رفتن به بالا
  • سه شنبه - 14 تیر 1401 - 21:03
  • کد خبر : ۱۲۵۶۶
  • چاپ خبر : شنا در سد و تاسیسات آبی مهاباد ممنوع است
رئیس سد و نیروگاه مهاباد:

شنا در سد و تاسیسات آبی مهاباد ممنوع است

رئیس سد و نیروگاه مهاباد گفت: شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است و درصورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب‌منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد. به گزارش یاریزان و به نقل از پایگاه خبری هاژه؛ رحمانی، رئیس سد و نیروگاه مهاباد روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: متاسفانه افراد، مخازن سد‌ها را به حالت استخر مانند در نظر می‌گیرند در صورتی که در لایه‌های پایینی نیز مکش وجود دارد و باتوجه به اینکه سد مهاباد سدی پویا می باشد و در فصل تابستان در اکثر مواقع، آب سد رها سازی می شود خطر کِشش و غرق شدگی را افزایش می‌دهد. وی افزود: نوجوانان و جوانان باتوجه به اینکه به صورت کامل با فنون شنا آشنا نیستند و یکسری افراد نارسایی‌های قلبی و عروقی دارند و گاهاً تا میانه‌های سد پیشروی می‌کنند، دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند و خطر غرق شدگی در این افراد دوچندان بیشتر از افراد دیگر خواهد بود. وی تصریح کرد: امور آب در ۱۷ نقطه سد مهاباد تابلوهای هشدار دهنده با مضمون "شنا کردن اکیدا ممنوع" نصب کرده و به دفعات متعددی در رسانه‌ها به شهروندان هشدار داده تا از شنا در سدها خودداری کنند. درصورت بروز هرگونه اتفاق، شرکت آب‌منطقه هیچگونه مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرد. رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سد مهاباد فاصله بسیار کمی با مناطق مسکونی شهر و روستاهای اطراف دارد، پیشگیری از ورود افراد به داخل سد دشوار است؛ پس ابتدا انتظار می‌رود که شهروندان در سواحل و کناره‌های سد که عمق آن متغیر نیست اقدام به آب‌تنی کنند و از پیشروی به محدوده‌های عمیق خودداری کنند. استقرار اکیپ غریق نجات هلال‌احمر همچون سال‌های گذشته می‌تواند تا ۸۰ درصد غرق شدگی در سد مهاباد را کاهش دهد.

رئیس سد و نیروگاه مهاباد گفت: شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است و درصورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب‌منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس سد و نیروگاه مهاباد گفت: شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است و درصورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب‌منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

به گزارش یاریزان؛ رئیس سد و نیروگاه مهاباد اظهار کرد: متاسفانه افراد، مخازن سد‌ها را به حالت استخر مانند در نظر می‌گیرند در صورتی که در لایه‌های پایینی نیز مکش وجود دارد و باتوجه به اینکه سد مهاباد سدی پویا می باشد و در فصل تابستان در اکثر مواقع، آب سد رها سازی می شود خطر کِشش و غرق شدگی را افزایش می‌دهد.
وی افزود: نوجوانان و جوانان باتوجه به اینکه به صورت کامل با فنون شنا آشنا نیستند و یکسری افراد نارسایی‌های قلبی و عروقی دارند و گاهاً تا میانه‌های سد پیشروی می‌کنند، دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند و خطر غرق شدگی در این افراد دوچندان بیشتر از افراد دیگر خواهد بود.
وی تصریح کرد: امور آب در ۱۷ نقطه سد مهاباد تابلوهای هشدار دهنده با مضمون “شنا کردن اکیدا ممنوع” نصب کرده و به دفعات متعددی در رسانه‌ها به شهروندان هشدار داده تا از شنا در سدها خودداری کنند. درصورت بروز هرگونه اتفاق، شرکت آب‌منطقه هیچگونه مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرد.
رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سد مهاباد فاصله بسیار کمی با مناطق مسکونی شهر و روستاهای اطراف دارد، پیشگیری از ورود افراد به داخل سد دشوار است؛ پس ابتدا انتظار می‌رود که شهروندان در سواحل و کناره‌های سد که عمق آن متغیر نیست اقدام به آب‌تنی کنند و از پیشروی به محدوده‌های عمیق خودداری کنند.
استقرار اکیپ غریق نجات هلال‌احمر همچون سال‌های گذشته می‌تواند تا ۸۰ درصد غرق شدگی در سد مهاباد را کاهش دهد.

 

------------------------------------

سد مهاباد به واسطه‌ی نزدیکی به شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری است و تنها منبع آب شرب شهر مهاباد می‌باشد و عمق آن در تراز نرمال ۴۷/۵ متر است.
این روز‌ها برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با گرم شدن هوا به منظور آب‌تنی به سدها و رودخانه‌ها می‌روند که متاسفانه در بیشتر مواقع بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده و خانواده و اطرافیان را داغدار می‌کنند.

در چند روز اخیر غرق شدگی در سد ها و رودخانه‌های استان افزایش چشمگیری داشته و غرق شدگی دو جوان در سد سردشت بعد از گذشت ۱۲ روز جستجو و استفاده از چندین تیم غواصی برای یافتن اجساد آن‌ها ناکام مانده است‌.


https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی