رفتن به بالا
  • شنبه - 18 مرداد 1399 - 15:59
  • کد خبر : ۷۳۳۲
  • چاپ خبر : من کوروش ملکی هستم / از سریال فوتبالیست ها تا درخشش در مقابل استقلال و پرسپولیس
گفتگوی اختصاصی؛

من کوروش ملکی هستم / از سریال فوتبالیست ها تا درخشش در مقابل استقلال و پرسپولیس

دروزاه‌بان کرمانشاهی تیم سپید‌رود رشت گفت: فوتبال کرمانشاه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، حق مردم است که در لیگ دسته اول و حتی لیگ برتر تیم داشته باشد.

به بهانه صعود مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال ایران گفتگویی با کوروش ملکی ستاره این تیم ترتیب داده شد تا این سنگربان کرمانشاهی از خود و داستان زندگیش برای مخاطبان یاریزان بگوید؛

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

به بهانه صعود مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال ایران گفتگویی با کوروش ملکی ستاره این تیم ترتیب داده شد تا این سنگربان کرمانشاهی از خود و داستان زندگیش برای مخاطبان یاریزان بگوید؛

  • لطفا خودتون و برای خوانندگان یاریزان معرفی کنید.

کوروش ملکی، متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۰ در روستای تپه لوری از توابع شهرستان روانسر استان کرمانشاه هستم.

 

------------------------------------

  • چطور شد که به فوتبال و پست تخصصی دروازه بانی علاقه مند شدید؟

از آنجایی که هر دو برادرم در حد شهرستان فوتبالیست بودند من هم روز به روز بیشتر علاقه مند شدم و ابتدا در پست مهاجم بازی می کردم. آن موقع که کارتون فوتبالیست ها را میدیدم تصمیم گرفتم “واکاشی زوما” بشوم و باعث شد درون دروازه بایستم. آنقدر عاشق فوتبال بودم که وقتی پدرم برایم توپ فوتبال می خردید هر شب باید توپ در بغلم می بود تا خوابم می برد.

  • در چه کدام باشگاه های فوتبال ایران سابقه بازی دارید؟

فوتبالم را از جام محلات آغاز کردم و اولین تیمم در رده جوانان، تیم کاشی بیستون کرمانشاه بود. در سال ۱۳۸۵ وارد تیم جوانان پیکان شدم تا فوتبال حرفه ایم را از آنجا آغاز کنم. ۵ سال در تیم های پایه پیکان بازی کردم و به تیم بزرگسالان رسیدم اما سخت ترین روزهای زندگیم را در آن دوران تجربه کردم چون در باشگاه به بازیکنان خوابگاه نمی داد و من هم از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتم، مجبور بودم در اطراف تهران کارکنم، بعد از تمرین هم برای خواب مجبور بودم به یک مغازه بروم. شاید باورتان نشود اما ۹ نفر در یک مغازه شش متری مجبور بودیم بخوابیم.

بعد از تیم پیکان، مس سرچشمه، مس رفسنجان، نیروی زمینی تهران، مس کرمان، گسترش فولاد تبریز، ماشین سازی تبریز، سپید رود رشت، بادران تهران و مس رفسنجان باشگاه هایی بودند که سابقه پوشیدن پیراهنشان را دارم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

  • اگر فوتبالیست نمی شدید دوست داشتید در کدام رشته ورزشی فعالیت کنید؟

والیبال رشته ای است که اگر فوتبالیست نمی شدم حتما از بازی کردن در آن لذت می بردم.

  • در کدام دیدار از مسابقات لیگ های برتر و دسته اول بهترین عملکرد را داشته اید؟

نمی شود راحت انتخاب کرد چون بازی های زیادی بوده که عملکرد خوبی داشته ام، اما همیشه سعی کردم مقابل استقلال و پرسپولیس بهترین باشم. بنظرم بازی رفت سپیدرود و پرسپولیس (لیگ برتر ۹۷-۹۸) که در آن بازی یک بر صفر شکست خوردیم اما توانستم موقعیت های زیادی را از مهاجمان پرسپولیس بگیرم و خدا را شکر طرفداران هر دو تیم از درخششم در آن دیدار لذت بردند.

  • نیم فصل اول را در بادران بودید چه شد که جدا شدید و به مس رفسنجان پیوستید؟

داستان امسال من شاید هر صد سال یکبار برای یک فوتبالیست اتفاق بیفتد، من در تیم سپیدرود رشت یکی از فصل های خوب فوتبالم را ارائه کردم و به عنوان بهترین پنالتی گیر لیگ برتر ۹۷-۹۸ لقب گرفتم و پیشنهاد های زیادی داشتم از تیم های لیگ برتری از جمله استقلال، تراکتور، ذوب آهن، نفت آبادان و… اما شاید یک جاهایی خودم درست تصمیم نگرفتم و آدم های اطرافم درست راهنماییم نکردند. حتی آقای تارتار مربی وقت نفت مسجد سلیمان یک هفته مانده به آغاز مسابقات اسم من را از لیست نهایی این تیم حذف کرد آن هم بعد از ۴۰ روز تمرین…

این کار باعث شد تیم های لیگ برتری را از دست بدهم و تصمیم گرفتم برای یک نیم فصل در لیگ یک بازی کنم و به تیم بادران تهران رفتم، البته همان موقع به بادرانی ها اعلام کردم که نیم فصل از این تیم جدا خواهم شد. نیم فصل اول تمام شد و به مس رفسنجان منتقل شدم و ایمان داشتم با این تیم به لیگ برتر صعود خواهیم کرد. در آن موقع هم پیشنهادهایی از لیگ برتر داشتم اما بهترین تصمیم را گرفتم. شاید این اتفاقات باعث شد که آدم های اطرافم را بهتر بشناسم و خودم هم قدر موقعیت هایم را بیشتر بدانم.

  • در قهرمان شدن یک تیم چه عواملی نقش دارند؟ و مهم ترین مشکلی که شما و تیم تان در طول این فصل با آن دست به گریبان بودید چه بود؟

خیلی چیزا تو قهرمانی یک تیم نقش دارند و می توان اولین فاکتور را هدف مشخص و همگام بودن مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم دانست. بعد از آن هم دلی و نظم مالی و فنی خیلی تاثیر گذار است. بزرگترین مشکلی که برای همه تیم ها وجود داشت همین شیوع ویروس کرونا بود.

  • ویروس کرونا چقدر بر روی شما، تیم تان و لیگ دسته اول تاثیر گذاشت؟

کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است، تیم ما که از هر لحاظ در اوج بود، سه ماه نتوانست تمرین کند و بازیکنان آمادگی بدنی شان را از دست دادند.مجبور شدیم دوباره بدنسازی کنیم که دلیل خیلی از مصدومیت های تیم ما بود، لیگ فرسایشی شده و بدون وجود تماشاگران جذابیتی ندارد.

  • پیشنهاد جدیدی برای فصل پیش رو دارید یا با تیم مس رفسنجان در لیگ برتر حاضر خواهید شد؟

حقیقت این هست که هنوز دو بازی دیگر از مسابقات لیگ دسته اول باقی مانده و حرفه ای نیست در این باره رسما صحبتی بشه اما خدارو شکر هم از لیگ برتر هم از خارج از ایران پیشنهادهایی برای فصل بعد بدستم رسیده است.

  • سقف آرزوهای کوروش ملکی کجاست؟

در واقع برای جواب این سوال میتوانم بگویم تیم ملی و لژیونر شدن! اما هیچوقت برای آرزوهام سقفی تعیین نکرده ام و معتقد هستم هیچ چیز دست نیافتنی نیست.

  • نگاه مسئولین به ورزش در استان های محرومی همچون کرمانشاه را چطور می بینید؟

واقعا نمی توانم مطلب خاصی بگویم، در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام حتی یک تیم لیگ یکی هم وجود نداردو این در حالی است که در سه استان کرمان، خوزستان و آذربایجان شرقی بخاطر سرمایه گذاری خوبشان در این ورزش حداقل ۱۰ نماینده در لیگ یک و لیگ برتر ایران دارند. امیدوارم مسئولین استان های کورد نشین از این خواب غفلت برخیزند و برای معرفی جوانان این استان ها که واقعا استعداد های خوبی هم دارند به سطح اول فوتبال ایران راه چاره ای پیدا کنند.

  • چه پیشنهادی برای بازیکنان جوان و با استعدادی دارید که قصد اثبات خود را به سطح اول فوتبال ایران دارند؟

فقط میتونم بگم هیچ چیز دست نیافتنی نیست، به شرطی که با تمام وجود هدف داشته باشند.با پشتکار و تمرین هر آرزویی محقق خواهد شد.

  • خودتان برنامه ای برای پیشرفت و کمک به جوانان منطقه ای که از آن به فوتبال ایران معرفی شده اید دارید؟

بله حتما، ایده هایی دارم و در آینده نزیدک مدرسه فوتبالی راه اندازی خواهم کرد تا بعد از کشف استعداد جوان های جویای نام منطقه، آنها را به فوتبال ایران معرفی کنم.

  • سخن پایانی

میخواهم این صعود مقتدرانه تیم مس رفسنجان را به مردم خوب و خونگرم کرمان و مخصوصا مردم رفسنجان تبریک بگویم و امیدوارم بهترین اتفاق برای این تیم در لیگ برتر ایران رقم بخورد.

تشکر میکنم از تمام کسانی که در این یک سال بسیار سخت در کنارم بودند و از مسئولین کرمانشاه تقاضی دارم به فکر جوانان فوتبالیست و تیم داری این استان در سطح اول فوتبال ایران باشند قبل از اینکه فوتبال در این استان نابود شود.

 

منبع: یاریزان

مصاحبه: سامان امیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی