رفتن به بالا
  • دوشنبه - 25 فروردین 1399 - 13:19
  • کد خبر : ۶۵۸۱
  • چاپ خبر : افتتاح اولین سالن شمشیر بازی استاندارد در کرمانشاه

افتتاح اولین سالن شمشیر بازی استاندارد در کرمانشاه

دبیر هیات شمشیربازی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تعمیرات و از سرگیری فعالیت خانه شمشیربازی کرمانشاه، گفت: چون برای بازسازی این سالن اعتبار چندانی نداشتیم، به ناچار مقروض شده‌ایم.

بابک ترابی رئیس هیات شمشیر بازی استان کرمانشاه گفت: اولین سالن شمشیر بازی استاندارد این استان در سال جاری افتتاح خواهد شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس هیات شمشیر بازی استان کرمانشاه گفت: اولین سالن شمشیر بازی استاندارد این استان در سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش یاریزان؛ بابک ترابی در گفتگو با خبرگزاری تابناک اظهار داشت: شمشیر بازی در کرمانشاه با وجود ورزشکارانی در تیم ملی و سابقه یه دوره رئیس فدراسیون خاطره خوبی در ذهن مردم دارد.

 

------------------------------------

وی در خصوص زیر ساخت های این رشته گفت:در حدود ۱۵ سال پیش زیر ساخت مناسبی در استان برای این رشته ورزشی وجود نداشا و دلیل افت این ورزش در استان همین بوده است که نتوانست پا به پای کلیه رشته ها از نظر سخت افزاری و فیزیکی پیشرفت داشته باشد.

وی در ادامه به قدمت ۵۰ ساله خانه شمشیر بازی اشاره کرد و تصریح کرد: طی رایزنی های که با اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده بودجه برای نوسازی و ساخت و ساز جدید این سالن بعد گذشت یک سال اختصاص پیدا کرد و این سالن طبق استاندارها،مجهز و نوسازی شده و مختص شمشیر بازی است،با شروع فعالیت دوباره ورزشکاران در این سالن شاهد رشد و مطرح شدن نام کرمانشاه در کشور خواهیم بود.

رئیس هیات شمشیر بازی استان کرمانشاه از استقبال خوب بانوان از این رشته ورزشی خبر داد و بیان کرد: این رشته ورزشی برای بانوان از لحاظ پوشش فعالیت و راحتی نسبت به رشته های دیگر ورزش مناسب تر است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ترابی در ادامه شمشیر بازی را رشته ی پر هزینه معرفی کرد و عنوان کرد: این رشته به کلاف، لباس و شمشیر مخصوص نیاز دارد که پر هزینه است و حدود ۸۰ درصد این وسایل وارداتی هستند و با افزایش قیمت دلار محدودیت های برای این رشته ایجاد شده است.

رئیس هیات شمشیر بازی از برگزاری هر ساله برنامه استعداد یابی این رشته در بخش دختران و پسران اطلاع داد و خاطرنشان کرر: این رشته ورزشی خصوصیات بدنی خاصی میخواهد که مربیان در برنامه استعداد یابی در نظر میگیرند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی