رفتن به بالا
  • جمعه - 6 اسفند 1395 - 12:09
  • کد خبر : ۲۱۴۴
  • چاپ خبر : درمان درد زانو و راه های پیشگیری از صدماتی که ممکن است به آن وارد شود
پزشکی - ورزشی

درمان درد زانو و راه های پیشگیری از صدماتی که ممکن است به آن وارد شود

درمان درد زانو

  درمان درد زانو شامل مصرف داروهایی برای تسکین درد و یا درمان عوارضی است که در زانو بوجود آمده است.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ برای صدمات مربوط به ورزش پزشک ممکن است فیزیوتراپی را به بیمار توصیه کند. این درمان، عملکرد طبیعی بدن را پس از آسیب، باز میگرداند. برخی افراد ممکن است […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

درمان درد زانو شامل مصرف داروهایی برای تسکین درد و یا درمان عوارضی است که در زانو بوجود آمده است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ برای صدمات مربوط به ورزش پزشک ممکن است فیزیوتراپی را به بیمار توصیه کند. این درمان، عملکرد طبیعی بدن را پس از آسیب، باز میگرداند.
برخی افراد ممکن است به تزریق کورتیکواستروئید برای بهبود علائم آرتروز نیاز داشته باشند.گزینه جراحی برای افرادی استفاده میشود که آسیب شدید زانوی آنها را نمیتوان ترمیم و یا بازسازی کرد.


تعویض جزئی یا کامل زانو
این درمان شامل جایگزینی جزئی یا کامل زانو میباشد.گزینه جراحی به ندرت توصیه میشود، مگر اینکه درد زانو واقعاً شدید و غیر قابل کنترل باشد. این امر به دلیل عوارضی است که ممکن است پس از عمل جراحی بروز کند.برخی از نقاط جراحی ممکن است دچار عفونت شوند و یا تعداد کمی از افراد ممکن است تا زمانی که آن منطقه به طور کامل بهبود یابد، افزایش درد را تجربه کنند.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

آرتروسکوپی
جراحی آرتروسکوپیک روشی است که طی آن جراح ارتوپد با استفاده از یک دوربین کوچک، علت درد زانو را تشخیص و درمان میکند. آرتروسکوپی معمولاً برای شناسایی یک مشکل مکانیکی مانند پارگی منیسک و یا رباط استفاده میشود.

 

پارگی رباط متقاطع قدامی
Anterior cruciate ligament (ACL) tear:پارگی رباط متقاطع قدامی: پارگی رباط متقاطع قدامی (ACL) بسیار شایع است و درمان آن شامل جایگزین کردن رباط پاره با پیوند تاندونی است که از تاندون همسترینگ، تاندون کشکک زانو و یا تاندون چهارسر بدن بیمار گرفته میشود.


استئوتومی ( جراحی برش استخوان )
جراحی استئوتومی روشی است که معمولاً برای همتراز کردن و در یک راستا قرار دادن مفصل زانو در موارد خمیدگی پاها و یا زانوها انجام می شود.این جراحی برای همترازی اندامهای تحتانی و جابجایی فشار وزن از روی آنها انجام میشود.

 

آرتروپلاستی
آرتروپلاستی نوعی عمل جراحی آرتروسکوپیک سایشی است که گاهی اوقات در درمان درد زانو همراه با آرتروز زانو انجام میگیرد.
آیا می توان از درد زانو پیشگیری کرد ؟
پیروی از یک رژیم غذایی سالم میتواند به پایین نگهداشتن وزن و جلوگیری از فشار و استرس غیرطبیعی بر روی مفاصل کمک کند. گرم کردن بدن قبل از بلند کردن وزنه، دویدن و یا انجام هر فعالیت دیگری که بر مفاصل بدن فشار وارد میکند، ممکن است از رگ به رگ شدن و دررفتگی مفاصل جلوگیری کند. استراحت کردن پس از تمرینات شدید نیز ممکن است برای جلوگیری از درد زانو مفید باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی