رفتن به بالا
  • دوشنبه - 1 اردیبهشت 1399 - 16:53
  • کد خبر : ۶۶۴۷
  • چاپ خبر : ساخت بزرگترین ورزشگاه فوتبال جهان با بودجه ۱.۷ میلیارد دلاری در چین آغاز شد

ساخت بزرگترین ورزشگاه فوتبال جهان با بودجه ۱.۷ میلیارد دلاری در چین آغاز شد

تیم فوتبال گوانژو اورگارد چین کار ساخت یکی از بزرگترین ورزشگاه های فوتبال جهان را موسوم به « گل های نیلوفر آبی » آغاز کرد.

تیم فوتبال «گوانژو اورگارد» چین کار ساخت یکی از بزرگترین ورزشگاه های فوتبال جهان را موسوم به «گل های نیلوفر آبی» آغاز کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم فوتبال گوانژو چین کار ساخت یکی از بزرگترین ورزشگاه های فوتبال جهان را موسوم به «گل های نیلوفر آبی» آغاز کرد.

به گزارش یاریزان؛ کار ساخت این ورزشگاه که قرار است از کمپ معروف بارسلونا اسپانیا بزرگتر باشد تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایان می رسد برای ساخت این مجموعه ورزشی ۱۲ میلیارد یوان (۱.۷ میلیارد دلار) اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

------------------------------------

استادیوم فوتبال “گوانگژو اورگراند” (Guangzhou Evergrande) به طرح «گل های نیلوفر آبی» به عنوان نمادی از این شهر جنوبی که به عنوان “شهر گل” چین شناخته شده است ساخته می شود.

این استادیوم حداقل برای مدتی بزرگترین ورزشگاه فوتبال جهان خواهد بود تا زمانی که نیوکمپ بعد از توسعه مجدد خود به ۱۰۵ هزار صندلی گسترش یابد.

تیم فوتبال گوانژو با سرمربیگری “فابیو کاناوارو” کسی که ایتالیا را قهرمان جهان کرد تا کنون هشت بار قهرمان لیگ برتر فوتبال چین و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است این تیم حدود ۵۰ هزار هوادار دارد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

دولت چین برای ترویج فوتبال در این کشور اقدامات زیادی انجام داده است که ساخت چندین استادیوم بزرگ جدید در سراسر کشور یکی از این اقدامات است.

چین میزبان جام جهانی فیفا در ۲۰۲۱ فیفا و جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ است در حالی که شانگهای نیز علاقه مند به برگزاری المپیک است.

این استادیوم شامل ۱۶۸ اتاق خصوصی، یک منطقه فیفا، یک منطقه ورزشکاران، یک منطقه رسانه ای و یک اتاق کنفرانس است.

تیم فوتبال گوانژو قصد دارد بین سه تا پنج استادیوم دیگر با ظرفیت های ۸۰ تا ۱۰۰ هزار صندلی در سراسر چین احداث کند تا از کمبود امکانات موجود در رقابت های جهانی جلوگیری کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی