رفتن به بالا
  • جمعه - 29 اردیبهشت 1402 - 15:55
  • کد خبر : ۱۵۶۸۷
  • چاپ خبر : جام در ویترین سرخ ها / آبادان برزیلته
گذری بر لیگ بیست و دوم؛

جام در ویترین سرخ ها / آبادان برزیلته

به گزارش یاریزان؛ بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران دیشب با قهرمانی پرسپولیس در حالی به پایان رسید که تا آخرین هفته رقابت ها تکلیف قهرمان و تیم های سقوط کننده مشخص نبود و این بیش از پیش به جذابیت این دوره از لیگ افزود. پرسپولیس و سپاهان در کنار استقلال تیم های مدعی قهرمانی بودند که پس از دربی و شکست آبی پوشان و سپس تساوی عجیب خانگی مقابل صنعت نفت, استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شد و دوئل اصلی بین سرخ های تهرانی و زردپوشان اصفهانی ادامه پیدا کرد و هیچکدام هم از هدف خود پا پس نمی کشیدند, اما تساوی خانگی سپاهان مقابل شاگردان مازیار زارع (ملوان) به یکباره معادلات صدر را به هم زد و پرسپولیس صدرنشین شد. سپاهان تا هفته پایانی همچنان امیدوار بود پرسپولیسی ها امتیاز از دست بدهند اما این تیم با پیروزی در همه دیدارهای باقیمانده اش آرزوهای سپاهانی ها را بر باد داد و پس از یک سال نائب قهرمانی, مجددا جام را مال خود کرد. استقلال نیز با قرار گرفتن در رتبه سوم به کار خود در لیگ پایان داد و نتوانست از عنوان قهرمانی فصل قبل خود دفاع کند و ساپینتو امیدوار است حداقل با کسب جام حذفی کارنامه خود را در فصل جاری کمی بهبود بخشد و یک جام تقدیم هواداران این تیم کند. در سمت پایین جدول نیز پپ گواردیولای وطنی (عبدالله ویسی) توانست قول خود در نگه داشتن صنعت نفت در لیگ را عملی کند و با پیروزی دقیقه نودی مقابل گل گهر و با توجه به شکست مس کرمان برابر سپاهان, برزیلی های آبادان را در لیگ برتر نگه دارد. نارنجی پوشان مس کرمان نیز پس از یک دوره حضور در لیگ برتر, مجددا به دسته پایین تر سقوط کردند و به همراه نفت مسجد سلیمان که سقوطش هفته ها قبل مسجل شده بود از لیگ برتر خداحافظی کردند. ترین های لیگ برتر در پایان رقابت ها بیشترین برد: پرسپولیس با ۲۰ برد کمترین برد: نفت م.سلیمان و مس‌کرمان با ۴ برد بیشترین مساوی: ذوب آهن با ۱۵ مساوی کمترین مساوی: پرسپولیس با ۶ مساوی بیشترین باخت: نفت م.سلیمان با ۱۸ باخت کمترین باخت: سپاهان با ۳ باخت بیشترین گل زده: استقلال با ۵۲ گل کمترین گل زده: پیکان با ۱۲ گل بیشترین گل خورده: نفت م.سلیمان با ۵۹ گل کمترین گل خورده: پرسپولیس با ۱۳ گل بهترین تفاضل گل: پرسپولیس ۳۳ بدترین تفاضل گل: نفت م.سلیمان منفی ۳۷ برترین تیم در خانه: سپاهان با ۳۶ امتیاز بدترین تیم در خانه: نفت آبادان با ۱۱ امتیاز برترین تیم خارج‌ازخانه: پرسپولیس با ۳۶ امتیاز بدترین تیم خارج‌ازخانه: مس کرمان با ۵ امتیاز بیشترین کلین‌شیت: علیرضا بیرانوند از پرسپولیس با ۱۸ بازی بدون گل‌خورده آقای گل: شهریار مغانلو از سپاهان با ۱۳ گل

در گذری کوتاه بر بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران که به کسب جام قهرمانی توسط پرسپولیس ختم شد، عملکرد تیم های مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در گذری کوتاه بر بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران که به کسب جام قهرمانی توسط پرسپولیس ختم شد، عملکرد تیم های مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش یاریزان؛ بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران دیشب با قهرمانی پرسپولیس در حالی به پایان رسید که تا آخرین هفته رقابت ها تکلیف قهرمان و تیم های سقوط کننده مشخص نبود و این بیش از پیش به جذابیت این دوره از لیگ افزود.

 

------------------------------------

پرسپولیس و سپاهان در کنار استقلال تیم های مدعی قهرمانی بودند که پس از دربی و شکست آبی پوشان و سپس تساوی عجیب خانگی مقابل صنعت نفت, استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شد و دوئل اصلی بین سرخ های تهرانی و زردپوشان اصفهانی ادامه پیدا کرد و هیچکدام هم از هدف خود پا پس نمی کشیدند, اما تساوی خانگی سپاهان مقابل شاگردان مازیار زارع (ملوان) به یکباره معادلات صدر را به هم زد و پرسپولیس صدرنشین شد.

سپاهان تا هفته پایانی همچنان امیدوار بود پرسپولیسی ها امتیاز از دست بدهند اما این تیم با پیروزی در همه دیدارهای باقیمانده اش آرزوهای سپاهانی ها را بر باد داد و پس از یک سال نائب قهرمانی, مجددا جام را مال خود کرد.

استقلال نیز با قرار گرفتن در رتبه سوم به کار خود در لیگ پایان داد و نتوانست از عنوان قهرمانی فصل قبل خود دفاع کند و ساپینتو امیدوار است حداقل با کسب جام حذفی کارنامه خود را در فصل جاری کمی بهبود بخشد و یک جام تقدیم هواداران این تیم کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در سمت پایین جدول نیز پپ گواردیولای وطنی (عبدالله ویسی) توانست قول خود در نگه داشتن صنعت نفت در لیگ را عملی کند و با پیروزی دقیقه نودی مقابل گل گهر و با توجه به شکست مس کرمان برابر سپاهان, برزیلی های آبادان را در لیگ برتر نگه دارد.

نارنجی پوشان مس کرمان نیز پس از یک دوره حضور در لیگ برتر, مجددا به دسته پایین تر سقوط کردند و به همراه نفت مسجد سلیمان که سقوطش هفته ها قبل مسجل شده بود از لیگ برتر خداحافظی کردند.

 

ترین های لیگ برتر در پایان رقابت ها

بیشترین برد: پرسپولیس با ۲۰ برد
کمترین برد: نفت مسجدسلیمان و مس‌کرمان با ۴ برد
بیشترین مساوی: ذوب آهن با ۱۵ مساوی
کمترین مساوی: پرسپولیس با ۶ مساوی
بیشترین باخت: نفت م.سلیمان با ۱۸ باخت
کمترین باخت: سپاهان با ۳ باخت
بیشترین گل زده: استقلال با ۵۲ گل
کمترین گل زده: پیکان با ۱۲ گل
بیشترین گل خورده: نفت م.سلیمان با ۵۹ گل
کمترین گل خورده: پرسپولیس با ۱۳ گل
بهترین تفاضل گل: پرسپولیس ۳۳
بدترین تفاضل گل: نفت م.سلیمان منفی ۳۷
برترین تیم در خانه: سپاهان با ۳۶ امتیاز
بدترین تیم در خانه: نفت آبادان با ۱۱ امتیاز
برترین تیم خارج‌ازخانه: پرسپولیس با ۳۶ امتیاز
بدترین تیم خارج‌ازخانه: مس کرمان با ۵ امتیاز
بیشترین کلین‌شیت: علیرضا بیرانوند از پرسپولیس با ۱۸ بازی بدون گل‌خورده
آقای گل: شهریار مغانلو از سپاهان با ۱۳ گل


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی