رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 بهمن 1401 - 20:19
  • کد خبر : ۱۵۱۰۸
  • چاپ خبر : پیرانشهر شاهد افزایش زیرساخت‌های ورزشی و تعداد ورزشکاران در تیم‌های ملی است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر:

پیرانشهر شاهد افزایش زیرساخت‌های ورزشی و تعداد ورزشکاران در تیم‌های ملی است

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اعلام وضعیت قرمز در شهرستان‌های استان، سالن‌های ورزشی روبسته کردستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر از افزایش سرانه فضای ورزشی و تعداد ورزشکاران دعوت شده به تیم‌های ملی این شهرستان خبر داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر از افزایش سرانه فضای ورزشی و تعداد ورزشکاران دعوت شده به تیم‌های ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش یاریزان؛ رحیم تیموری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر عملکرد ده ماهه این اداره را تشریح کرد.

 

------------------------------------

تیموری گفت: ورزش و حوزه جوانان پیرانشهر در ده ماه سال جاری ۵۱۰۰ ورزشکار ثبت شده براساس آخرین آمار صدور بیمه ورزشی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و از این تعداد ۳۵۰۰ ورزشکار در بخش آقایان و ۱۶۰۰ ورزشکار در بخش بانوان بوده است.

وی با اشاره به دعوت ۶ ورزشکار پیرانشهری به اردوهای تیم‌های ملی در طول امسال اشاره کرد و افزود: احسان پاتیراستی در رده سنی نوجوانان و حسام الدین دهناد در رده سنی جوانان هر دو در رشته بوکس، زانیار رسول یار رده نوجوانان در رشته فوتبال، هیمن شیخه و مسلم یار اسماعیل رده بزرگسالان در رشته دوومیدانی و مهران یادداشتی رده زیر ۱۶ سال در رشته بسکتبال به اردوی تیم های ملی دعوت شدند.

او اضافه کرد: سلیم محمدی در رشته سامبو به مسابقات آسیایی لبنان و ۴ نفر کوهنورد به نام های بایزید نیک بخت، محمدامین محمدی، جوانمرد خوش بین و سید رحیم سید محمودی در سطح بین المللی در طول ده ماهه اعزام شده اند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

رئیس ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر ادامه داد: ورزشکاران این شهرستان در طول امسال ۲۰ اعزام به مسابقات کشوری و لیگ‌های کشوری داشته اند در مسابقات کشوری ۲۲ مدال طلا و ۱۶ نقره و ۳۵ برنز در بخش آقایان و بانوان و ۳ مقام اول و ۳ مقام دوم تیمی کسب کرده اند.

تیموری گفت: در همین مدت زمان ۲۳۰ مسابقه در بخش آقایان و ۹۰ مسابقه در بخش بانوان در حوزه شهرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۲ مسابقه استانی را در پیرانشهر برگزار کرده‌ایم و ۵۳ اعزام استانی داشته ایم که در این رقابت‌ها موفق به کسب ۱۲۱ مدال طلا، ۷۷ نقره و ۹۶ برنز در بخش آقایان و بانوان شده و ۴ مقام نخست استان بدست آمده است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: ۷۰ نفر اعزام و شرکت در دوره مربیگری، داوری و آموزشی، ۷ مورد جشنواره بومی و محلی، ۱۲ مورد همایش ورزشی و ۵ مورد جشنواره ورزشی تفریحی محله محور نیز امسال در شهرستان پیرانشهر برگزار شده است.

 

صدور مجوز

تیموری گفت: امسال ۴۵ باشگاه ورزشی مجوزدار در شهرستان فعالیت داشته‌اند که ۴ مورد آن در طول سال جاری تاسیس شده است.

وی در خصوص آمار شهرستان پیرانشهر در سامانه رصد اشتغال اظهار کرد: در سال جاری موفق به ثبت ۱۰ مورد شده ایم.

 

حوزه فرهنگی و جوانان

رئیس ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر افزود: در طول ده ماهه امسال ۵ جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوعات غنی‌سازی اوقات فراغت، مشارکت‌های اجتماعی، هفته ازدواج و خانواده، آسیبهای اجتماعی، اشتغال ومسکن برگزار که در مجموع ۱۳ مصوبه تصویب و ۹ مصوبه اجرایی شده است ضمن اینکه یک جلسه کمیته سامان ازدواج نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک سازمان مردم نهاد حوزه جوانان و یک مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستان دارای مجوز فعالیت داریم افزود: ۶ کارگاه آموزشی، یک نشست بصیرتی با موضوع آگاه سازی جوانان، ۵ میز خدمت، ۸ دیدار با خانواده‌های شهدا، ۴ جشنواره فرهنگی بومی محلی در روستاها، ۸ اردوی فرهنگی و تفریحی، ۷ مراسم تجلیل، ۵ برنامه همت جوانان و کمک مومنانه و ۱۰۶ برنامه دیگر فرهنگی و حوزه جوانان در سایر بخش‌ها از ابتدای امسال برگزار و اجرا شده است.

 

حوزه عمرانی

تیموری گفت: در سفر شهرستانی استاندار محترم به پیرانشهر، ۸ مصوبه درحوزه ورزش وجوانان مورد موافقت قرارگرفته است که درصورت تصویب نهایی و ابلاغ بصورت رسمی می‌تواند تحولات اساسی در زیرساختهای ورزشی پیرانشهر ایجاد نماید.

وی در خصوص سایر برنامه‌های حوزه عمرانی اظهار کرد: ۸ چمن مصنوعی روباز روستایی به پیمان واگذارشده که تا آخر خردادماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند که می‌تواند سهم به سزایی در افزایش سرانه فضای ورزشی این شهرستان داشته باشند. اتمام مراحل قانونی و اداری واگذاری استخر شنا به سرمایه­‌گذار بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ تا آخر بهمن ماه، تعمیر سقف و روشنایی سالن دو هزار نفری ،دریافت مجوزحفرچاه برای زمین چمن لاجان در طول امسال انجام گرفته است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر اضافه کرد: ۴ مکان ورزشی به هیات‌های ورزشی و ۲ مکان ورزشی نیز از طریق مزایده به بخش خصوصی طی این مدت واگذار شده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی