رفتن به بالا
  • جمعه - 19 اسفند 1401 - 18:39
  • کد خبر : ۱۵۳۹۸
  • چاپ خبر : بی مهری شورا و شهرداری مهاباد به ورزش / تخصیص ناامید کننده بودجه ۱۴۰۲

بی مهری شورا و شهرداری مهاباد به ورزش / تخصیص ناامید کننده بودجه ۱۴۰۲

بە گزارش یاریزان؛ با استناد به ماده ۶۸ بودجه و تخصیص اعتبارات شهرداری‌ها می توان دریافت که باید ۳ درصد از بودجه کل برای کمک به امور تربیت بدنی تخصیص داده شود. بابک رستم پور شهردار مهاباد, هفدهم اسفندماه میزان اعتبار تعیین شده برای هزینه‌های عمرانی و جاری سال جدید را 550 میلیارد تومان اعلام کرد. با یک ضرب و تقسیم ساده و با استناد به قانون شهرداری ها می توان به این نتیجه رسید که شهرداری مهاباد تا سقف 16.5 میلیارد تومان می تواند در توسعه زیرساخت های ورزشی, حمایت از ورزش همگانی و... هزینه کند. آرش شهابی رییس شورای شهر مهاباد نیز در هجدهم اسفندماه از تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه های ورزشی و فرهنگی این شهرستان خبر داد. این اظهار نظر رئیس شورا وقتی قابل تامل تر می شود کە بودجه دو میلیارد تومانی را بە دو بخش ورزشی و فرهنگی اختصاص داده اند. در مصاحبه شهابی با پایگاه خبری هاژه, برنامه های فرهنگی همچون همایش مترجمان، همایش ماموستا هیمن, همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی, همایش مطبوعات شمالغرب کشور, جشنواره آوای وحدت و موسیقی, انتشار مقالات حوزه فرهنگ ترافیکی، آپارتمان نشینی و... برای سال 1402 هدف گذاری شده است. پیشبینی می شود پس از تحقق هدف های ذکر شده در سال آینده درصد ناچیزی از این دو میلیارد تومان به حمایت شهرداری از بخش ورزش شهر مهاباد اختصاص یابد. باید خاطر نشان ساخت شهروندان مهابادی هنوز ماجرای از دست دادن زمین چمن مصنوعی شهرداری واقع در باغ اسماعیل آغا را فراموش نکرده اند. هرچند که زمین مذکور پس از طی مراحل حقوقی پس گرفته شد اما آن فضای ورزشی تخریب و از آن محل برچیده شده است و ورزشکاران مدت هاست که نمی توانند از آن استفاده کنند. البته که توجه به بخش فرهنگی شهرستان همواره باید جز اولویت های اصلی مجموعه های شورا و شهرداری باشد اما بی توجهی و بی مهری به ورزش آن هم در این مقیاس قابل چشم پوشی نیست و امیدواریم عزیزان تصمیم گیرنده دوباره بودجه اختصاص داده شده را مورد بررسی قرار دهند تا بخش عظیمی از شهروندان مهابادی با این تصمیم از قلم نیفتند.

بودجه اعلام شده از سوی شورا و شهرداری مهاباد جهت اختصاص به ورزش این شهرستان آنقدر اندک است که گویی قرار نیست در این حوزه فعالیتی انجام شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بودجه اعلام شده از سوی شورا و شهرداری مهاباد جهت اختصاص به ورزش این شهرستان آنقدر اندک است که گویی قرار نیست در این حوزه فعالیت خاصی انجام شود.

بە گزارش یاریزان؛ با استناد به ماده ۶۸ بودجه و تخصیص اعتبارات شهرداری‌ها می توان دریافت که باید ۳ درصد از بودجه کل برای کمک به امور تربیت بدنی تخصیص داده شود.

 

------------------------------------

بابک رستم پور شهردار مهاباد، هفدهم اسفندماه میزان اعتبار تعیین شده برای هزینه‌های عمرانی و جاری سال جدید را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

با یک ضرب و تقسیم ساده و با استناد به قانون شهرداری ها می توان به این نتیجه رسید که شهرداری مهاباد تا سقف ۱۶.۵ میلیارد تومان می تواند در توسعه زیرساخت های ورزشی، حمایت از ورزش همگانی و… هزینه کند.

آرش شهابی رییس شورای شهر مهاباد نیز در هجدهم اسفندماه از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه های ورزشی و فرهنگی این شهرستان خبر داد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

این اظهار نظر رئیس شورا وقتی قابل تامل تر می شود کە بودجه دو میلیارد تومانی را بە دو بخش ورزشی و فرهنگی اختصاص داده اند.

در مصاحبه شهابی با پایگاه خبری هاژه، برنامه های فرهنگی همچون همایش مترجمان، همایش ماموستا هیمن، همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی، همایش مطبوعات شمالغرب کشور، جشنواره آوای وحدت و موسیقی، انتشار مقالات حوزه فرهنگ ترافیکی، آپارتمان نشینی و… برای سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده است.

پیشبینی می شود پس از تحقق هدف های ذکر شده در سال آینده درصد ناچیزی از این دو میلیارد تومان به عنوان حمایت شهرداری از بخش ورزش شهر مهاباد اختصاص یابد.

باید خاطر نشان ساخت شهروندان مهابادی هنوز ماجرای از دست دادن زمین چمن مصنوعی شهرداری واقع در باغ اسماعیل آغا را فراموش نکرده اند. هرچند که زمین مذکور پس از طی مراحل حقوقی پس گرفته شد اما آن فضای ورزشی تخریب و از آن محل برچیده شده است و ورزشکاران مدت هاست که نمی توانند مجموعه مذکور استفاده کنند.

البته که توجه به بخش فرهنگی شهرستان همواره باید جز اولویت های اصلی مجموعه های شورا و شهرداری باشد اما بی توجهی و بی مهری به ورزش آن هم در این مقیاس قابل چشم پوشی نیست و امیدواریم عزیزان تصمیم گیرنده دوباره بودجه اختصاص داده شده را مورد بررسی قرار دهند تا بخش عظیمی از شهروندان مهابادی با این تصمیم از قلم نیفتند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی