رفتن به بالا
  • جمعه - 11 اسفند 1396 - 16:23
  • کد خبر : ۲۶۶۵
  • چاپ خبر : جدیدترین صحبت های کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
پس از بازدید از کمپ تیم ملی؛

جدیدترین صحبت های کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

  کارلوس کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می گوید؛ سخت در تلاش است تا پیش از دو دیدار دوستانه ایران در فروردین به فهرست ۳۴ نفر بازیکنان برسد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ کارلوس کی روش در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال درباره سفرش به روسیه، بررسی کمپ تیم ملی در […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

کارلوس کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می گوید؛ سخت در تلاش است تا پیش از دو دیدار دوستانه ایران در فروردین به فهرست ۳۴ نفر بازیکنان برسد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ کارلوس کی روش در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال درباره سفرش به روسیه، بررسی کمپ تیم ملی در مسکو پس از پایان همایش فیفا، فهرست تیم ملی، بازیهای دوستانه و … به صحبت پرداخت.

 

متن تازه ترین اظهار نظر کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در زیر می آید:

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

  • آقای کی روش! ابتدا درباره حضورتان در روسیه و بازدید از کمپ تیم ملی در مسکو بگویید.

بررسی خیلی مثبت و سازنده ای بود. ما به صورت کامل درباره همه جزییاتی که فیفا برای پیاده سازی برنامه های خود در راه سازماندهی مسابقات می خواهد، آگاه هستیم. آگاهی از تمام جزییات برای جلوگیری از غافلگیر شدن در دوره آماده سازی برای حضور در روسیه بسیار مهم است. همچنین فرصت داشتیم که دیروز از کمپ لوکوموتیو بازدید کنیم که قدم بسیار بزرگ و رو به جلویی به لحاظ لجستیکی برای حضور تیم ملی ایران در شروع آماده سازی نهایی پیش از حضور در جام جهانی بود. همه چیز سر جای خودش است و حالا تا زمانی که تیم ملی به اینجا بیاید فقط کارهایی برای پیاده سازی و نهایی کردن بعضی موضوعات باقی مانده است.

 

  • لطفا از آخرین وضعیت آماده سازی تیم ملی هم برایمان بگویید.

بر اساس درخواست فیفا نیاز داریم که تا ماه می (اردیبهشت) فهرست ۳۴ نفره خود را ارائه کنیم. ما سخت در حال کار بر روی این موضوع هستیم. استراتژی من این است که قبل از بازیهای دوستانه در فروردین دپارتمان فنی تیم ملی بتواند فهرست ۳۴ نفره بازیکنان را نهایی کند. بعد از آن بازنگری خواهیم داشت. یک بررسی مجدد در مارچ و یک بررسی دیگر در آپریل خواهیم داشت و آخرین بررسی ما هم ۱۴ می خواهد بود. ما بیش از دو پنجره برای بازیکنان داریم که داخل فهرست باشند یا خارج. همانطور که گفتم هدف من این است که لیست ۳۴ نفره ابتدایی را پیش از دو بازی دوستانه در فروردین نهایی کنم. همانطور که می دانید درباره بازیهای دوستانه فروردین همه چیز سر جای خودش است. ما برای این بازیها تیمهای عربی شمال آفریقا را انتخاب کردیم. تونس تیمی است که در جام جهانی حضور دارد و دیگر حریف ما از کشورهای عربی شمال آفریقا، تیم الجزایر است که تیمی بسیار قدرتمند با بازیکنان بسیار خوبی محسوب می شود. فکر می کنم با دو بازی مقابل تونس و الجزایر ما می توانیم پیش از بازی با مراکش مطلع شویم که در کجا قرار داریم. این دو بازی، دو تا از بهترین گزینه هایی بودند که می توانند ما را برای بازی با مراکش آماده کنند.
آخرین انتخاب ما هم بازی با تیمهای ترکیه و یونان است که سبک فوتبال لاتین و مدیترانه جنوبی همچون اسپانیا و پرتغال دارند. این بازیها آخرین تحلیل را به ما از شرایط تیم قبل از رویارویی با تیمهای اسپانیا و پرتغال می دهد. در نهایت هم پیش از نخستین دیدارمان در جام جهانی با لیتوانی دیداری تمرینی خواهیم داشت. در همین حال بازی دیگری را برای بازیکنان داخلی مان در نظر گرفته ایم که در تهران مقابل ازبکستان خواهد بود. این بازی پیش از آخرین اردویمان که ۲۰ می در ترکیه برپا خواهد شد، برگزار می شود.

 

  • درباره کار با بازیکنان داخلی و اهمیت آماده سازی این بازیکنان و همینطور وضعیتی که متاسفانه برای اشکان دژاگه پیش آمد، صحبت کنید.

ما تمام فرصتمان را به بازیکنان تیم ملی اختصاص می دهیم. یک به یک وضعیت ۳۴ بازیکن را پیگیری می کنیم. بعضی از آنها در داخل بازی می کنند، بعضی بازیکنان در اروپا هستند و در آنجا بازی می کنند و بعضی هم مانند اشکان که متاسفانه مصدوم است. درباره اشکان باید بگویم که ما به صورت کامل از وضعیت اشکان آگاه هستیم و با تمام توان از او حمایت می کنیم. در همکاری مستقیم با باشگاه او هستیم و تلاش می کنیم بهترین کار را برای ریکاوری و آماده سازی اشکان به منظور حضور در جام جهانی انجام دهیم. این یکی از اهداف و پروژه های ماست. در ادامه باید بگویم ما دو رویکرد متفاوت داریم. یکی پیگیری بسیار دقیق وضعیت آماده سازی و عملکرد بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند و دیگری که بسیار اهمیت دارد حمایت و پیگیری وضعیت بازیکنان داخلی است. شما از من پرسیدید که آماده سازی بازیکنان داخلی چقدر اهمیت دارد. جواب من خیلی ساده است. این موضوع بسیار حیاتی است. شما نمی توانید اهمیت آماده سازی بازیکنان داخلی را متصور شوید. برای موفقیت تیم ملی باید توانایی رقابت بازیکنان داخلی را بهبود ببخشیم. شما سطح بازی در جام جهانی و بازی مقابل حریفانی چون مراکش، پرتغال و اسپانیا را در نظر بگیرید. هیچ شکی نیست و هیچ کس نمی تواند تردید داشته باشد که بازیکنان داخلی ما در سطح رقابت با بازیکنان تیمهای مراکش، پرتغال و اسپانیا نیستند. برای موفقیت و تعبیر رویا، هدف ما این است که برنامه ویژه و آماده سازی مخصوصی را برای این بازیکنان پیاده سازی کنیم تا فرصت رقابت در سطح بین المللی و رقابت با تیمهای پرتغال، اسپانیا و مراکش را داشته باشند.

 

  • به کمپ تیم ملی در لوکوموتیو باز گردیم. مهمترین دلیلی که این کمپ را انتخاب کردید، چه بود؛ کمپی که گزینه تیمی همچون ایتالیا هم بود.

اول از همه باید تاکید کنم که از ابتدا این حس را داشتم که می توانیم این شانس را برای در اختیار گرفتن این کمپ داشته باشیم. با تمام احترامی که برای تیم ملی سوئد قائل هستم، اما برای غیبت تیم ملی ایتالیا به عنوان قهرمان جهان در جام جهانی متاسفم و افسوسی برای آنها وجود خواهد داشت. من این گروه را آنالیز کردم و این شانس را برای خودمان در نظر داشتم که بتوانیم این کمپ را در اختیار بگیریم و به همین دلیل کمپ لوکوموتیو را گزینه دوممان قرار دادم. در وقت مناسب این کار را انجام دادم و خوشبختانه برای ما و متاسفانه برای ایتالیا، آنها جام جهانی را از دست دادند و ما این فرصت را پیدا کردیم که کمپ لوکوموتیم را در اختیار بگیریم. مشخصات امکاناتی این کمپ برای تیم ملی ایران ایده ال است چون زیرساختهای مورد نظر را از لحاظ فنی در اختیار دارد. ممکن است بعضی دیگر از کشورها نیاز به راه حلهای اجتماعی یا رسانه ای داشته باشند اما از نظر من اولویت شماره یک ایران باید این باشد که زیرساختهای فنی را در آن مدت در اختیار بگیرد. ما جزو اندک تیمهایی در جام جهانی هستیم که دو زمین تمرینی در اختیار داریم. ۸۰ درصد تیمها در روسیه این مشکل را دارند که فقط یک زمین تمرین در اختیار دارند و اگر مانند جام کنفدراسیونها باران ببارد، می تواند مشکلی برای آنها باشد اما ما این امتیاز را داریم که دو گزینه در اختیارمان است. این کمپ امکانات پزشکی، ریکاوری، استخر و سالن جیم هم دارد و نیاز هم نداریم که هر روز برای حضور در تمرین مسافتی را طی کنیم. ما نیازی به هتل پنج ستاره نداریم. کمپ ما تا فرودگاه تنها بیست دقیقه فاصله دارد و این در مسکو که قلب جام جهانی است و دفتر فیفا در آن قرار دارد و اکثر هواداران در آنجا حضور دارند و ترافیک هم وجود خواهد داشت، بسیار حیاتی است. به واسطه کاری که دپارتمان ما در وقت و زمان خود برای کمپ انجام داد و اینکه همیشه یک قدم جلوتر از بقیه بود، تیم ایران در موقعیت و امتیازی قرار گرفت که حتی با بعضی از تیمهای قدرتمند جام جهانی هم قابل مقایسه است.

 

  • دیروز هفتمین تولد شما در تیم ملی ایران بود. پیامی برای هواداران فوتبال ایران دارید؟

برای کسانی که همیشه انتقاد می کنند و مدام می گویند که من در مرخصی و تعطیلات هستم، بد نیست بدانند که من یک تولد دیگرم را در دور از خانواده و آشنایانم و در حال کار برای تیم ملی ایران باشم. امیدوارم آنها بتوانند حداقل یک بار بیشتر آنچه آنها درباره عدم تعهد من به تیم ملی ایران می گویند را جشن بگیرند.

 

شایان ذکر است وریا غفوری بازیکن سنندجی تیم ملی ایران روز گذشته تک گل پیروز بخش تیم استقلال را در شهرآورد پایتخت مقابل پرسپولیس به ثمر رساند تا فصل رویایی خود را قبل از جام جهانی با موفقیت هر چه بیشتر ادامه دهد و خود را در ترکیب تیم ملی ثابت تر کند.

از سوی دیگر کاوه رضایی مهاجم کرمانشاهی و لژیونر موفق فوتبال ایران در لیگ بلژیک با درخشش و گلزنی های پیاپی شانس خود را برای حضور در لیست نهایی کارلوس کی روش برای سفر به روسیه افزایش داده است.

در لیگ هلند اما دیگر ستاره کورد زبان فوتبال ایران یعنی رضا قوچان نژاد که گل راهیابی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را در کارنامه خود دارد با بثمر رساندن گل های مختلف برای تیمش، از بخت های حضور در لیست نهایی سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران است.

 

جدیدترین صحبت های کی روش درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

 

FOOTBALL


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی