رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 22 آبان 1399 - 12:35
  • کد خبر : ۸۲۸۰
  • چاپ خبر : نقش ورزش در سلامت بانوان در دوران کرونا
متخصص بیماری های داخلی بررسی می کند؛

نقش ورزش در سلامت بانوان در دوران کرونا

پیست جدید اسب دوانی کرمانشاه در دهکده المپیک به عنوان تنها پیست کورس غرب کشور برای به بهره ‌برداری رسیدن در انتظار حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

شیوه زندگی نادرست و در راس آن بی تحرکی و عادات تغذیه ای نامناسب، موجب افزایش چشمگیر شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر NCDs در اغلب کشورها و همچنین کشور ما، ایران شده است و اصلی ترین علت مرگ و میر را تشکیل می دهند. اضافه وزن و بی تحرکی، از علل این افزایش هستند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

شیوه زندگی نادرست و در راس آن بی تحرکی و عادات تغذیه ای نامناسب، موجب افزایش چشمگیر شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر NCDs در اغلب کشورها و همچنین کشور ما، ایران شده است و اصلی ترین علت مرگ و میر را تشکیل می دهند. اضافه وزن و بی تحرکی، از علل این افزایش هستند.

درصد بالایی از موارد ابتلا به NCDs قابل پیشگیری است. ملاحظات ساده شیوه زندگی در پیشگیری یا به تعویق انداختن آن موثرند. حفظ وزن طبیعی، شرکت در فعالیت فیزیکی منظم و داشتن رژیم غذایی سالم، خطر NCDs را کم می کنند. فعالیت جسمانی منظم در پیشگیری اولیه از NCDs و درمان بیماران و عوارض متعدد آن توصیه می شود.

 

------------------------------------

ورزش نقش مفیدی در کاهش عوارض NCDs دارد. موجب بهبود وضعیت سیستم تنفسی، کاهش درصد چربی بدن، بهبود پروفیل چربی های خون، کاهش فشار خون، بهبود کنترل قند خون، کاهش غلظت اسید اوریک خون، بهبود برداشت اکسیژن توسط بافت ها، بهبود توده و قدرت عضلانی، بهبود دامنه حرکتی مفصل و محتوای معدنی استخوان، تسهیل کاهش وزن، افزایش اعتماد به نفس و استقلال و به شکل کلی، کاهش مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی می شود.

همه بیماری های NCDs به بررسی های دقیق پیش از شرکت و در صورت لزوم درمان متناسب و تغییر برنامه ورزشی نیاز دارند. همه سطوح هرم حرکتی باید در برنامه ورزشی مورد توجه قرار گیرند. نوع، تواتر، شدت و مدت یا تعداد تکرار در مورد هر نوع تمرین باید برای بیمار مشخص شود و جداول پایش و پیشرفت فردی به آنها داده شود. توجه به اقدامات ایمنی اهمیت بسیار زیادی در بیماری ها خواهد داشت.

در دوران همه گیری کرونا، انجام فعالیت های ورزشی چه در خانه، چه در محیط های باز و چه در سالن های ورزشی، با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی می تواند به بهبود سطح ایمنی، کاهش اضطراب و سردرگمی افراد جامعه کمک کند. مقالات متعددی اشاره کرده اند افرادی که به طور منظم به ورزش های هوازی متوسط می پردازند، در صورت آلودگی به کروناویروس، احتمال بروز بیماری وخیم در آنها کمتر است. بانوان نقش الگوسازی را در این راستا برای خانواده خود نیز خواهند داشت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

امید است با ورزش و رعایت اصول بهداشتی بتوانیم هرچه بشتر از ابتلا به NCDs و عوارض آن جلوگیری کنیم.

دکتر لاله حاکمی

متخصص بیماری های داخلی

نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی

یاریزان


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی