رفتن به بالا
  • یکشنبه - 1 آبان 1401 - 20:23
  • کد خبر : ۱۳۸۴۱
  • چاپ خبر : راه رفتن صحیح و پیاده روی عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری های سخت

راه رفتن صحیح و پیاده روی عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری های سخت

پیاده روی یکی از ساده ترین ورزش هایی است که بدون هیچ هزینه ای تمامی افراد می توانند از فواید قابل تامل آن بهره مند شوند. پیادەروی یکی از ساده ترین ورزش هاست که تمامی افراد در همه ساعات و بدون هیچ هزینه ای می توانند آن را انجام دهند و از فواید آن بی نصیب نباشند. بنابراین انجام پیادەروی میتواند سودمندی های هایی برای ما داشته باشد که در زیر به آنها اشاره شده است وزن : یک ساعت در روز پیادەروی می تواند از افزایش وزن جلوگیری یا به کاهش آن کمک کند. قلب : 30 تا 60 دقیقه در روز پیاده روی می تواند بطور چشمگیر از خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بکاهد. استخوان : 4 ساعت در هفته پیادەروی 43% از خطر شکستگی لگن در سالمندان می کاهد. دیابت : 300 گام بلند روزانه در روز 29% خطر ابتلا به دیابت را می کاهد. مغز : 2 ساعت در هفته 30% از خطر سکته مغزی می کاهد. حافظه : 40 دقیقه 3 روز در هفته پیاده روی حافظ فعالیت های مغز در ارتباط با حافظه و تصمیم گیری است. خلق و خو : 30 دقیقه در روز پیاده روی 36% از علایم افسردگی می کاهد. طول عمر : 75 دقیقه پیادەروی سریع در هفته می تواند تقریبا موجب 2 سال طول عمر شود. بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | پیاده روی ساده و فواید قابل توجهی که دارد مهسا آل ابراهیم | کارشناس علوم تغذیه

امروزه نشان داده شده که راه رفتن صحیح و پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای جلوگیری و درمان بیماری های قلبی، پوکی استخوان، چربی بیش از حد خون، قند خون (دیابت) و بسیاری دیگر از بیماریها می باشد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

امروزه نشان داده شده که راه رفتن صحیح و پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای جلوگیری و درمان بیماری های قلبی، پوکی استخوان، چربی بیش از حد خون، قند خون (دیابت) و بسیاری دیگر از بیماریها می باشد.

راه رفتن صحیح میتواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده، همچنین فعالیتی ساده و کم هزینه است که از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری کند. بعضی مواقع عادت های اشتباه در هنگاه راه رفتن مانند خم شدن، کشیدن پاها و… می تواند به کمر درد منجر شود. اما این فعالیت ورزشی ساده نیاز به یک سری راه و روشها دارد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

------------------------------------

راه رفتن از دو مرحله ی ایستایش و نوسان تشکیل می شود. در مرحله ی ایستایش پا با زمین تماس دارد و در مرحله ی نوسانی پا از زمین بلند می شود. در حدود ۶۰ درصد طول راه رفتن پا با زمین تماس دارد و ۴۰ درصد آن پا با زمین تماس ندارد. با افزایش سرعت راه رفتن و تبدیل راه رفتن به دویدن طول ایستایش کاهش می یابد و به مرحله ی نوسانی پا اضافه می گردد.

از قرار گرفتن پاشنه ی پا تا قرار گرفتن پاشنه ی مقابل روی زمین را قدم می گویند و از قرار گرفتن پاشنه ی یک پا روی زمین تا قرار گرفتن همان پاشنه روی زمین گام خوانده می شود.

طول گام با اندازه ی قد تغییر می کند و به طور متوسط گام حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی متر متغیر است حال مروری میکنیم به نحوه صحیح راه رفتن: هنگام قدم برداشتن از تکنیک پاشنه تا پاشنه یا همان پاشنه تا پنجه استفاده کنید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

زمانی که میخواهید پاشنه پا را از زمین جدا کنید، حرکت را تا انگشت و پنجهی پا ادامه دهید. ابتدا پاشنه را از زمین جدا کرده، سپس قسمت میانی و در آخر پنجه از زمین بردارید و هنگام پا بر زمین گذاشتن ابتدا پاشنه و سپس حرکت را تا پنجهی پا ادامه دهید.

شانه ها را پایین آورده و عقب نگه دارید تا شانه هایی صاف داشته باشید و از خم شدن و یا قوز کردن بپرهیزید. شانهها را به دور گردن جمع نکنید. پشت خود را صاف نگه دارید و بگذارید گردن شما کامال نمایان شود. سر شما باید در امتداد ستون فقرات شما باشد. خطی را تصور کنید که از سمت ستون فقرات به سمت سر شما کشیده شده و شما را مجبور میکند که صاف قرار بگیرید.

البته الزم نیست که حتما نگاهتان را به نقطه ای متمرکز کنید، اما از نگاه کردن به پایین خودداری کنید. زیرا سر در موقعیت اشتباهی قرار میگیرد و احتمال آسیب رساندن به گردن، می باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در راه رفتن باید مد نظر داشت این است که هنگام راه رفتن باید دو تا پا نزدیک به هم قرار بگیرند. چون اگر فاصله دو پا از هم زیاد باشد، کمر درد به سراغتان خواهد آمد.

اگر توجه کنید، پیرزنها یا پیرمردهایی که همیشه کمرشان را به دست میگیرند فاصله بین پاهایشان بسیار زیاد است. برای دانستن نحوه صحیح راه رفتن توجه کنید که در زمان راه رفتن، پای برداشته شده را مستقیما در زیر همان شانه قرار دهید و اندکی زانوها را خم کنید. شاید فکر کنید که پاهای صاف میتواند جذابیت بیشتری ایجاد کند اما قفل کردن زانوها میتواند بدن را در وضعیت بدی قرار دهد. ضمن اینکه هر شخصی قدم برداشتن منحصر به فرد خود را دارد. الزم است شما هم حالت راه رفتن منحصربه فرد خود را پیدا کنید. اگر بلندتر یا کوتاهتر از حد طبیعی قدم بردارید، میتواند باعث آسیب و فشار به ماهیچه ها شود.

بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | راه رفتن صحیح و پیاده روی عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری های سخت

علی شعبانی فرد | مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی