رفتن به بالا
  • دوشنبه - 22 فروردین 1401 - 08:23
  • کد خبر : ۱۲۱۶۴
  • چاپ خبر : ملاحظات پزشکی ورزشی در ماه مبارک رمضان

ملاحظات پزشکی ورزشی در ماه مبارک رمضان

فعالیت ورزشی در هوای سرد، چالش هایی را برای ورزشکاران به همراه دارد. ورزشکارانی که در هوای سرد ورزش می کنند، باید به برخی ملاحظات در خصوص تغذیه ورزشی توجه داشته باشند تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشند. داشتن رژیم غذایی متعادل و تاکید بر مواد مغذی، نسبت به مصرف میان وعده ها و نوشیدنی های بسیار شیرین اهمیت دارد. توصیه می شود به جای استفاده از محصولات غذایی فرآوری شده، انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل و مغزها، غلات سبوس دار، دانه ها، لبنیات و گوشت های کم چربی مصرف شود. مصرف پروتئین ها در هر وعده غذایی توصیه می شود.

تحقیقات نشان داده است که روزه گرفتن به مدت ۳۰ روز متوالی در ماه مبارک رمضان بدون انجام ورزش یا فعالیت بدنی باعث کاهش قدرت و آمادگی جسمانی می شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تحقیقات نشان داده است که روزه گرفتن به مدت ۳۰ روز متوالی در ماه مبارک رمضان بدون انجام ورزش یا فعالیت بدنی باعث کاهش قدرت و آمادگی جسمانی می شود. بنابراین روزه داران باید فعالیت فیزیکی منظم داشته باشند تا سالم بمانند.

 

 

------------------------------------

بهترین زمان ورزش برای روزه داران چه زمانی است، قبل یا بعد از افطار ؟

قبل از افطار
جهت انجام تمرینات ورزشی قبل از افطار باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود و دستورالعمل های مناسب رعایت شود. ورزش درست قبل از افطار باید محدود و کمتر از ۶۰ دقیقه باشد و ترجیحاً در مکانی با تهویه مطبوع باشد. پس از افطار، مقدار کافی مایعات و آب نوشیده شود تا املاح و مواد معدنی از دست رفته بدن جبران شود و همینطور استراحت مناسبی لحاظ شود.

بعد از افطار
توصیه می شود فعالیت بدنی سه ساعت پس از افطار و کامل شدن فرآیند هضم و ترجیحاً در مکانی با تهویه مطبوع انجام شود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ملاحظات لازم جهت انجام ورزش در ماه مبارک رمضان:
انجام حداقل ۳۰ دقیقه روزانه فعالیت بدنی در مکانی با تهویه مطبوع.
از ورزش های تهاجمی و با شدت بالا در طول روز و به خصوص در هوای گرم خودداری شود. گرما از دست دادن مایعات بدن را افزایش می دهد که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.
زمان مناسبی را برای تمرین در ماه رمضان انتخاب کنید، یا درست قبل از افطار یا دو تا سه ساعت بعد از افطار. بلافاصله پس از افطار از فعالیت بدنی خودداری کنید زیرا تمام انرژی بدن به سمت هضم غذا هدایت می شود.
افرادی که از سلامت خود مطمئن نیستند و یا بیماری زمینه ای دارند، باید قبل از شروع هر گونه فعالیت بدنی با پزشک خود مشورت کنند.
عدم تحرک بدنی مانند نشستن در مقابل تلویزیون برای مدت طولانی را کاهش دهید و به جای آن فعالیت هایی مانند پیاده روی انجام دهید.
اگر دچار سرگیجه، حالت تهوع، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه شدید، بلافاصله هرگونه فعالیت بدنی را متوقف کنید.
بین افطار و سحری به مقدار کافی آب بنوشید تا در طول روزه داری دچار کم آبی نشوید.

 

یاریزان | ملاحظات پزشکی ورزشی در ماه مبارک رمضان
دکتر ساناز کبیری | متخصص پزشکی ورزشی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی