رفتن به بالا
  • شنبه - 3 مهر 1400 - 12:08
  • کد خبر : ۱۱۸۴۲
  • چاپ خبر : بیمه ورزشی؛ هزینه ای ناچیز در برابر مزایایی بزرگ
روزنامه شیراز نوین نوشت؛

بیمه ورزشی؛ هزینه ای ناچیز در برابر مزایایی بزرگ

بیمه حوادث ورزشی برای افرادی که به صورت حرفه ای به فعالیت ورزشی مشغول هستند ایجاد شده است و دارای پوشش های هزینه پزشکی بر اثر حادثه، فوت و نقص عضو بر اثر حادثه می باشد. ورزش با وجود تمامی مزایایی که دارد و با اینکه همیشه به آن توصیه شده و برای سلامتی انسان امری بسیار ضروریست، اما آسیب دیدگی هم در آن فراوان است و شاید برای هر ورزشکاری دیر یا زود اتفاق بیفتد. حرفه ای و غیر حرفه ای هم ندارد، بسته به نوع ورزش، آسیب دیدگی های غیرمترقبه ای گریبانگیر شخص می شود که بنا بر شدت آن، میزان دورماندن وی از میادین ورزشی مشخص می شود. همین دور ماندن از محیط ورزشی به خودی خود آزاردهنده است اما مساله ای دیگر هم در این میان وجود دارد و آن هزینه های بعضا گزاف درمان این آسیب ها است. گاهی این هزینه ها برای برخی اقشار کم درآمد آنقدر سنگین است که به سختی از پس آن بر می آیند. در اینجا "بیمه ورزشی بودن" یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود. احتمالا خیلی از مردم از این موضوع بی اطلاع هستند که با پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی می توانند به صورت سالیانه خود را بیمه ورزشی کنند تا هنگام آسیب دیدگی، دست کم خیالشان بابت هزینه ها راحت باشد. هزینه پرداختی بابت بیمه سالیانه را می توان با پول خرید یک ساندویچ یا اندکی تنقلات مقایسه کرد؛ پس چرا میزان افراد بیمه شده در هیئت پزشکی ورزشی انقدر پایین است؟ طبق آمار دریافتی ما از هیات پزشکی ورزشی استان فارس، تعداد بیمه شده ها قبل از کرونا (سال ۹۸) بیش از ۲۲۴ هزار نفر بوده که در دوران کرونا با ریزش قابل توجهی مواجه شده است. تعداد کل بیمه شده های ورزشی استان فارس در سال ۹۹ حدود ۷۲ هزار نفر بوده که نسبت به جمعیت چند میلیونی این استان بسیار ناچیز است. احتمالا دلیل اصلی این موضوع، عدم اطلاع رسانی و نا آگاهی افراد است وگرنه هر طوری به قضیه نگاه کنیم، بعید است کسی از این هزینه ناچیز در قبال آن مزایای بزرگ مطلع باشد و چنین چیزی را از خود و اطرافیانش دریغ کند.نکته حائز اهمیت در بیمه ورزشی این است که در صورت تداوم بیمه ورزشکار تا سه سال، تا ۸۰ درصد هزینه های درمان به او بازگردانده می شود! یعنی حتی اگر ورزشکار در طول سال آسیبی نبیند، بابت هزینه ای که انجام داده ضرر نکرده و انباشت آن مبلغ تا سه سال، می تواند یک پس انداز ویژه برای پوشش دادن هزینه های درمان در آینده باشد. یکی دیگر از علل بیمه نبودن اکثر اهالی ورزش، احتمالا کم کاری مدیران باشگاه هاست. باشگاه های ورزشی موظفند که به تمام مراجعه کنندگان و ورزشکاران باشگاه، اعلام کنند که بیمه ورزشی شدن اجباریست. آنها از ورزشکار شهریه ای را دریافت می کنند که احتمالا چندین برابر هزینه بیمه است ولی نست به اطلاع رسانی در خصوص بیمه ورزشی منفعل عمل میکنند! در اینجا، نکته بسیار ویژه و مهم این است که ورزشکاران باید اطلاع داشته باشند که در صورت آسیب دیدن، اگر دارای بیمه نباشند می توانند از مدیر باشگاه دیه بگیرند! چون مدیر باشگاه وظیفه داشته او را در همان ابتدا، از اجباری بودنِ بیمه با خبر کند.

بیمه حوادث ورزشی برای افرادی که به صورت حرفه ای به فعالیت ورزشی مشغول هستند ایجاد شده است و دارای پوشش های هزینه پزشکی بر اثر حادثه، فوت و نقص عضو بر اثر حادثه می باشد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بیمه حوادث ورزشی برای افرادی که به صورت حرفه ای به فعالیت ورزشی مشغول هستند ایجاد شده است و دارای پوشش های هزینه پزشکی بر اثر حادثه، فوت و نقص عضو بر اثر حادثه می باشد.

ورزش با وجود تمامی مزایایی که دارد و با اینکه همیشه به آن توصیه شده و برای سلامتی انسان امری بسیار ضروریست، اما آسیب دیدگی هم در آن فراوان است و شاید برای هر ورزشکاری دیر یا زود اتفاق بیفتد. حرفه ای و غیر حرفه ای هم ندارد، بسته به نوع ورزش، آسیب دیدگی های غیرمترقبه ای گریبانگیر شخص می شود که بنا بر شدت آن، میزان دورماندن وی از میادین ورزشی مشخص می شود. همین دور ماندن از محیط ورزشی به خودی خود آزاردهنده است اما مساله ای دیگر هم در این میان وجود دارد و آن هزینه های بعضا گزاف درمان این آسیب ها است. گاهی این هزینه ها برای برخی اقشار کم درآمد آنقدر سنگین است که به سختی از پس آن بر می آیند. در اینجا “بیمه ورزشی بودن” یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود.

 

------------------------------------

احتمالا خیلی از مردم از این موضوع بی اطلاع هستند که با پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی می توانند به صورت سالیانه خود را بیمه ورزشی کنند تا هنگام آسیب دیدگی، دست کم خیالشان بابت هزینه ها راحت باشد. هزینه پرداختی بابت بیمه سالیانه را می توان با پول خرید یک ساندویچ یا اندکی تنقلات مقایسه کرد؛ پس چرا میزان افراد بیمه شده در هیئت پزشکی ورزشی انقدر پایین است؟

طبق آمار دریافتی ما از هیات پزشکی ورزشی استان فارس، تعداد بیمه شده ها قبل از کرونا (سال ۹۸) بیش از ۲۲۴ هزار نفر بوده که در دوران کرونا با ریزش قابل توجهی مواجه شده است. تعداد کل بیمه شده های ورزشی استان فارس در سال ۹۹ حدود ۷۲ هزار نفر بوده که نسبت به جمعیت چند میلیونی این استان بسیار ناچیز است.
احتمالا دلیل اصلی این موضوع، عدم اطلاع رسانی و نا آگاهی افراد است وگرنه هر طوری به قضیه نگاه کنیم، بعید است کسی از این هزینه ناچیز در قبال آن مزایای بزرگ مطلع باشد و چنین چیزی را از خود و اطرافیانش دریغ کند.نکته حائز اهمیت در بیمه ورزشی این است که در صورت تداوم بیمه ورزشکار تا سه سال، تا ۸۰ درصد هزینه های درمان به او بازگردانده می شود! یعنی حتی اگر ورزشکار در طول سال آسیبی نبیند، بابت هزینه ای که انجام داده ضرر نکرده و انباشت آن مبلغ تا سه سال، می تواند یک پس انداز ویژه برای پوشش دادن هزینه های درمان در آینده باشد.

یکی دیگر از علل بیمه نبودن اکثر اهالی ورزش، احتمالا کم کاری مدیران باشگاه هاست. باشگاه های ورزشی موظفند که به تمام مراجعه کنندگان و ورزشکاران باشگاه، اعلام کنند که بیمه ورزشی شدن اجباریست. آنها از ورزشکار شهریه ای را دریافت می کنند که احتمالا چندین برابر هزینه بیمه است ولی نست به اطلاع رسانی در خصوص بیمه ورزشی منفعل عمل میکنند! در اینجا، نکته بسیار ویژه و مهم این است که ورزشکاران باید اطلاع داشته باشند که در صورت آسیب دیدن، اگر دارای بیمه نباشند می توانند از مدیر باشگاه دیه بگیرند! چون مدیر باشگاه وظیفه داشته او را در همان ابتدا، از اجباری بودنِ بیمه با خبر کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اما نکته ای که باید ورزشکاران بیمه شده آن را حتما مد نظر قرار دهند این است که هنگام آسیب دیدگی در مکان ورزشی، حتما باید گزارش حادثه در همان محل تنظیم شود، درغیراین صورت مدرکی بر اثبات رخ دادن حادثه در حین ورزش وجود نخواهد داشت. همچنین بیمه پزشکی ورزشی، شامل حوادثی می شود که در همه محیطهای ورزشی تایید شده اتفاق افتاده باشد.

آسیب های ورزشی در جوان ها و کودکان رایج هستند. آمار سلامت کودکان جهان برآورد می کند که سالانه بیشتر از ۳.۵ میلیون کودک و نوجوان به عنوان بخشی از یک ورزش سازمان یافته یا فعالیت فیزیکی آسیب می بینند. یک سوم از همه آسیب های کودکان نیز مربوط به ورزش است.

رایج ترین آسیب های ورزشی در کودکان، پیچ خوردگی و کشیدگی عضلات هستند. ورزش های تماسی مانند فوتبال و بسکتبال، بیشتر از ورزش های غیرتماسی، مانند شنا و دو، آسیب ایجاد می کنند.

احتمال آسیب پایین تنه (۴۲ درصد) بیشتر از سایر نقاط است. اندام های فوقانی ۳۰.۳ درصد از آسیب ها را تشکیل می دهند. آسیب های سر و گردن ۱۶.۴ درصد از آسیب های ورزشی را تشکیل می دهند. مرگ ناشی از آسیب ورزشی نادر است. اما اگر رخ دهد، به احتمال زیاد ناشی از آسیب سر هستند.

در نهایت امیدواریم هرگز هیچ آسیبی نصیب هیچ ورزشکاری نشود، اما حداقل مزیت بیمه شدن در هر زمینه ای، راحت بودن خیال شخص است. آرامش روانی که احتمالا برای بیشتر افراد جامعه حتی اهمیتی بیشتر از سلامت جسمی دارد، یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه شدن به شمار می رود.

 

یاریزان | بیمه ورزشی ؛ هزینه ای ناچیز در برابر مزایایی بزرگ

منبع | روزنامه شیراز نوین

 

افزایش ۳۳ درصدی تعرفه حق عضویت بیمه ورزشی در سال ۱۴۰۰ تصویب شد


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی