رفتن به بالا
  • دوشنبه - 29 خرداد 1402 - 14:29
  • کد خبر : ۱۵۸۱۹
  • چاپ خبر : کوچینگ و نقش مهمی که در ورزش دارد

کوچینگ و نقش مهمی که در ورزش دارد

در بسیاری از رقابت های داخلی شرکت مربیان در تورنمنت ها منوط به حداقل داشتن مدرک دوره مربیگری C فوتبال و گذراندن دوره های فدراسیون فوتبال تعین شده است.

کوچینگ یکی از مهارت های فکری است که به ورزشکار کمک می کند که با توانمندی خود و بهره گیری از اصول و ابزار شناختی مسائل را حل کند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

کوچینگ یکی از مهارت های فکری است که به ورزشکار کمک می کند که با توانمندی خود و بهره گیری از اصول و ابزار شناختی مسائل را حل کند.

 

 

------------------------------------

تاثیر اطلاعات کوچینگ برای ورزشکاران ازنظرروان شناسی ورزش:

رشته ورزشی شما هرچی که باشد ودر هرسطحی که بازی کنید عامل بنیادین در کامیابی ورزشی این است که تمرینات ورزشی وروانی را با کوششهای جسمانی همراه کنید چه ورزشکار حرفه ای باشد یا مبتدی ، حتی اگر مربی ورزش باشید باید تمرینات ذهنی و روانی را متناسب با رشته ورزشی هماهنگ کنید.

بهترین مهارت روانی یک ورزشکار توانایی و تمرین کنترل شخصی برافکارش است ورزشکارباید افکارش را در مسیر مثبت و سازنده هدایت کند و اجازه ندهند که افکار منفی و بدبینانه ذهن او را مشغول کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

کوچینگ یک مهارت مربیگری است، یعنی در ورزش با هدف تمرین و تکنیک و مهارت ورزشی برای پیشرفت و رقابت معنی پیدا میکند و از نظر کوچینگ ،ورزش یک رابطه حمایتی دو طرفه است که ورزشکار به رشته ورزشی خودش کمک میکند که با تمرکز برهدف انتخاب شده به نتایج مورد نظر برسد.

 

نکته:

بزرگترین مانع بر سرراه موفقیت و بالفعل درآوردن پتانسیل های فرد در درون او قرار گرفته و یک عامل محیطی و بیرونی نیست، در واقع هر ورزشکاری با اعتماد عمیق به توانایی های درونی خود به یادگیری تجربه های دست اولش پی می برد

 

اطلاعات کوچینگ در ورزش:

۱- خودآگاهی (شناخت خود و هوشیاری یعنی خود آگاه تر شدن است )

۲- تمرکز برروی خود (یعنی تمرکز برحال و اکنون است یعنی شناخت بیشتر خودتان پیدا کردن نقاط قوت ونقاط ضعف وخطاها و توانمندی ها و افکار و احساسات و وو)

۳- بهبود عملکرد و اثربخشی بیشتر (یعنی تصمیم بهترو کارهای موثرتر وانتخاب های مثبت و هدفمند )

۴- توانایی حل مسئله (توانایی تفکر ومهار از طریق مهارت کوچینگ وارد مسیر تفکر عمیق و پیدا کردن راهکارهای مناسب و تمرین و تکرار فعالیت ورزشی )

۵- تقویت اعتماد بنفس ورزشکار

 

نکته پایانی :

کوچینگ = بهتر شدن مهارت / ارتقای شایستگی و صلاحیت / ارتباط موثر

 

بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | افشین عربی | خبرنگار

 


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی