رفتن به بالا
  • شنبه - 5 شهریور 1401 - 12:27
  • کد خبر : ۱۳۳۴۶
  • چاپ خبر : میزان مجازات تکرار جرم در دوپینگ چقدر است؟

میزان مجازات تکرار جرم در دوپینگ چقدر است؟

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران " ایران نادو ": با توجوه به قوانین جهانی، نمونه های کنترل دوپینگ جمع آوری شده از ورزشکاران حداکثر تا یک هفته به آزمایشگاه ارسال می شود. به گزارش یاریزان، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعلام کرد: بر اساس استاندارد بین المللی وادا، هر نمونه کنترل دوپینگ باید حداکثر طی مدت یک هفته به آزمایشگاه های اکردیته ارسال شود. از این رو از آبان ماه سال جاری نمونه های کنترل دوپینگ جمع آوری شده از ورزشکاران، سه شنبه هر هفته تحویل شرکت حمل می شود. در خصوص نمونه گیری های انجام شده از فدراسیون وزنه برداری، به اطلاع می رساند در طول سال میلادی ۲۰۲۰ از رشته وزنه برداری مجموعا ۷۹ نمونه گرفته شده است. از این تعداد ۴۲ نمونه گیری در دو ماه اول سال میلادی انجام شده و نتایج همه دریافت شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) میزان مجازات و محرومیت تکرار جرم در دوپینگ را اعلام کرد و گفت در صورت انجام سه تخلف، ورزشکار به صورت مادام‌العمر محروم می‌شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) میزان مجازات و محرومیت تکرار جرم در دوپینگ را اعلام کرد و گفت در صورت انجام سه تخلف، ورزشکار به صورت مادام‌العمر محروم می‌شود.

به گزارش یاریزان؛ فرزاد شارکی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در رابطه با روند مدیریت نتایج مثبت تست دوپینگ در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، اظهار کرد: پس از دریافت گزارش آزمایشگاه کلن، همکاران این ستاد نسبت به بررسی روند نمونه گیری و اطمینان از عدم وجود تخطی از استانداردها، بررسی سابقه تخلفات قبلی ورزشکار و بررسی وجود یا عدم وجود سابقه درخواست معافیت درمان، اقدام می کنند.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: در صورت تایید نتیجه آنالیز، ابلاغیه‌ای تحت عنوان ابلاغیه تخلف احتمالی برای ورزشکار ایمیل می‌شود و بنا بر روند تعریف شده و الزام‌آور استاندارد مدیریت نتایج وادا، تمامی مکاتبات مربوطه به اجبار باید به فدراسیون‌های ملی و بین المللی، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و شخص ورزشکار یا سایر افرادی که پرونده تخلف علیه آن‌ها در جریان است، ایمیل شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با بیان اینکه در مرحله اول ورزشکار فرصت دارد تا توضیحاتی درباره نحوه ورود ماده ممنوعه و مدارک مربوطه را به ستاد ملی ارائه کند، خاطرنشان کرد: چنانچه توضیحات ارائه شده قانع کننده نباشد، تخلف قطعی شده و ابلاغیه تخلف قطعی، صادر می‌شود.

شارکی با اعلام اینکه در محرومیت‌های ۴ ساله یا بیشتر ورزشکار می‌تواند با پذیرش تخلف در مهلت مقرر اعلام شده در ایمیل از یک سال کاهش مدت محرومیت بهره‌مند شود، عنوان کرد: در صورت عدم پذیرش تخلف وی حق دارد تا در جلسه دادرسی نزد شورای صدور رای جهت ارائه توضیحات، مدارک و دفاعیات شخصا شرکت کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی افزود: احکام صادر شده در شورای اولیه به مدت ۲۱ روز پس از ابلاغ قابل استیناف است و پس از آن قطعی شده و اجبارا باید به اطلاع عموم برسد و روی وب سایت نادو قرار گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ” ایران نادو ” با اشاره به اینکه تمام احکام از طریق ایمیل به نهاد های ذیربط ارسال می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این از طریق اتوماسیون اداری، صدور حکم و ارسال ایمیل به فدراسیون ملی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

شارکی همچنین در مورد مقوله تکرار جرم در دوپینگ، تصریح کرد: بر اساس بند ۱۰.۹ تخلفات چندگانه (تکرار جرم)، میزان مجازات و مدت محرومیت برای تخلف دوم ورزشکار برابر مجموع دوره محرومیت صادر شده برای اولین تخلف و دوره محرومیت قابل اجرا برای دومین تخلف یا دو برابر مدت محرومیت قابل اجرا برای دومین تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: باید بدانیم که برای تخلف سوم، مدت مجازات و محرومیت از ۸ سال تا مادام‌العمر تعیین می‌شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی