رفتن به بالا
  • جمعه - 23 فروردین 1398 - 16:04
  • کد خبر : ۴۵۲۴
  • چاپ خبر : پس از چندبار وعده مسئولان؛ خبری از افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه نیست

پس از چندبار وعده مسئولان؛ خبری از افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه نیست

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه سال‌هاست مثل سایر پروژه‌های بزرگ آذربایجان غربی از سالی به سال دیگر وعده داده شده و میلیاردها تومان خرج از بیت‌المال روی دست دولت می‌گذارد و امسال نیز همین پروسه برای آن تکرار شد.

  پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری شهید باکری چندین سال متوالی است همراه با وعده‌های توخالی مسئولان به خواب زمستانی خود ادامه می‌دهد و زمان مشخصی برای افتتاح ورزشگاه اختصاصی فوتبال ارومیه ندارد.    ———————————— به گزارش یاریزان و به نقل از تسنیم؛ پروژه‌های عمرانی به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک کلان شهر آثار […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری شهید باکری چندین سال متوالی است همراه با وعده‌های توخالی مسئولان به خواب زمستانی خود ادامه می‌دهد و زمان مشخصی برای افتتاح ورزشگاه اختصاصی فوتبال ارومیه ندارد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان و به نقل از تسنیم؛ پروژه‌های عمرانی به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک کلان شهر آثار بسیار بارز و مهمی در توسعه شهر دارند ولی طولانی شدن پروسه احداث و نیمه تمام ماندن این پروژه‌ها طبیعتاً اثرات منفی بسیاری برای شهرها در پی دارد.

پروژه‌هایی که  گاه با پیشرفت‌های بسیار ناچیز و گاه با پیشرفت‌های ۸۰ درصدی هر ساله مقداری از بودجه استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص می‌دهند ولی هیچ پیشرفتی در این پروژه‌ها به چشم نمی‌خورد و این اعتبارات صرف کارهای پیش پا افتاده می‌شود در حالی که اگر این هزینه‌ها به درستی مدیریت شوند در پیشرفت  و اتمام پروژه‌ها اثر گذارند.

آذربایجان غربی و ارومیه نیز مانند سایر شهرهای کشور پرونده قطوری از این پروژه‌های نیمه تمام دارد که هرساله با وعده‌های مختلف از سوی مسئولان استانی و کشوری و تخصیص بودجه‌های کلان به جای ادامه روند احداث به حال خود رهاشده و تلاشی برای به اتمام رساندن این پروژه‌ها نمی‌شود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه یکی از چند صد پروژه نیمه تمام ارومیه است که در سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت یک دهه هنوز برای استفاده عموم آماده نیست

این پروژه در بودجه سالانه آذربایجان غربی هر ساله رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد ولی این بودجه فقط صرف انجام کارهای پیش پا افتاده شده و هیچ سودی برای شهر و استان ندارد و نیمه تمام ماندن این‌گونه پروژه‌ها به یکمعضل جدی تبدیل شده است.

طبیعتاً تغییرات ارزی و به تبع آن گران شدن قیمت مصالح مورد مصرف در ساخت و ساز در قیمت تمام شده در همه پروژه‌ها تأثیرات منفی می‌گذارد بنابراین لازمه ادامه هر نوع قراردادی با پیمانکاران نیازمند تعدیل قیمت و اصلاح چند باره قراردادهاست علاوه بر آن تخصیص دیر هنگام  بودجه مورد نیاز برای ادامه کار پروژه‌ها نیز سبب از دست رفتن زمان و در نهایت موجب تأثیرات منفی در زندگی روزمره مردم و آسایش آنان می‌شود.

 

مسئولان از دادن وعده‌های توخالی خسته نمی‌شوند

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی چندی پیش با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، دیداری با وزیر ورزش و جوانان انجام شد که در این جلسه مشکلات پیش روی احداث ورزشگاه شهید باکری ارومیه مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه وزیر ورزش و جوانان ۲۰ میلیارد تومان و استانداری ۵ میلیارد تومان بودجه برای ادامه احداث ورزشگاه تخصیص دادند.

عبدالله چمن گلی افزوده بود: با تزریق بودجه، این پروژه با پیگیری استاندار و جدیت پیمانکار در حال انجام است و در واقع ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه بعد از ۱۵ سال دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

در این ۱۶ سال همه وزرای ورزشی و مدیران و مسئولان محلی وعده افتتاح ورزشگاه را داده‌اند ولی هیچ کدام جامه عمل به تن نکرده و امسال نیز در دهه فجر حتی اسمی از آن نیز در لیست پروژه‌های افتتاح دیده نشد و سال ۹۷ نیز گذشت این در حالی است که سالیان متمادی است وعده افتتاح آن از سوی مسئولان داده می‌شود.

 

گذشت تاریخ انقضاء وعده‌ها

وزیر ورزش و جوانان در آذرماه سال ۹۷ گفته بود: اتمام پروزه های نیمه تمام و تمرکز بر روی پروژه‌های بالای ۵۰ و ۷۰ درصد پیشرفت برای بهره برداری سریع در دستور کار است.

وی افزوده بود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه کاره ارومیه و زنجان را در دستور کارداریم که امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

به تازگی در ادامه روند افتتاح نشدن این ورزشگاه در دهه فجر و سال ۹۷  وعده جدیدی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به میان آمد ولی خبرها حاکی از آن است که این تاریخ‌ها نیز قابل اطمینان نبوده و مانند وعده‌های دیگر زمان دقیق و مشخصی برای تحقق آن مقرر نشده است.

به گفته عبدالله چمن گلی قرار بود این پروژه ملی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد و در صورت تأخیر نیز حداکثر در فروردین سال ۹۸ افتتاح می‌شود اما اکنون با قرارگرفتن در دهه پایانی فروردین هیچ خبری از افتتاح آن نیست.

مدتهاست مردم به خصوص جوانان ورزش دوست آذربایجان غربی منتظر معلوم شدن سرنوشت این پروژه هستند تا شاید بتوانند قبل از اینکه سنی ازشان بگذرد و به تیم‌های پیشکسوتان بپیوندند از این ورزشگاه استفاده کنند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی