رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 15 آبان 1399 - 14:23
  • کد خبر : ۸۰۵۷
  • چاپ خبر : سرمربی وچان کردستان : معطل چند بازیکن نمی‌مانیم
شیطنت های بی ریشه؛

سرمربی وچان کردستان : معطل چند بازیکن نمی‌مانیم

به گزارش یاریزان؛ زهرا خواجوی گلر ۲۱ سالِ تیم ملی و وچان کردستان در آستانه شکستن رکورد کلین شیت فوتبال ایران است. خواجوی از ۹ سالگی ورزش را با فوتسال آغاز کرده است. در تیم زیر ۱۴ و زیر ۱۶ سال به عنوان بازیکن فعالیت کرده و نخستین حضورش در لیگ برتر با تیم پاس همدان رقم خورده است.

سرمربی تیم فوتبال زنان وچان کردستان با بیان اینکه تیمش معطل چند بازیکن نخواهد ماند، گفت: برخی بازیکنان بنابر دلیل شخصی خود از تیم ما جدا شدند اما در این بین شیطنت‌هایی از سوی بعضی افراد صورت گرفت که هیچ ریشه و منبعی نداشت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سرمربی تیم فوتبال زنان وچان کردستان با بیان اینکه تیمش معطل چند بازیکن نخواهد ماند، گفت: برخی بازیکنان بنابر دلیل شخصی خود از تیم ما جدا شدند اما در این بین شیطنت‌هایی از سوی بعضی افراد صورت گرفت که هیچ ریشه و منبعی نداشت.

به گزارش یاریزان به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ تیم وچان کردستان در فصل نقل و انتقالات پنج فسخ قرارداد با بازیکنانی چون زهرا خواجوی، سرشین کمانگر، مونا حمودی، فاطمه اردستانی و مرضیه نیکخواه داشته است. این موضوع حاشیه‌هایی را برای این تیم ایجاد کرد. به گونه‌ای که زهرا خواجوی و سرشین کمانگر در گفت و گو با ایرنا دلیل فسخ قرارداد خود را وجود ناآرامی در این تیم و دور شدن از هدف خود نامیدند.

 

------------------------------------

در کنار آن نباید نادیده بگیریم که بازیکنانی چون زهرا قنبری، گلنوش خسروی و سمیه خرمی در ترکیب این تیم قرار گرفتند که این قضیه می‌تواند در رساندن وچان به قهرمانی بسیار موثر باشد. تیمی که در فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر شد.

همچنین در این فصل سمیه شهبازی جای خود را به فاطمه صادقی برای هدایت وچان کردستان داده است.

این حاشیه‌ها سبب شد تا گفت‌وگویی با سرمربی این تیم داشته باشیم که طی آن فاطمه صادقی اظهار داشت که باشگاه هرگز معطل یک یا دو بازیکن نخواهد ماند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

متن گفت و گو با این سرمربی را می‌خوانیم:

تیم وچان کردستان در این فصل ترکیب جالبی از سه بازیکن چون قنبری، خرمی و خسروی را دارد و این قضیه چقدر می‌تواند در رساندن کردستان به قهرمانی موثر باشد؟

فصل گذشته لیگ برتر را با نایب قهرمانی تمام کردیم و برنامه باشگاه این بود که خیلی سریع تیم را ببندیم و شاکله قوی را حفظ کنیم. حتی در پست‌هایی که مشکل داشتیم بازیکنان خوبی اضافه کردیم. تیم خیلی عالی بسته شد و تمرینات را سریع شروع کردیم. بیش از یک‌ماه است که تمرینات آمادگی جسمانی ما آغاز شده و به‌زودی تمرینات تکنیکی و تاکتیکی را شروع می‌کنیم. با این ترکیب جدید هدف ما رسیدن به سکوی قهرمانی است و باشگاه هر چه که لازم باشد از نظر مادی و معنوی در اختیار تیم قرار داده است تا جام قهرمانی را به کردستان بیاوریم.

تیم وچان کردستان پنج فسخ قرارداد در این سه هفته داشته است و حاشیه‌های زیادی برای آن درست شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که بازیکنان با شما و یک سری از بازیکنان دیگر مشکل داشتند و مجبور شدند به دلیل برخی از رفتارها قرارداد خود را فسخ کنند؟

درباره این قضایا که به آن دامن زده می‌شود، چنین چیزی نیست و زمانی که فصل نقل و انتقالات شروع شد زهرا قنبری اولین نفری بود که با ما قرارداد بست. حتی به سراغ بازیکنان خود و بازیکنان جدیدی که با تیم تمدید کنند، رفتیم. این فوتبالیست‌ها با رضایت کامل و شرایطی که باشگاه با آنان توافق کرد، قرارداد بستند اما بعد از آن یک سری شیطنت‌ها پیش آمد که هیچ ریشه و منبعی نداشت. شایعه‌هایی را پخش کردند. خواجوی و کماندار با رضایت خود از تیم جدا شدند و گفتند که شرایط ما به تیم نمی‌خورد و مشکلی نداریم و تنها دلایل شخصی خود را داشتند.

اما خواجوی و کمانگر عنوان کردند که در وچان کردستان آن آرامشی که باید نبود و از هدف خود دور می‌شدند؟

به نظرم آرامش یک چیز شخصی است و بازیکنی که قرارداد می‌بندد ابتدا ترکیب تیم را نگاه می‌کند و اگر این بازیکنان از ابتدا آرامش نداشتند، می‌توانستند قرارداد نبندند. جدایی آنان دلیل خاصی نداشته و خودشان اظهار کردند که آرامش ندارند و این قضیه به دلایل شخصی است و نمی‌توانیم یک تیم را قربانی آرامش یک یا دو نفر کنیم و اگر آرامش هم ندارند به دلایل شخصی خودشان برمی‌گردد. قبول کنید که تیم متکی به یک یا دو نفر نیست و با کادر فنی ۳۰ نفر هستیم.

اگر بازیکنان دیگر بخواهند به دلیل نبود آرامش فسخ قرارداد کنند، وچان کردستان حاشیه‌های بیشتری خواهد داشت.

فعلا که بازیکن دیگری فسخ نخواهد کرد به غیر از خواجوی و کمانگر که دوست داشتند از تیم خارج شوند. حتی باشگاه برای آنان دردسری درست نکرد و مدیر وچان گفت که نمی‌خواهد سد راه آنان شود و هر جور که تمایل دارند می‌توانند عمل کنند. چند جلسه با آنان رایزنی کردیم اما این بازیکنان متقاعد نشدند و دوست داشتند تا از تیم جدا شوند. ما نمی‌توانستیم تیم را فدای یک یا دو نفر کنیم. در خصوص فسخ قرارداد دیگر بازیکنان ما در فصل گذشته یک یا دو بازیکن مازاد داشتیم که متاسفانه این چند نفر در هر تیمی که رفتند از موقعیت خود سوء استفاده کردند و الان هم این رویه را ادامه می‌دهند. این بازیکنان در فهرست اولیه ما نبودند که همه جا عنوان کردند ما با وچان فسخ کردیم.

سه نفر دیگر هم بعد از خواجوی و کمانگر از تیم جدا شدند.

خیر. اردستانی و نیکخواه از تیم رفتند و آنان پیش از کمانگر با ما قرارداد بستند. سه روز بعد قرارداد با ما و پیش از شروع شدن تمرینات کمانگر به آنان گفت که به کردستان نیایند زیرا با شرایط این تیم نمی‌سازند و می‌خواهند خسروی را جذب کنند و اگر احساس می‌کنید که بازی به شما نمی‌رسد وارد این تیم نشوید. بنابراین تماس گرفتند با ما که پیشنهاد بهتری دارند و شاید بازی در آن تیم به ما برسد. حتی مدیرعامل و مشاور فنی با آنان صحبت کرد اما باز هم متقاعد نشدند. این بازیکنان یک جلسه هم سر تمرینات ما حاضر نشدند که احساس کنند آرامش ندارند. اصل ماجرا خیلی متفاوت است و در رسانه‌ها به گونه دیگری منتشر شد.

جدایی مونا حمودی چطور؟

حمودی در تمرینات ما شرکت کرد و شایعه شده که او با بم قرارداد بسته در حالی که چنین چیزی نیست و ما با وی قرارداد بستیم و باید جوابگو باشد. آن روزی که وی از تیم جدا شد مادر او عمل جراحی داشت. هر جریانی که در تیم پیش آمده به گمانگر و خواجوی چسباندند. در حالی که نه نیکخواه، نه موری و غیره ربطی به این دو نفر نداشته‌اند. تیم نمی‌توانست معطل این بازیکنان بماند تا آرامش آنان را فراهم سازد. تا جایی هم که باید شرایط فراهم بود و همه آرامش داشتند شاید این دو بازیکن واقعا به تیم نمی‌خوردند.

در این فصل خانم گل لیگ برتر فصل گذشته را در ترکیب خود دارید و او می‌تواند همچون خسروی و قنبری در پیروزی وچان موثر باشد و برای این بازیکنان کدام پست‌ها در نظر گرفتید؟

این قضیه بحث فنی است و هنوز در این زمینه تصمیم نگرفتیم و گفتیم بازیکنی که توان حضور در یک پست را داشته باشد، نمی‌خواهیم. بازیکن هر جا مربی بخواهد باید بازی کنند و هنوز درخصوص ترکیب تیم‌ها هیچ حرفی زده نشده است و حتی بازی دوستانه هم نداشتیم تا بخواهیم درباره آن حرف بزنیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی