رفتن به بالا
  • جمعه - 31 شهریور 1402 - 15:19
  • کد خبر : ۱۶۶۷۸
  • چاپ خبر : آزاده صیدی: امیدوارم بازیکن با تلاش خودش انتخاب بشود نه با رابطه / بعد از مصدومیت فراموش شدم
گفتگو با کاپیتان کرمانشاهی تیم ملی کبدی بانوان ایران؛

آزاده صیدی: امیدوارم بازیکن با تلاش خودش انتخاب بشود نه با رابطه / بعد از مصدومیت فراموش شدم

به گزارش یاریزان؛ آزاده صیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درباره اردوهای تیم ملی کبدی بانوان، اظهار داشت: در حال حاضر در دوازدهمین اردوی تیم ملی هستیم و مدت زمان این اردوها ۱۰ روزه است و پس از آن ۱۰ روز استراحت داریم. شرایط اردوها بد نیست؛ اما اردوهای تیم ملی پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا بهتر بود. زیرا در استان‌های مختلف برگزار می‌شد و امکانات آن خوب بود. وی افزود: کار کردن با شایلا جین مربی هندی بد نیست. او تکنیک‌های به روزتری دارد. زمانی که مربی ایرانی هدایت تیم را برعهده داشت در کبدی فعالیت نمی‌کردم. از سال ۲۰۱۷ وارد اردوی تیم ملی شدم و نمی‌دانم چرا وقتی مربی ایرانی بود هر بار نام من را از فهرست ملی‌پوشان خط می‌زد؛ اما زمانی که مربی هندی آمد من را بالافاصله به اردوی تیم ملی دعوت کرد. ملی‌پوش کرمانشاهی کبدی عنوان کرد: جاکارتا نخستین حضورم در بازی‌های آسیایی بود و تجربه بازی بین‌المللی نداشتم؛ اما الان با تجربه‌ترم و شرایطم بهتر است. در آن سال قهرمان شدیم، اما سطح بازی‌های آسیایی الان خیلی بالاتر رفته زیرا هند ترکیب تیم خود را کاملا تغییر داده و ۹ بازیکن جدید آورده و بسیار قدرتمند شده است. نپال هم در این دوره بسیاری قوی است و تمام تیم‌ها خیلی پیشرف کردند. وی اضافه کرد: هشت دیدار تدارکاتی با تیم‌های باشگاهی هند داشتیم و با تیم ملی این کشور بازی نکردیم؛ اما در هر صورت تجربه بدی نبود. واقعا نمی‌دانم در این دوره از بازی‌ها به مدال می‌رسیم یا خیر زیرا سطح مسابقات بسیار بالا رفته و سخت شده است؛ اما تلاشمان را می‌کنیم قهرمان شویم. همچنین از وزارت ورزش و جوانان توقع داریم تا نگاه ویژه‌تری نسبت به تیم ملی کبدی بانوان داشته باشند زیرا تنها تیم دختران هستیم که به این بازی‌ها اعزام می‌شویم. صیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاپیتان تیم ملی کبدی هم هستم و از سال ۱۳۸۶ وارد راگبی شدم. همزمان در دو رشته بودن سخت نیست و این دو رشته تفاوت زیادی ندارند و تنها از نظر زمین و توپ متفاوت هستند. خداراشکر امسال راگبی به فدراسیون تبدیل شد و شرایط بهتر شده است. رئیس فدراسیون هم بسیار به دختران کمک می‌کند تا در بازی‌های سه سال آینده بتوانیم حضور یابیم. وی یادآور شد: تیم ملی راگبی الان در اردو در ورزشگاه آزادی به سر می‌برد و بازیکنان شرایط خوبی دارند؛ اما از هیچ نظری حمایت نمی‌شود. ما اردوی با کیفیت و زمین خوبی نداریم و در کبدی دو سال است که در اردو به سر می‌بریم. در تیم ملی راگبی در سال ۲۰۱۵ مقدماتی المپیک هند را شرکت کردیم که بسیار سطح آن بالا بود و به مدال نرسیدیم؛ اما در غرب آسیا سوم شدیم. همچنین دیدار دوستانه‌ای برابر آلمان داشتیم. در ترکیه هم در بازی‌های ساحلی حضور داشتم و آبان ماه پس از بازگشت از بازی‌ها باید در کاپ آسیا راگبی شرکت کنم.

آزاده صیدی کاپیتان کرمانشاهی تیم ملی کبدی بانوان ایران در واکنش به لیست نهایی اعلام شده برای بازی های آسیایی گفت: بعضی از انتخاب و جایگزینی ها بر اساس توصیه انجام گرفته و حذف من به عنوان بازیکن مصدوم اگرچه منطقی بنظر می رسد اما از طریق درستی انجام نشد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

آزاده صیدی کاپیتان کرمانشاهی تیم ملی کبدی بانوان ایران در واکنش به لیست نهایی اعلام شده برای بازی های آسیایی گفت: بعضی از انتخاب و جایگزینی ها بر اساس توصیه انجام گرفته و حذف من به عنوان بازیکن مصدوم اگرچه منطقی بنظر می رسد اما از طریق درستی انجام نشد.

به گزارش یاریزان؛ آخرین اردوی تیم ملی کبدی زنان از ۲۱ تا ۳۰ شهریور در جزیره کیش برگزار شد و سرمربی تیم ملی اسامی ۱۲ بازیکنان نهایی اعزامی به بازی‌های آسیایی را برای این اردو اعلام کرد.

 

------------------------------------

مسابقات کبدی بازی‌های آسیایی هانگژو از ۱۰ تا ۱۵ مهر برگزار می‌شود. تیم ملی کبدی زنان و مردان در این مسابقات حضور خواهد داشت. این دو تیم در دوره قبل بازی‌های آسیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شدند.

در این رابطه گفتگویی کوتاه با آزاده صیدی انجام دادیم که یکی از مهره های اصلی تیم ملی بانوان ایران در بدست آمدن موفقیت های چند سال گذشته بوده است.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

لطفاً خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید.

آزاده صیدی، متولد ۱۷/۶/۱۳۷۱ در کرمانشاه هستم. ۱۲ سال است که در رشته کبدی فعالیت میکنم و در ۷ سال گذشته عضو تیم ملی کبدی بودم. همزمان ۱۵ سال است که در رشته راگبی هم حضور دارم و بعنوان کاپیتان برای تیم ملی به میدان می روم.

 

چگونه شد که به ورزش علاقه مند شدید؟ مهمترین افتخارات دوران ورزشی خودتان را عنوان کنید.

رشته اصلی من والیبال و راگبی بود اما به پیشنهاد یکی از دوستان والیبالی، با رشته کبدی آشنا شدم وچون رشته هیجانی بود دوست داشتم. مهمترین افتخارم کسب مدال طلای بازیهای آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ است.

 

از نظر شما مسیر رسیدن به تیم ملی در رشته کبدی چگونه است؟

من خودم به شخصه خیلی سختی کشیدم که به تیم ملی کبدی برسم، ۸سال از لیست تیم ملی خط خوردم ولی اصلا دست از تلاش برنداشتم تا اینکه یک مربی هندی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و من جز بهترین حمله های ایران شدم. در لیگ های برتر همه تیم ها من را میخواستن ولی متاسفانه تیم ملی به دلیل پارتی نداشتن در فدراسیون کبدی خط میخوردم.

 

در خصوص قهرمانی تیم ملی کبدی بانوان در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ توضیح دهید.

بازی های آسیایی جاکارتا واقعا تیم یک دست ‌و هم دلی داشتیم، دلیل قهرمانی هم همین یک دست بودن تیم بود و در حال حاظر ۸ نفر از بازیکنانی که در آن رقابت ها حضور داشتند در لیست تیم ملی برای بازی های آسیایی هانگژو دوباره انتخاب شدند.

 

در مورد آخرین اردوی تیم ملی که حضور داشتید توضیح بفرمایید و همینطور در خصوص مصدومیت پیش آمده و مدت زمان لازم برای درمان آن

دلیل آسیب من این بود که بی سیاست بودم و تا آخرین لحظه برای تیم ملی جنگیدم. من آسیب کمر داشتم با این اوضاع باز هم به تمرین برای تیم ملی ادامه دادم. روزی که دستم آسیب دید دلیلش این بود که وااقعا از لحاظ روحی وضعیت خوبی نداشتم. دلیلش این بود که تیم ملی کبدی خیلی حاشیه داشت و همین باعث آسیب شد چون بازیکنی که روحیه نداشته باشد ممکنه از لحاظ جسمانی هم آمادگی لازم رو نداشته باشه. دوره نقاهت آسیب دیدگی من حدود ۴۵ روز است و تا ۲۷ مهر ماه ادامه دارد.

 

در خصوص سابقه فعالیت ورزشکاران کرمانشاهی در تیم های ملی مردان و زنان کبدی توضیح دهید.

در سال ۲۰۱۸ و در بازی های آسیایی جاکارتا، ۲ ملی پوش دختر و ۲‌ ملی پوش پسر از کرمانشاه  در تیم ملی حضور داشتیم ولی متاسفانه امسال هیچ بازیکنی از کرمانشاه در لیست نهایی نیست. پس از مصدومیتم از آقای  اورسجی درخواست کردم اگر من را حذف می کنید لطفا یک بازیکن از استان خودم یعنی از کرمانشاه را جایگزین من کنید تا حداقل اگر جوایزی به بازیکنان داده شده بنده هم به لحاظ معنوی سهمی از موفقیت تیم داشته باشم، حتی به ایشان التماس کردم اما این اتفاق هرگز نیفتاد. دلیل این امر هم ناحقی و پارتی نداشتن در تیم ملی هستش.

یک بازیکن که حتی در لیگ برتر کبدی حضور نداشت، بخاطر توصیه شخصی در فدراسیون، وارد لیست تیم ملی شد و شاید با این کار بازیکنی که حقش حضور در بازی های آسیایی بود این امکان را از دست داد.

 

مربیان تیم ملی و مسئولان فدراسیون چقدر از میزان مصدومیت شما خبر داشتند، آیا برنامه ای برای حذف شما از لیست بازیکنان بازی های آسیایی به دلیل مصدومیت و جایگزینی برای آن وجود داشت؟

فقط چند روز اول احوال پرسی کردند، حتی روز اول به من گفتند که حتی با این شرایط ما نمی توانیم لیست رو عوض کنیم در صورتی که باخبر شدم که بازیکن دیگری به جای من وارد لیست شده است. البته این کار غیر منطقی نیست و من درک میکنم که جای بازیکنی که مصدوم شده و قادر به حضور در مسابقات نیست نباید در لیست خالی بماند. اما این جای کار مشکل دارد که در این مدت کلا داشتن دروغ می گفتند و هیچ برنامه ای برای من نداشتند. این مساله زجر آور است که خودشان شاهد بودند که ۵ سال زحمت کشیدم اما خیلی راحت فراموش شدم.

 

مسئولان فدراسیون برای تسهیل در روند درمان و تسریع در رفع آسیب دیدگی شما چه برنامه ای دارند؟

متاسفانه فدراسیون من رو فراموش کرده و فکر نمیکنم برنامه ای در این رابطه داشته باشند.

 

حرف پایانی؟

امیدوارم روزی برسد که بازیکن با تلاش خودش انتخاب بشود نه با پارتی نه با رابطه

 

 

کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی گوناگون نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت احتیاج است.

هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (هفت نفر بازیکن اصلی و پنج نفر بازیکن ذخیره) است و تعویض در بازی در زمان های تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت عوض کردن وجود ندارد.
زمان بازی ۲ وقت ۲۰ دقیقه ای است و در صورت مساوی بودن ۲ تیم در آخر وقت قانونی پنج حمله از طرف ۲ تیم و چنانچه باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود، تا تیم برنده معلوم شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی