رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 26 آبان 1400 - 10:54
  • کد خبر : ۱۲۰۴۱
  • چاپ خبر : ماساژ ورزشی و فوایدی که برای ورشکاران به همراه دارد

ماساژ ورزشی و فوایدی که برای ورشکاران به همراه دارد

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه به تشریح تاثیرات شگفت انگیز ماساژ ورزشی برای ورزشکاران پرداخت. به گزارش یاریزان؛ دکتر نازنین آرین، ماساژ ورزشی را یکی از انواع ماساژها دانست و اظهار کرد: امروزه این نوع از ماساژ که تلفیقی از انواع ماساژ است در ورزش کاربرد زیادی دارد و ورزشکاران حرفه ای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. بیشترین کاربرد ماساژ ورزشی برای از بین بردن دردها و آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی است که برای ورزشکاران بوجود می آید. ماساژ ورزشی را می توان قبل از انجام ورزش و بعد از آن هم انجام داد که معمولا برخی از ورزشکاران قبل از ورزش کردن برای گرم کردن بدن خود از آن استفاده می کنند. انجام ماساژ ورزشی پس از انجام ورزش هم می تواند به عادی سازی بافت های بدن کمک زیادی کند و برای کاهش درد به دلیل مصدومیت، اسپاسم و گرفتگی عضلات و بازگشت بدن به سلامت موثر است. ماساژ ورزشی باعث افزایش جریان خون رسانی در بدن می شود که این مسئله افزایش اکسیژن رسانی و بهبود عملکرد عضلات اسکلتی بدن را به دنبال خواهد داشت. ورزشکارانی که در فاز تمرین هستند از ماساژ ورزشی برای رفع خستگی می توانند استفاده کنند و در افرادی هم که ورزشکار نیستند و به دلیل کم تحرکی دچار سلولیت شده اند، ماساژ ورزشی به رفع آن کمک می کند. ماساژ ورزشی عموما توسط افرادی به نام ماسور انجام می گیرد، این افراد معمولا عمل ماساژ ورزشی را با استفاده از یک روغن گیاهی گرم مانند روغن سیاه دانه، روغن زیتون، روغن بنفشه و... انجام می دهند. ماسورها حتما باید دوره های آموزشی لازم را گذرانده باشند و با مجوز می توانند در باشگاه های ورزشی، فیزیوتراپی ها و... فعالیت کنند. افرادی که تب دارند، دارای زخم باز و سوختگی شدید و نیز بیماری های مختلف پوستی هستند نمی توانند ماساژ ورزشی انجام دهند، بنابراین هر فرد قبل از ماساژ ورزشی بهتر است بیماری خود را به ماسور اعلام کند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه به تشریح تاثیرات شگفت انگیز ماساژ ورزشی برای ورزشکاران پرداخت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه به تشریح تاثیرات شگفت انگیز ماساژ ورزشی برای ورزشکاران پرداخت.

به گزارش یاریزان؛ دکتر نازنین آرین، ماساژ ورزشی را یکی از انواع ماساژها دانست و اظهار کرد: امروزه این نوع از ماساژ که تلفیقی از انواع ماساژ است در ورزش کاربرد زیادی دارد و ورزشکاران حرفه ای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. بیشترین کاربرد ماساژ ورزشی برای از بین بردن دردها و آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی است که برای ورزشکاران بوجود می آید.

 

------------------------------------

ماساژ ورزشی را می توان قبل از انجام ورزش و بعد از آن هم انجام داد که معمولا برخی از ورزشکاران قبل از ورزش کردن برای گرم کردن بدن خود از آن استفاده می کنند. انجام ماساژ ورزشی پس از انجام ورزش هم می تواند به عادی سازی بافت های بدن کمک زیادی کند و برای کاهش درد به دلیل مصدومیت، اسپاسم و گرفتگی عضلات و بازگشت بدن به سلامت موثر است.

ماساژ ورزشی باعث افزایش جریان خون رسانی در بدن می شود که این مسئله افزایش اکسیژن رسانی و بهبود عملکرد عضلات اسکلتی بدن را به دنبال خواهد داشت. ورزشکارانی که در فاز تمرین هستند از ماساژ ورزشی برای رفع خستگی می توانند استفاده کنند و در افرادی هم که ورزشکار نیستند و به دلیل کم تحرکی دچار سلولیت شده اند، ماساژ ورزشی به رفع آن کمک می کند.

ماساژ ورزشی عموما توسط افرادی به نام ماسور انجام می گیرد، این افراد معمولا عمل ماساژ ورزشی را با استفاده از یک روغن گیاهی گرم مانند روغن سیاه دانه، روغن زیتون، روغن بنفشه و… انجام می دهند. ماسورها حتما باید دوره های آموزشی لازم را گذرانده باشند و با مجوز می توانند در باشگاه های ورزشی، فیزیوتراپی ها و… فعالیت کنند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

افرادی که تب دارند، دارای زخم باز و سوختگی شدید و نیز بیماری های مختلف پوستی هستند نمی توانند ماساژ ورزشی انجام دهند، بنابراین هر فرد قبل از ماساژ ورزشی بهتر است بیماری خود را به ماسور اعلام کند.

دکتر نازنین آرین با بیان اینکه ماساژ ورزشی حرفه ای نوپا در کرمانشاه است، گفت: براین اساس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه قصد دارد یک دوره آموزش ماساژ ورزشی را از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه در کرمانشاه برگزار کند که علاقمندان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی