رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 30 مهر 1399 - 17:13
  • کد خبر : ۷۷۵۶
  • چاپ خبر : به عملکرد فدراسیون فوتبال در خصوص انتخابات کرمانشاه معترضیم
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:

به عملکرد فدراسیون فوتبال در خصوص انتخابات کرمانشاه معترضیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: با توافق صورت گرفته میان این اداره کل و فدراسیون فوتبال، فینال جام حذفی باشگاه های کشور در سال جاری به میزبانی کرمانشاه برگزارخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تاکید براینکه خواهان انتخاباتی رقابتی و سالم در هیات فوتبال استان هستیم، گفت: به عملکرد فدراسیون نسبت به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات هیات فوتبال استان اعتراض داریم و خواهان اصلاح این رویه هستیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تاکید براینکه خواهان انتخاباتی رقابتی و سالم در هیات فوتبال استان هستیم، گفت: به عملکرد فدراسیون نسبت به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات هیات فوتبال استان اعتراض داریم و خواهان اصلاح این رویه هستیم.

به گزارش یاریزان؛ صابر رحیمی به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن مجمع انتخابات هیات فوتبال استان و حواشی این روزهای آن، اظهارکرد: از مجموع ۱۳ نفری که به عنوان کاندیدا برای انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه ثبت نام کردند، پنج نفر آنها به دلیل ناقص بودن مدارکشان و هفت نفر را هم به این دلیل که به زعم فدراسیون در خصوص سوابق مدیریتی شاخص‌های لازم را نداشته اند، رد صلاحیت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: هرچند می دانیم اساسنامه فدراسیون مشکل دارد، اما فدراسیون نیز در این رابطه بسیار بد عمل کرده و به نوعی تفسیر به رای کرده است.

 

------------------------------------

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید براینکه خواهان انتخاباتی رقابتی و سالم هستیم، اعلام کرد: به عنوان متولی ورزش استان، نسبت به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات هیات فوتبال استان اعتراض داریم و با ارسال نامه ای به وزارت ورزش نسبت به این مسئله ورود خواهیم کرد.

رحیمی یادآورشد: طبق وظیفه ذاتی که داریم نسبت به این مسئله ورود می کنیم، چراکه نمی خواهیم انتخاباتی یکطرفه و بدون رقابت سالم برگزار شود.

وی در ادامه با ابراز نارضایتی از عملکرد هیات فوتبال استان هم گفت: باوجود پتانسیل‌های خوبی که داریم، کرمانشاه باید هم اکنون حداقل دو تیم در لیگ های مختلف فوتبال می داشت، اما متاسفانه از آنجایی که عملکرد هیات فوتبال خوب نبوده، نماینده‌ای در لیگ های بالا نداریم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اعتماد را از اسپانسرها گرفته‌ایم

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به مشکلات مالی تیم های ورزشی در کرمانشاه و گلایه هایی که همواره از عدم حمایت مسئولین دولتی دارند اشاره کرد و گفت: هرچند تیمداری و حمایت مالی از تیم های ورزشی در حیطه وظایف ما نیست، اما همیشه تلاش کرده ایم تا از تیم هایمان حمایت مالی را به دلیل پای کار نیامدن اسپانسرها داشته باشیم.

وی افزود: برخی از تیم ها گاها عنوان می کنند حمایتی نمی شوند که آن را تایید نمی کنیم و مستندات تمام کمک هایی که تاکنون به همه تیم ها داشته ایم را هم داریم.

رحیمی در پاسخ به چرایی عدم ورود اسپانسر به حمایت از تیم های کرمانشاهی هم گفت: متاسفانه برای ورود اسپانسرها به ورزش استان فرهنگ سازی نکرده ایم و از سوی دیگر اسپانسرهایی هم که تاکنون برای حمایت پای کار آمده اند، گاها برخوردهایی را از بعضی از تیم ها دیده اند که دیگر اعتماد نمی کنند بخواهند دوباره برای کمک به ورزش ورود داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: با این وجود در حال رایزنی با چند اسپانسر هستیم که بتوانیم آنها را برای کمک به ورزش و تیم های استانی پای کار بیاوریم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان در پاسخ به سوالی درباره قول هایی که برای تیمداری کرمانشاه در لیگ های والیبال و کشتی داده بود، گفت: برای تیم والیبال آماده کمک به این تیم جهت حضور در رقابت های لیگ دسته اول هستیم. برای تیم کشتی هم پیگیری های زیادی داشتیم و جلساتی هم در وزارت نفت برگزار کردیم و قول حمایت دادند، اما نشد. از سوی دیگر یکی از اهداف ما برای تیمداری در کشتی این بود که بتوانیم شور و نشاط را با حضور تماشاگران در سالن های کشتی کرمانشاه بیاوریم که به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات بصورت متمرکز و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته هم تلاش های زیادی برای میزبانی جام حذفی فوتبال در کرمانشاه کردیم و کارها هم خوب پیش می رفت، اما متاسفانه هیات فوتبال استان همکاری لازم را برای گرفتن این میزبانی نداشت.

افزایش ۱۹ سانتی متری سرانه فضای ورزشی در استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه سخنانش به تشریح آخرین وضعیت حوزه ورزش و جوانان استان پرداخت و اظهارکرد: مجموع اقداماتی که طی دو سال گذشته در حوزه زیرساخت های ورزشی در استان انجام داده ایم، باعث شد تا طی این مدت حدود ۲۳ درصد افزایش سرانه ورزشی را در استان داشته باشیم.

وی افزود: در این مدت سرانه فضاهای ورزشی در استان ۱۹ سانتی متر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرد و اکنون میانگین سرانه فضای ورزشی در استان حدود ۱۱۲ سانتیمتر است.

رحیمی با بیان اینکه این میزان سرانه فضای ورزشی در استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: بیشترین سرانه فضای ورزشی در استان مربوط به شهرستان قصرشیرین با چهار متر و کمترین مربوط به شهر کرمانشاه با ۸۴ سانتی متر است.

برای پروژه های نیمه کاره اعتبار می‌گذاریم

وی به آخرین روند پیشرفت پروژه های مهم ورزشی استان هم اشاره کرد و گفت: پروژه های استخر قهرمانی و سالن شش هزار نفری از مهمترین پروژه های ورزشی استان هستند که طی سالهای گذشته به دلیل کمبود اعتبارات در زمان مقرر به بهره برداری نرسیده اند، اما مسئولین وزارتخانه قول داده اند تا قبل از پایان عمر دولت آنها را افتتاح کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: پروژه آکادمی پزشکی ورزشی نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد، اما برای اتمام پروژه به اعتبارات بیشتری نیاز داریم که با تخصیص اعتبار امیدواریم بتوانیم آن را برای دهه فجر آماده افتتاح کنیم.

وی بااشاره به ورود خیرین ورزش یار برای احداث ۱۵ زمین ورزشی در استان، اضافه کرد: درکنار این مسئله که سال گذشته برای اولین بار در استان اتفاق افتاد، احداث حدود ۶۰ زمین ورزشی را نیز در روستاهای استان از دوسال پیش آغاز کردیم که بخش زیادی از آنها به بهره برداری رسیده اند و تعدادی نیز درحال احداث هستند.

رحیمی پروژه های پیست اسکیت، سوارکاری، اتومبیلرانی و گلف، سنگنوردی و …را از دیگر پروژه های ورزشی خوب درحال ساخت برای استان نام برد و گفت: هرچند سال گذشته به واسطه تخصیص هشت درصدی که داشتیم، نتوانستیم به برخی از این پروژه ها اعتبار ترزیق کنیم که خوب پیش بروند، اما امسال خوشبختانه اعتبارات خوبی گرفته ایم و امید داریم بتوانیم بزودی به آنها اعتبار بدهیم تا شاهد افتتاحشان باشیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر رویکردی را از ابتدای امسال در پیش گرفته ایم تا در هر شهرستان باتوجه به ظرفیت هایی که دارد کار کنیم، برای مثال در اورامانات موتورسواری و اتومبیلرانی، در اسلام آبادغرب کشتی، در دالاهو وزنه برداری و… پروژه هایی ورزشی احداث کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان درادامه به گلایه برخی ورزشکاران از وضعیت مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد هم اشاره کرد و گفت: این پروژه چندین سال پیش باوجود اینکه نواقص زیادی داشت افتتاح شد. وجود نواقص موجود را قبول داریم، لذا برای اینکه بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، در نظر داریم شهرداری را برای حفظ و نگهداری آن پای کار بیاوریم.

وی افزود: همچنین استادیوم آزادی را بعد از حدود نیم قرن فعالیت از حالت فرسودگی خارج کردیم و با مرمت و نوسازی آن را متحول کردیم.

کرونا ورزش را متوقف نمی‌کند

رحیمی در ادامه به تاثیرات شیوع کرونا بر ورزش استان هم اشاره ای کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا ورزش دنیا و به تبع کرمانشاه را هم متاثر کرده، اما در مدت هشت ماه گذشته بخش های مختلف ورزش استان تلاش داشتند تا بتوانند مردم را تشویق به ورزش کردن کنند و ورزش در استان متوقف نشود که تاحد زیادی هم موفق بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین باتوجه به فعال بودن تعدادی از باشگاه های ورزشی دراین ایام، با تشکیل تیم های نظارتی، بازدیدهایی بصورت مستمر از این اماکن ورزشی صورت می گیرد تا با هرگونه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و وقوع تخلفی برخورد صورت گیرد.

وضعیت خوبی درحوزه جوانان داریم

وی در ادامه اعلام کرد: در بحث توسعه ورزش نیز با راه اندازی خانه های ورزش روستایی، برگزاری مسابقاتی همچون جام تختی، مسابقات جهانی کونگ فو توآ در قصرشیرین، رقابت های بین المللی شطرنج، مسابقات سنگنوردی و .. . تلاش کرده ایم مردم را بیشتر به سمت ورزش سوق دهیم و خوشبختانه بعد از برگزاری هر رقابت شاهد افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در رشته مربوطه بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به وضعیت حوزه جوانان در استان پرداخت و گفت: طی دوسال گذشته با مجموعه فعالیت هایی که در معاونت جوانان داشته ایم، از رتبه های آخر کشوری در این حوزه به رتبه های اول رسیده‌ایم.

وی بااشاره به پیشرفت خوب پروژه خانه جوان کرمانشاه به عنوان بزرگترین خانه جوان کشور، گفت: در تلاشیم با تزریق اعتبار این پروژه را به بزودی به اتمام برسانیم.

رحیمی در پایان اعلام کرد: همچنین در کنار پرداخت تسهیلاتی که برای کارآفرینی به جوانان می دهیم، مجوزهایی که برای راه اندازی باشگاه های ورزشی نیز صادر می‌کنیم، منجر به ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان می شود که برای نمونه در این مدت برای راه اندازی ۲۰۰ باشگاه ورزشی در استان مجوز صادر کرده‌ایم که حداقل ۶۰۰ شغل را به دنبال دارد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی