رفتن به بالا
  • جمعه - 16 آبان 1399 - 21:00
  • کد خبر : ۸۱۰۱
  • چاپ خبر : کاهش یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته در ایلام بدلایل شیوع کرونا
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد؛

کاهش یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته در ایلام بدلایل شیوع کرونا

علی شائی مدیر کل اداره ورزش وجوانان استان ایلام گفت: این تعطیلی شامل بخش اداری و سازمانی نیست؛ و بخش اداری این اداره کل روال عادی به فعالیت اداری و سازمانی خود ادامه می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: تا پایان سال گذشته ۳۱ هزار و ۵٠٠ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان فعالیت داشتند که امسال این میزان با شیوع کرونا به حدود یک پنجم کاهش یافته است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: تا پایان سال گذشته ۳۱ هزار و ۵٠٠ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان فعالیت داشتند که امسال این میزان با شیوع کرونا به حدود یک پنجم کاهش یافته است.

به گزارش یاریزان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام؛ مظفر علی شائی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار داشت: ۳۳سمن حوزه جوانان در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند و عملکرد آنها در این مدت بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

------------------------------------

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد اداره ورزش وجوانان در استان ایلام از طریق همکاری با نهادهای تخصصی و مراکز بهداشتی و درمانی از زمان شیوع کرونا در حال مبارزه با کرونا هستند و با آگاه‌سازی جامعه و امیدبخشی به مردم از طریق فضای مجازی و انجام اقداماتی مثل ضدعفونی معابر و تهیه اقلام بهداشتی نقش خود در شکست کرونا را به خوبی ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: یکی از افتخارات ما در استان حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد جوان است و در سال جاری بعد از شیوع ویروس کرونا نخستین بخش‌های غیردولتی که به موضوع مقابله با کرونا پرداختند و کارکردشان هم اثرات مطلوبی در مقابله با کرونا داشته همین سمن‌ها بوده است.

علی شایی افزود: در حال حاضر ۶۸سمن حوزه جوانان درزمینه های مختلف فعالیت دارند که ۳۳ سمن در مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات خوبی را در این حوزه انجام می‌دهند و اقدامات داوطلبانه و خودجوش مثل توزیع غذای گرم سبد خوراکی بین محرومین عفونت زدایی معابر و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی در فضای مجازی از اقدامات آنها بوده است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی تصریح کرد: پویش‌هایی مثل «در خانه بمانیم»، «در خانه ورزش کنیم»، «پویش کتابخوانی» و « تهیه و توزیع اقلام بهداشتی» از دیگر اقدامات سمن‌ها و جوانان در مقابله با ویروس کرونا است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام خاطرنشان کرد: سمن های ورزش وجوانان استان در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه در ایام کرونایی ۱۵۰۰ سبد غذایی ودر دو سری ۱۸۰۰ پرس غذای گرم بین محرومین ونیازمندان توزیع نموده وهمچنین این فعالیت ها ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۹۳۷ باشگاه ورزشی برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه وزارت ورزش و جوانان و کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۱۰ مورد به بانک معرفی شده و ۲۱۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده است.

علی شایی افزود: مجموع پرداختی بانک‌های عامل به این تعداد باشگاه ورزشی و مربیان در استان ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۳۲ باشگاه خصوص و دولتی در استان فعال هستند که این باشگاه ها به نوعی شرکای فعالیت های ورزشی این اداره کل محسوب می شوند.

علی شائی در خصوص باشگاه های متخلف در شرایط کرونا نیز گفت: ۴۰ باشگاه ورزشی متخلف در این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ستاد پیشگیری از شیوع کرونا جهت پلمب به دستگاه قضا معرفی شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: بازرسی از اماکن و باشگاه‌های ورزشی استان تداوم خواهد داشت و در صورت عدم توجه به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی مهمترین اهداف اداره کل ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: در این راستا تا قبل از شیوع کرونا با همکاری هیات‌های ورزشی استان هر هفته یک ورزش عمومی و همگانی در سطح استان برگزار شده است.

علی شائی افزود: در بخش ورزش حرفه ای نیز رشته هایی همچون تیراندازی و کبدی با استعدادهای بسیاری در ایلام وجود دارد که با اعتبارات این اداره کل در قالب تیم هیات های استانی به لیگ اعزام و موفق به کسب مدال های متعددی در جامعه ورزشی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار داشت: در دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان نیز که به میزبانی استان برگزار شد تیم ایلام توانست به مرحله دوم صعود کند اما در مرحله پایانی موفق به کسب مقام نشد و تنها به دریافت کاپ اخلاق بسنده کرد.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار استان، تاکنون ۳۷ خانه ورزش روستایی تجهیز شده که تلاش می شود این تعداد تا پایان سالجاری به اتمام برسند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی