رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 31 تیر 1400 - 08:23
  • کد خبر : ۱۱۱۴۹
  • چاپ خبر : سامبو توسط کمیته بین‌المللی المپیک IOC به رسمیت شناخته شد
در جلسه هیئت اجرایی؛

سامبو توسط کمیته بین‌المللی المپیک IOC به رسمیت شناخته شد

در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک با عضویت کامل فدراسیون بین المللی سامبو و به رسمیت شناختن این رشته در IOC موافقت شد. به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی ، بر اساس جلسه هيات رييسه كميته بين المللي المپيک در لوزان سوييس سامبو بعنوان عضو کامل توسط IOC مورد شناسايی قرار گرفت. مهمترين گام و تلاش براي تمامی فدراسيونهای بين المللی مرحله IOC recognation است تا زير نظر كميته بين المللی المپيك فعاليت نمايند و براي ورود به برنامه اصلی بازي ها آماده شوند. لازم به ذکر است رشته های آیکیدو و سومو که در ایران زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی فعالیت دارند نیز در سنوات قبل به عضویت کامل کمیته بین المللی المپیک در آمده بودند.

در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک با عضویت کامل فدراسیون بین المللی سامبو و به رسمیت شناختن این رشته در IOC موافقت شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک با عضویت کامل فدراسیون بین المللی سامبو و به رسمیت شناختن این رشته در IOC موافقت شد.

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی ، بر اساس جلسه هیات رییسه کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوییس سامبو بعنوان عضو کامل توسط IOC مورد شناسایی قرار گرفت.

 

------------------------------------

مهمترین گام و تلاش برای تمامی فدراسیونهای بین المللی مرحله IOC recognation است تا زیر نظر کمیته بین المللی المپیک فعالیت نمایند و برای ورود به برنامه اصلی بازی ها آماده شوند.

لازم به ذکر است رشته های آیکیدو و سومو که در ایران زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی فعالیت دارند نیز در سنوات قبل به عضویت کامل کمیته بین المللی المپیک در آمده بودند.

سامبو (به روسی: са́мбо) یک ورزش رزمی روسی است و یک رشتهٔ نسبتاً جدید رزمی محسوب می‌شود که در دههٔ ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزهٔ تن‌به‌تن سربازان، پایه‌گذاری شد. این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی و کشتی آزاد و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ویکتور اسپیریدونوف و واسیلی اوشچپکوف پایه‌گذاران این رشته هستند. آنها دو سبک متفاوت را پایه‌گذاری کرده بودند که در نهایت با یکدیگر ادغام شده و سامبو نام گرفتند که نام اختصاری یک واژه روسی به معنی «مبارزهٔ بدون سلاح» است. آناتولی خارلامپیف که از شاگردان اوشچپکوف بود معمولاً بنیان‌گذار سامبو نامیده می‌شود. این رشته در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک ورزش رسمی مورد تأیید کمیسیون ورزشی اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت.

فدراسیون بین المللی سامبو آماتور ( FIAS ) نام دارد که به عنوان عضوی از اتحادیه جهانی فدراسیون‌های ورزشی ( GAISF ) نمایندگی این رشته در سراسر جهان را بر عهده دارد. سامبو تحت قوانین FIAS بخشی ازالمپیک هنرهای رزمی جهان است وفدراسیون بین المللی سامبو (FIAS) تنها مرجع معتبر سامبو در سطح جهان میباشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی