افتاده و می‌توانیم برای سال آینده نتیجه دو سال فعالیت خود را در این رشته بخوبی ببینیم.

وی درادامه بااشاره به ضعف مالی هیات، خواهان همکاری فدراسیون و خانواده ورزشکاران برای تجهیز هرچه بیشترسالن شد و اضافه کرد: سالن شمشیربازی کرمانشاه این ظرفیت را دارد که دارای سه پیست باشد، اما اکنون دو پیست دارد که تنها یکی از این دو پیست فعال است و مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرد و اصلا جوابگو نیست.

عباسی در ادامه شمشیربازی را یکی از رشته‌های پرهزینه معرفی کرد و گفت: فردی که می‌خواهد وارد این رشته شود، به کلاه، لباس و شمشیرمخصوص نیاز دارد که حدود یک و نیم میلیون تومان برایش هزینه در بر دارد که آن هم فقط به اندازه شش ماه این تجهیزات دوام می‌آورد و پس از این مدت دوباره باید خریداری کند.

وی در پایان بااشاره به فعالیت هرسه رشته فلوره، سابر و اپه شمشیربازی در بخش آقایان و اپه و سابر در بخش بانوان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ ورزشکار در این رشته در کرمانشاه فعالیت می‌کنند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی