رفتن به بالا
  • یکشنبه - 26 بهمن 1399 - 17:06
  • کد خبر : ۹۵۷۵
  • چاپ خبر : تازه‌ترین لیست مواد و روش‌های ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ اعلام شد
از سوی وادا؛

تازه‌ترین لیست مواد و روش‌های ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ اعلام شد

تست دوپینگ ورزشکاران ایران در سال جاری میلادی هنوز وارد مرحله آنالیز و بررسی نشده ضمن اینکه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هنوز در مورد پرونده ۶ ورزشکار متخلف سال گذشته هم اعلام حکم نکرده است.

  ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تازه‌ترین لیست مواد و روش‌های ممنوعه ۲۰۲۱ را اعلام کرد. به گزارش یاریزان؛ ورزشکاران سراسر جهان باید بر اساس جدیدترین فهرست مواد و داروهای ممنوعه، نسبت به عدم استفاده از این مواد یا روش‌های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت، مصداق ورزشکار دوپینگی به شمار می‌روند.  ———————————— […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تازه‌ترین لیست مواد و روش‌های ممنوعه ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

به گزارش یاریزان؛ ورزشکاران سراسر جهان باید بر اساس جدیدترین فهرست مواد و داروهای ممنوعه، نسبت به عدم استفاده از این مواد یا روش‌های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت، مصداق ورزشکار دوپینگی به شمار می‌روند.

 

------------------------------------

لیست ممنوعه بخشی اجباری از استاندارهای بین‌المللی برنامه جهانی مبارزه با دوپینگ است. این لیست هر سال پس از مشورت‌های گسترده انجام شده توسط وادا به‌روزرسانی می‌شود و از ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ قابل اجراست و روش‌های ممنوعه سال ۲۰۲۱ میلادی که از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مشخص شده از ۱۲ دی‌ماه جاری لازم‌الاجراست.

مواد ممنوعه در زمان مسابقه، برای رشته‌هایی که توسط آژانس جهانی مشخص شده، دوره حین مسابقه دوره‌ای است که از نیمه شب روز قبل از مسابقه ( ساعت ۱۱:۵۹ نیمه شب روز قبل از مسابقه) آغاز شده تا پایان مسابقه و اتمام فرآیند جمع‌آوری نمونه‌های پس از آن مسابقه ادامه خواهد داشت.

مواد ممنوعه در همه زمان‌ها، موادی هستند که استفاده از آن مواد یا روش‌های ممنوعه در حین و همچنین مسابقات یا خارج مسابقات ممنوع است.
برای مشاهده لیست داروها و روش‌های ممنوعه سال ۲۰۲۱ میلادی بر اساس آئین‌نامه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که از ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سراسر دنیا لازم‌الاجراست اینجا و برای مشاهده لیست مواد ممنوعه و برنامه نظارت اینجا کلیک کنید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

همچنین به منظور آگاه شدن جامعه ورزش از قوانین مبارزه با دوپینگ، برای مشاهده و دانلود مجموعه قوانین ایران نادو که به تایید وادا نیز رسیده است، لینک آبی رنگ زیر را کلیک (لمس) کنید.

 

مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران Nadu-Iran-Law-Collection


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی