رفتن به بالا
  • جمعه - 26 فروردین 1401 - 08:23
  • کد خبر : ۱۲۱۸۸
  • چاپ خبر : نشستن و ایستادن طولانی مدت به بروز آرتروز زودرس منجر می شود

نشستن و ایستادن طولانی مدت به بروز آرتروز زودرس منجر می شود

به گزارش یاریزان؛ عضو هیات رئیسه هیات پزشکی ورزشی فارس بیان کرد:بیماری های مفصلی در صورت درمان نشدن باعث فقر حرکتی، اختلال در راه رفتن، کاهش کیفیت زندگی و در نهایت تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط زندگی می شوند. وی افزود:دردمفصل، خشکی مفصل و خستگی مفرط از جمله نشانه های بیماری های مفصلی می باشد که در صورت بروز چنین نشانه هایی باید سریعا برای درمان آن اقدام کرد. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:آب درمانی یکی از بهترین شیوه های درمان بیماری های مفصلی می باشد که دمای ۳۲ تا ۳۳ درجه آن در استخر باعث کاهش التهاب عضلات، بالارفتن آستانه درد، راحتی در انجام حرکات ورزشی و در نهایت افزایش دامنه حرکتی عضلات می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفتن در یک وضعیت یکنواخت به صورت نشسته و یا ایستاده و به صورت طولانی مدت را در تخریب مفاصل و بروز «آرتروز زودرس» تاثیرگذار دانست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفتن در یک وضعیت یکنواخت به صورت نشسته و یا ایستاده و به صورت طولانی مدت را در تخریب مفاصل و بروز «آرتروز زودرس» تاثیرگذار دانست.

به گزارش یاریزان؛ دکتر «سید محمد طحامی» متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تعریف ناهنجاری های ستون مهره ها بیان کرد: ستون مهره ها به عنوان یک ساختار اصلی، شکل ظاهری بدن را حفظ می کند و هرگونه تغییر که آن را از حالت طبیعی خارج کند، ناهنجاری ستون مهره ای گفته می شود.

 

------------------------------------

او افزود: برای پیشگیری از مواجهه با پیامدهای بعدی، افزایش بیماری هایی که در سیستم اسکلتی عضلانی ایجاد می شود و در واقع آسیب عضلات، مفاصل و استخوان ها را به دنبال دارد باید جدی تلقی شود.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پیشگیری از ایجاد اینگونه نابهنجاری ها نباید در یک وضعیت ثابت به صورت ایستاده یا نشسته در مدت زمان طولانی قرار بگیریم، حتی اگر در وضعیتی صحیح باشد.

دکتر طحامی کاهش وزن، قرار نگرفتن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، حفظ گودی های کمری، استفاده از پشتی و گردنی در هنگام نشستن و حفظ زاویه ۱۰۰ تا ۱۲۰ درجه ای ستون مهره ای نسبت به استخوان ران روی صندلی را از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به دردهای ستون مهره ها یا آرتروز برشمرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

او ارائه آموزش های لازم به کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده زیاد و نادرست از رایانه و تلفن همراه را ضروری دانست؛ چرا که باعث بروز نابهنجاری های استخوانی در دوران بزرگسالی می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از آرتروز زودرس یا درمان آرتروز، تقویت عضلات مجاور مفاصل آسیب دیده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی