رفتن به بالا
  • شنبه - 7 مرداد 1402 - 12:02
  • کد خبر : ۱۶۱۳۲
  • چاپ خبر : سرپرست فدراسیون ورزش همگانی: ۸۰ درصد جامعه ایرانی کم‌تحرک هستند

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی: ۸۰ درصد جامعه ایرانی کم‌تحرک هستند

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در مورد مسائلی که احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی در ورزشکاران حرفه ای را افزایش می دهد، توضیح داد.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: طبق آخرین مطالعات پژوهشی عامل‌های کم تحرکی، مهم‌ترین تهدید برای جامعه ایرانی به حساب می‌آید

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: طبق آخرین مطالعات پژوهشی عامل‌های کم تحرکی، مهم‌ترین تهدید برای جامعه ایرانی به حساب می‌آید که از این حیث ۸۰درصد شهروندان کمتر ورزش می‌کنند.

به گزارش یاریزان؛ علی خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص برنامه‌های فدراسیون همگانی اظهار داشت: مهم‌ترین سیاست ما این است تا ورزش را به صورت آسان و قابل دسترس در میان شهروندان توسعه دهیم که در این راستا نیز با برنامه‌های متنوعی از جمله مترو اسپرت، مسابقات مینی فوتبال محلات کشور، بتوان میزان مشارکت را در سطح جامعه افزایش داد.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: با همکاری فدراسیون‌های آمادگی جسمانی و پهلوانی و روستایی بنا داریم تا گذرگاه ورزش تا در مراکز، معابر و مجتمع‌های پرتردد ایجاد کنیم تا با افزایش مشارکت، مردم را بیشتر درگیر ورزش کنیم. آمار دقیقی در خصوص میزان مشارکت مردم به ورزش همگانی در دسترس نیست البته در این خصوص مطالعات پزشکی که وزارت بهداشت در این خصوص انجام داده است که ۸۰درصد مردم کم تحرک هستند و بنا داریم تا با اقدام مطالعاتی این موضوع را بیشتر رسیدگی کنیم.

خلیلی این راهم گفت: چند طرح ورزشی را از جمله مسابقات ورزش‌های خیابانی را در سطح شهرها و معابر عمومی سطح کشور انجام می‌دهیم تا با فرهنگ سازی مردم را بیشتر ترغیب کنیم. با توجه به ایام محرم رویکرد ورزشی ما پس از این ایام آغاز خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی به اجرای طرح آمایش سرزمینی نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح فضاهای ورزشی را شناسایی خواهیم کرد تا در این مکان‌ها علاقه مندان به ورزش در نوب صبح و عصرگاهی به ورزش بپردازند. این طرح در شورای عالی ورزش اجرایی خواهد شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی