رفتن به بالا
  • سه شنبه - 5 اردیبهشت 1402 - 16:41
  • کد خبر : ۱۵۵۶۶
  • چاپ خبر : یادگار رستمی در لیگ لهستان تاریخ‌ساز شد / محصول آکادمی کیا جوان‌ترین خارجی لیگ!

یادگار رستمی در لیگ لهستان تاریخ‌ساز شد / محصول آکادمی کیا جوان‌ترین خارجی لیگ!

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون فوتبال، اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان کشورمان از 27 لغایت 31 فروردین ماه در دو گروه برگزار می شود.

یادگار رستمی فوتبالیست مریوانی نخستین لژیونر آکادمی کیا و شاگرد سابق مهدوی‌کیا با حضور در لیگ لهستان عنوانی تاریخی برای خود به ارمغان آورد.محصول آکادمی کیا جوان‌ترین خارجی تاریخ لیگ لهستان!

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یادگار رستمی فوتبالیست مریوانی نخستین لژیونر آکادمی کیا و شاگرد سابق مهدوی‌کیا با حضور در لیگ لهستان عنوانی تاریخی برای خود به ارمغان آورد.

به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه؛ سال گذشته بود که خبر پیوستن یادگار رستمی، استعداد پرورش یافته آکادمی کیا، به تیم فوتبال پوگون در لهستان بازتاب بسیار خوبی در فضای فوتبال داخلی ایران داشت و علاقه مندان به این ورزش از ظهور یک استعداد جدید برای فوتبال ایران سر ذوق آمدند.

 

------------------------------------

در حالی که شنبه شب فوتبال ایران تحت تاثیر نشست خبری سرمربیان دو تیم فوتبال پایتخت پیش از دربی و برگزاری حساس ترین بازی فصل قرار داشت، لژیونر جوان فوتبال ایران در لهستان تاریخ سازی کرد.

در این شب و از بازی‌های هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال لهستان، تیم فوتبال رده سومی پوگون که به مصاف استال می یلتس رفته بود از دقیقه ۸۸ یادگار رستمی را در ترکیب خود قرار داد تا این بازیکن کردستانی که یک سال است به این باشگاه مطرح لهستانی پیوسته، تبدیل به جوانترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ لهستان شود.

لحظه‌ای ماندگار در دوران حرفه‌ای پیش روی یادگار رستمی که او را به جوان‌ترین خارجی تاریخ لیگ لهستان بدل کرد.
یادگار رستمی ۱۹ ساله که اولین لژیونر آکادمی کیا زیر نظر مهدی مهدوی کیا به شمار می‌رود، اهل روستای ساوجی در خط مرزی ایران و عراق است که در سال ۹۴ و در اولین سری از استعدادیابی‌های این آکادمی شناسایی شده و در تمامی رده‌های پایه تیم ملی نیز بازی کرده است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نکته اینکه رستمی به صورت همزمان در رده‌های سنی امید و جوانان باشگاه هم توپ می‌زند. هرچند رستمی به دلیل حضور دائم در تمرینات تیم بزرگسالان، در تمام بازی‌های تیم امید و جوانان باشگاه در دسترس نیست اما با وجود این شرایط هم با ثبت دوازده گل در هشت مسابقه، آقای گل لیگ جوانان لهستان محسوب می‌شود و در تیم امید این باشگاه که تیم دوم پوگون محسوب می‌شود هم چهار گل به ثمر رسانده تا کاملا مورد توجه رسانه‌های لهستانی قرار داشته باشد.

لژیونر نوزده ساله فوتبال ایران در حالی دومین فصل حضور خود در فوتبال اروپا را با تاریخ سازی در لیگ لهستان جشن می گیرد که او با مطرح شدن در قاره سبز بیگانه نیست. در تورنمنت زیر ۱۱ سال کوردیال‌کاپ اتریش در سال ۲۰۱۵ بود که آکادمی کیا نخستین حضور خود در یک مسابقه بین المللی پس از تاسیس را تجربه کرد. رقابت‌هایی که با نایب قهرمانی تیم کیا ضمن غلبه بر بایرن مونیخ، اشتوتگارت و لورکوزن همراه شد تا در نهایت یادگار رستمی به عنوان برترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شود. عنوانی که پیش از او بازیکنان شاخصی چون سامی خدیرا و داوید آلابا موفق به کسب آن شده بودند.

وی جایزه برترین بازیکن تورنمنت اتریش که سال‌ها قبل از یادگار در دستان بازیکنانی چون خدیرا و آلابا قرار گرفته بود را در کارنامه خود دارد. هشت سال پس از دریافت این جایزه، یادگار به جوان‌ترین خارجی تاریخ لیگ لهستان تبدیل شده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی