رفتن به بالا
  • یکشنبه - 21 بهمن 1397 - 13:07
  • کد خبر : ۳۸۰۰
  • چاپ خبر : پاسخ کیانوش رستمی به حواشی : در کمپ تیم ملی اعصابم به هم می ریزد !

پاسخ کیانوش رستمی به حواشی : در کمپ تیم ملی اعصابم به هم می ریزد !

کیانوش رستمی قهرمان کرمانشاهی وزنه برداری المپیک ریو بعد از مدت ها سکوت خود را شکست و به حواشی پاسخ داد.

  کیانوش رستمی قهرمان کرمانشاهی وزنه برداری المپیک ریو بعد از مدت ها سکوت خود را شکست و به حواشی پاسخ داد.    ———————————— به گزارش یاریزان و به نقل از«ورزش سه»، کیانوش رستمی وزنه بردار ملی پوش کرمانشاهی که در کارنامه افتخاراتش توانسته ۲ مدال المپیک و چندین مدال جهانی را جای دهد، بعد […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

کیانوش رستمی قهرمان کرمانشاهی وزنه برداری المپیک ریو بعد از مدت ها سکوت خود را شکست و به حواشی پاسخ داد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان و به نقل از«ورزش سه»، کیانوش رستمی وزنه بردار ملی پوش کرمانشاهی که در کارنامه افتخاراتش توانسته ۲ مدال المپیک و چندین مدال جهانی را جای دهد، بعد از قهرمانی در المپیک ریو به خاطر رفتن به حاشیه نتوانسته نتایج گذشته خود را تکرار کند.
این وزنه بردار سال ۲۰۱۷ فقط با نقره یکضرب از آمریکا به ایران بازگشت و در دوضرب اوت کرد. در سال ۲۰۱۸ هم در بازی های آسیایی به یک وزن بالاتر رفت و هیچ نتیجه ای نگرفت و در رقابت های جهانی هم شرکت نکرد.
حالا بعد از مدتی بار دیگر کیانوش رستمی که همچنان به تمرینات انفرادی اعتقاد دارد، به اردوی تیم ملی برگشته و در کنار سایر وزنه برداران اما زیر نظر برادرش تمرینات خود را پیگیری می‌کند.
در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه برداری دقایقی با کیانوش رستمی که مدت هاست سکوت کرده، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های این وزنه بردار را در آستانه اعزام به کاپ پادشاهی تایلند می خوانید.
۱۱ کیلو عضله سازی برایم سخت بود هر روز تمرینات خودم را سخت انجام می دهم تا بتوانم در وزن جدید خودم را مثل گذشته در مسابقات نشان دهم. البته باید بگویم کار دشواری پیش رو دارم.
می توانم بگویم تنها وزنی که تغییر کرد، وزن من بود. شما نگاه کنید من از ۸۵ کیلوبه ۹۶ کیلو آمدم که ۱۱ کیلو تفاوت دارد. کسی مثل من که سالیان زیادی است ورزش کرده و سال های آخر ورزش خود را پشت سر می گذارد، برایش سخت است که ۱۱ کیلو عضله سازی کند. با این حال هیچ انسانی نباید هیچ وقت احساس ناامیدی کند و فکر کند که نمی شود.
باید تا المپیک در ۶ مسابقه آزمایش دوپینگ بدهیم من در چند روز آینده راهی تایلند می شوم تا در مسابقات کاپ پادشاهی این کشور که یکی از مراحل گزینشی المپیک است، شرکت کنم. البته هر وزنه بردار باید تا المپیک در ۶ مسابقه گزینشی شرکت کند که در همه آنها هم آزمایش دوپینگ می گیرند.
الان ایلین ایلیا، وزنه بردار مطرح قزاقستان در مسابقات شرکت می کند و فقط آزمایش دوپینگ می دهد و وزنه نمی زند! همین باعث می شود تا بتواند در المپیک شرکت کند. بعد از آن هم در جام فجر و مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کنم.
با مربی خارجی مخالفت شد، برادرم را معرفی کردم من تمریناتم را پیگیری می کنم و برادرم نیز کنارم هست. با آقای علی مرادی به عنوان رییس فدراسیون نیز هماهنگ هستیم. طبق نظر ایشان این اتفاقات رخ داد. رییس فدراسیون اصرار داشت مساله به صورت حرفه ای جلو برود. من هم خوشحال شدم و به راهم ادامه می دهم. اگر در مسابقات اخیر نتوانستم نتیجه بگیرم، شرایطم سخت بود. شاید مردم بدانند که چه اتفاقاتی باعث این ماجرا شد. متاسفانه کسی نتوانست در این چند سال مرا کمک کند. الان هم من به فدراسیون گفته بودم مربی خارجی برای من بیاورند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند. می خواستم با یک مربی حرفه ای کار کنم تا کاملا آماده شوم و در مسابقات کاری کنم که همه متوجه شوند وزنه برداران ایرانی می توانند به چیزی که می خواهند برسند. وقتی با مربی خارجی مخالفت شد، من هیچ کس را جز برادرم محرم راز خودم ندانستم و او را به عنوان مربی معرفی کردم. برادرم اولین کسی بود که در وزنه برداری به عنوان مربی کنارم بود و همیشه با دل و جان برای من کار کرده است.
می خواهم پا جای هادی ساعی بگذارم وزنه برداری دنیای متفاوتی دارد. هر چقدر سنت بالاتر می رود، نیاز به تجربیات بیشتری داری. مربیانی هم که الان در تیم ملی حضور دارند، برای من قابل احترام هستند.
آرزو می‌کنم آنها هم در کارشان موفق باشند.
نباید فراموش کنیم که هر کسی در هر جایگاهی احتیاج به چیزهای مدرن‌تری دارد و نیاز دارد که تمریناتش حرفه‌ای‌تر جلو برود. وقتی فدراسیون گفت مربی خارجی نمی توانیم بیاوریم، من به نظرشان احترام گذاشتم. رییس فدراسیون نظر مثبتی روی من دارد تا بتوانم در سومین المپیک هم مدال بیاورم و پا جای هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایرانی بگذارم.
بهترین تصمیم را برای تغییر وزن گرفتم !
کسانی که می گویند من باید به وزن ۸۱ کیلو می رفتم، حرفه ای نیستند! کسی که فکر نمی کند، حرف نزند، بهتر است! توضیح دادن از نظر من درست نیست چون معتقدم کسی که توضیح می دهد اشکالی در کارش دارد!
من تصمیم گرفتم درست‌ترین کاری که برای ادامه ورزش حرفه‌ای خودم فکر می کردم را انجام دهم.
نمی خواهم بگویم کسی هستم اما خدا را شکر با زحماتی که کشیدم، تا امروز ۴، ۵ مدال جهان و ۲ مدال المپیک آوردم. شاید برخی این مسائل را فراموش کرده باشند، اما خدا هیچ چیز را از یاد نمی برد!
تا زمانی که زمین نخورم، به راهم ادامه می‌دهم اگر در این یکی، ۲ سال نتایج قبلی را تکرار نکردم و مدال نگرفتم، دلیل دارد. یادتان بیاید، در مسابقات جهانی آمریکا پزشکان به من گفتند وزنه نزن، اما من به خاطر مملکتم برای سنگین‌ترین وزنه ها هم آمدم که نشد. در بازی های آسیایی هم ۲، ۳ ماه بود که به وزن جدید آمده بودم. قطعاً نمی شود به یک باره همه چیز را به دست آورد. اگر این اتفاق بیفتد، خنده دار است! به نظر من حداقل ۲، ۳ سال زمان نیاز است که یک وزنه بردار در وزن جدید جا بیفتد. از نظر من شکست خیلی زیباست؛
چرا شکست را قبول ندارید؟! هر کسی می‌گوید ایرانی‌ها شکست را قبول ندارند، ایرانی نیست! همیشه ایرانی‌ها بعد از شکست‌ها توانستند پیروز شوند. از نظر من یک قهرمان باید به زمین بیفتد و بعد خداحافظی کند! تا زمانی که این اتفاق برای من نیفتد، سعی می کنم برای مردم ایران افتخارآفرینی کنم. به خاطر آزمایش دوپینگ به کسی کنایه نزدم من بعد از دادن آزمایش دوپینگ یک استوری منتشر کردم، اما منظورم به فرد خاصی نبود. تست دوپینگ بود و من هم آزمایش دادم. به نظرم اصلا خوب نیست بخواهیم وارد این مسائل شویم. من به هیچ کسی کنایه نزدم و به رقبایم هم کاری ندارم. آن روز ۵، ۶ نفر دیگر هم بودند، اما تنها کسی بودم که آزمایش دادم! وقتی به کمپ تیم ملی می آیم، اعصابم به هم می ریزد!
من آدمی بودم که سختی و ریاضت زیادی کشیدم. می گویم بهترین مربی را کنار من بگذارید تا من هم بهترین عملکرد را داشته باشم. فدراسیون گفته بود هر چه می خواهی، به ما اعلام کن. می شنوم که برخی ها می گویند چرا کیانوش رستمی تنها تمرین می کند و چرا به مسابقات اعزام می شود؟! می گویند کیانوش نمی تواند و باید کنار برود تا جا برای دیگران خالی شود!
اصلا من مسابقه نمی روم و بروند نفرات دیگر را بیاورند، اما وقتی رکورد بزنم، نمی توانند مرا به مسابقه نبرند! آخرین باری که از اردوی تیم ملی رفتم، ۴ ماه قبل بود و در این مدت تمرین کردم و هزینه های زیادی را متحمل شدم، اما یک ریال هم نگرفتم. اصلا دنبال این نیستم که از فدراسیون و کمیته المپیک پول بگیرم. وقتی در باغچه خودم هستم، همیشه آرامش دارم و با مرغ و خروس‌ها هم کلی عشق می کنم، اما وقتی به اینجا(محل تمرین تیم ملی) می آیم، اعصابم به هم می ریزد! اینجا هر روز باید با یک نفر جروبحث کنم.
من بخیل نیستم به همه ورزشکاران باید بیشتر توجه شود درباره اختلافات اخیری که بین فوتبالیست ها و برخی از ورزشکاران به وجود آمده، من می گویم یک نفر باید صلح و آشتی را این وسط بیاورد. اینکه هر روز یک نفر از هر طرفی سنگ بیاندازد، اصلا قشنگ نیست.
هم بهداد سلیمی قهرمان بزرگی است، هم فوتبالیست ها عزیز هستند. از نظر من باید به همه ورزشکاران توجه بیشتری شود تا چنین اتفاقاتی به وجود نیاید. من نمی گویم
به کسی زیاد رسیدگی می شود چون بخیل نیستم! همیشه باید سعی کنیم به یکدیگر کمک کنیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی