رفتن به بالا
  • دوشنبه - 6 فروردین 1397 - 11:55
  • کد خبر : ۲۷۴۱
  • چاپ خبر : جام هلبچه ، گرد بادی برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان سقز
به قلم بهرام مهرپیما؛

جام هلبچه ، گرد بادی برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان سقز

  “امروز فوتبال و صدای چنین گفتمانی در زمینهای خاکی شهر سقز با گرد و خاک به پا شده، تا با عمری سیزده ساله جامی تحت عنوان جام هلبچه گرد بادی بشود برای کاهش آسیب های اجتماعی”    ————————————   به قلم بهرام مهرپیما   فوتبال، امروز پدیده ای است که صاحبان خرد و خردورزان […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

“امروز فوتبال و صدای چنین گفتمانی در زمینهای خاکی شهر سقز با گرد و خاک به پا شده، تا با عمری سیزده ساله جامی تحت عنوان جام هلبچه گرد بادی بشود برای کاهش آسیب های اجتماعی”

 

 

------------------------------------

 

به قلم بهرام مهرپیما

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

فوتبال، امروز پدیده ای است که صاحبان خرد و خردورزان شهرهای جهان را به هارمونی و موسیقی که از دل این طوفان پر از احساس و سراسر التهاب آور یعنی فوتبال بر می خیزد، نگاهشان را به نمایش خویش دوخته تا داستان سوژه بودن خویش و در اختیار در آوردن و جهت دهی مردم نتیجه نود دقیقه بازی فوتبال باشد. دیالوگ یا گفتمان غالب در فوتبال با ساختاری درست و برنامه ای دراز مدت پدیدار خواهد شد.

 

امروز در تمام جهان عنصر فوتبال را جدای اینکه یک ورزش سرگرم کننده و نشاط آور تصور میکنند. یکی از عامل های تاثیر گذار در بخش آموزشی، فرهنگی و اجتماعی برای همبستگی قلمداد میکنند. امروز فوتبال و صدای چنین گفتمانی در زمینهای خاکی شهر سقز، منطقه بهارستان با گرد و خاک به پا شده، تا با عمری سیزده ساله جامی تحت عنوان جام هلبچه گرد بادی بشود برای کاهش آسیب های اجتماعی، مدرسه ای برای شخصیت بخشیدن به بچه های که کمترین فضای ممکن را برای پرورش شخصیت خویش را دارند. با توجه به شرایط کاری و دور بودنم، هر ساله بنا بر احساس مسئولیت و رسالتی که در پیش دارم، دیدار از چنین جامی، باتوجه به فلسفه کاری این جوانان بر خویش لازم و ضروری میدانم تا صدای رسا و خدمت بی منت این جوانان را به گوش کسانی برسانم که متولی و مسئول رسیدگی به خواسته های بجا و بر حق این جوانان است. با توجه به پتانسل منطقه بهارستان و جوانان با استعداد، جمعیتی بالغ بر بیست و پنج هزار نفر دریغ از یک سانتیمتر فضای ورزشی… شنیدن چنین آماری در هر کجای جهان شنیده شود. یک فاجعه قلمداد خواهد شد. عدم امکانات ورزشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی چه به لحاظ سخت افزری و نرم افزاری نوید یک سونامی خطرناک را می دهد. بر حسب وظیفه انسانی و مسئولیتی که احساس میکنم صدای گویای این جوانان را شنیده ام، کارهای بدون چشم داشت آنان، من را بر این داشت تا هم صدا با آنها چیزهای را که شنیده و دیده ام را به مسئولین و متولیان و نماینده مردم سقز و بانه برسانم. الگویی را که در بهارستان در قالب و حاشیه فوتبال برای کم کردن تنش ها و آسیب های اجتماعی در عمل داوطلبانه و بر حسب مسئولیت پذیری رسم و به عمل در آورده اند شنیده شود. برای خدمات و حداقل های یک زندگی  صادقانه گامی نهاده شود. در تیم این جوانان داوطلب قرار خواهم گرفت تا گلهای بهارستان رشد و نمو پیدا کنند.

 

نوروز، پنجم فروردین ۱۳۹۷ سقز

 

 

جام هلبچه به قلم بهرام مهرپیما


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی