رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 13 مرداد 1400 - 08:23
  • کد خبر : ۱۱۲۵۱
  • چاپ خبر : قبل از تمرین چه مکمل هایی مصرف کنیم؟
متخصص پزشکی ورزشی تشریح می کند؛

قبل از تمرین چه مکمل هایی مصرف کنیم؟

به گفته کارشناسان اکثر مکمل های ورزشی موجود در کرمانشاه دست ساز و تقلبی است و تنها راه اطمینان از سلامت این محصولات تهیه از داروخانه‌ها است هرچند با توجه به شرایط بد اقتصادی کمتر از پنج درصد ورزشکاران توان خرید مکمل اصلی را دارند.

ورزشکاران می توانند قبل از شروع تمرین ، با توجه به اهداف متفاوتی که دارند از مکمل های مناسب استفاده کنند، بهتر است قبل از مصرف ابتدا هدف ورزشکار مشخص شود.

ورزشکاران می توانند قبل از شروع تمرین ، با توجه به اهداف متفاوتی که دارند از مکمل های مناسب استفاده کنند، بهتر است قبل از مصرف ابتدا هدف ورزشکار مشخص شود.

بهترین مکمل هایی که قبل از شروع تمرین می توانیم مصرف کنیم:

کافئین : افزایش انرژی در دسترس، بهبود عملکرد عصبی و روانی، افزایش چربی سوزی

آمینوانرژی : تامین اسید آمینه های ضروری و کمک به ریکاوری سریعتر عضلات، افزایش انرژی، بهبود قدرت تمرکز

آرژنین : بهبود خون رسانی به عضلات, به تاخیر انداختن خستگی

گلوتامین : بهبود عملکرد روانی، تقویت سیستم ایمنی مخصوصا برای ورزشکاران کم وزن و مصدوم

مکمل BCAA : جلوگیری از تجزیه ی پروتئین ها و جلوگیری از تحلیل عضلات در تمرینات شدید

ال کارنیتین : افزایش چربی در دسترس به عنوان انرژی و کمک به چربی سوزی بیشتر

بتا آلانین : به تاخیر انداختن خستگی و درد عضلانی ناشی از اسیدیته با افزایش قدرت بافری

نکته مهم : میزان مصرف و دوز مکمل با توجه به شرایط ورزشکار و با نظر متخصص تعیین می شود.

توجه : در مصرف مکمل ها دقت کنید چرا که ممکن است بدون آنکه بر روی بروشور یا لیبل نوشته شده باشد آلوده به مواد ممنوعه و دوپینگ باشد.

 

یاریزان | قبل از تمرین چه مکمل هایی مصرف کنیم؟

دکتر حوریه گلینی | متخصص پزشکی ورزشی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه