رفتن به بالا
  • شنبه - 5 تیر 1400 - 23:17
  • کد خبر : ۱۰۶۶۱
  • چاپ خبر : اجرای پروژه فوتبال مجازی هدف جدید فدراسیون فوتبال ایران
پس از تشکیل کمیته مربوط؛

اجرای پروژه فوتبال مجازی هدف جدید فدراسیون فوتبال ایران

به گزارش یاریزان؛ شرکت EA از سیستم مورد نیاز برای بازی FIFA 20 رونمایی کرد و طبق توقع همانند سالهای اخیر یک سیستم مقرون به صرفه از پس اجرای این اثر بر خواهد آمد.

راه‌اندازی فوتبال مجازی یکی از اهداف جدی مدیریت جدید فدراسیون برای درآمدزایی است که اقدامات مربوط به آن آغاز شده و در حال پیگیری است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

راه‌اندازی فوتبال مجازی یکی از اهداف جدی مدیریت جدید فدراسیون برای درآمدزایی است که اقدامات مربوط به آن آغاز شده و در حال پیگیری است.

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون فوتبال، در ساختار فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بخشی با عنوان فوتبال مجازی وجود دارد که هر ساله اقدام به برگزاری مسابقات جام جهانی فیفا از طریق کنسول‌های بازی می‌کند. در واقع “فوتبال مجازی” یکی از روش‌های جدید درآمدزایی بشمار می‌رود که ضمانت آن استقبال بسیار خوب دو طیف از مخاطبان است، قشر علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی و قشر علاقه‌مند به ورزش فوتبال.

 

------------------------------------

طبق آمار و اطلاعات موجود، حدود سه میلیون کنسول بازی در ایران وجود دارد و علاوه بر کنسول‌های اختصاصی گیمینگ، قابلیت ارائه سرویس بازی به صورت Cloud (ابری) برای موبایل، پی سی و مرورگر کاملا امکانپذیر است. بنابراین، بازار هدف این پروژه بسیار بزرگ است و مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.

در کشورمان به غیر از مسابقاتی که به صورت پراکنده و تا دو سال گذشته برگزار شد، اقدام رسمی و قابل توجهی در این حوزه نوین صورت نگرفته است. در حالی که می‌توان جام قهرمانی این مسابقات را با برند فدراسیون فوتبال برگزار کرد و حتی تیم ملی فوتبال مجازی ایران را تشکیل داد. این تیم یازده نفره می‌تواند فارغ از محدودیت سنی و جنسی باشد که یکی دیگر از عوامل گستردگی مخاطبان نیز همین است.

به این منظور، در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران کمیته‌ای به نام فوتبال مجازی ایجاد شده است که اتفاقا در چند هفته اخیر فعالیت‌های رسمی خود را آغاز کرده است. نگاه این کمیته و به طور کلی فدراسیون فوتبال به اجرای پروژه فوتبال مجازی کاملا جدی است، چرا که از طریق حق ثبت نام، فروش ترافیک، تبلیغات و مجموعه‌ای از دیگر اقدامات، درآمدزایی بسیار خوبی می‌توان داشت. البته در بعد فنی برگزاری این مسابقات، نیاز به مشارکت پیمانکاران است که فراخوان آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

از دیگر اهداف فدراسیون فوتبال برگزاری لیگ مجازی با حضور تیم‌های باشگاهی و حتی برگزاری دربی است. ضمن اینکه امکان برند‌سازی وجود دارد و شرکت‌ها و یا هر سازمان و موسسه دیگری می‌تواند با تشکیل تیم تحت برند خود در مسابقات حاضر شود. همانطور که بازیکنان باشگاه های فوتبال سرشناس دنیا در مسابقات جهانی حضور دارند. در کشورمان نیز بازیکنان زیادی بازی فیفا را به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند که حدود ۹۰ درصد ملی‌پوشان و فوتبالیست‌های حاضر در لیگ شامل این آمار هستند. بی‌شک برای مخاطبان، تصور اینکه با ستارگان فوتبال کشورمان به رقابت بپردازند بسیار جذاب خواهد بود. اتفاقی که در دنیا نیز در حال اجرا است.

درحال حاضر مرحله قیمت‌گذاری این پروژه توسط کارشناسان رسمی دادگستری در حال پیگیری است تا قیمت پایه برای پیمانکاران متقاضی مشخص و متعاقب آن از طریق آگهی رسمی، فراخوان آن تا حداکثر یکماه آینده منتشر شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی