رفتن به بالا
  • سه شنبه - 19 آذر 1398 - 12:46
  • کد خبر : ۵۷۷۴
  • چاپ خبر : کمیته ملی پارالمپیک در بودجه ۹۹ نادیده گرفته شد/ «هیچ» سهم ورزشکاران معلول!

کمیته ملی پارالمپیک در بودجه ۹۹ نادیده گرفته شد/ «هیچ» سهم ورزشکاران معلول!

به گزارش یاریزان؛ در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای کمیته ملی پارالمپیک بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که در سال منتهی به پارالمپیک، ورزشکاران پارالمپیکی تاکنون ۷۱ سهمیه کسب کردند.

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای کمیته ملی پارالمپیک بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته نشده در حالی که ورزشکاران پارالمپیکی تاکنون ۷۱ سهمیه کسب کردند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای کمیته ملی پارالمپیک بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که در سال منتهی به پارالمپیک، ورزشکاران پارالمپیکی تاکنون ۷۱ سهمیه کسب کردند.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری آنا، ورزش ایران روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند؛ ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و همچنین مسئولان ورزش کشور این روزها در تلاش هستند تا ورزشکاران سهمیه میدان المپیک و پارالمپیک را کسب کنند و در آوردگاه توکیو به میدان بروند. آماده‌سازی برای المپیک و پارالمپیک توکیو نیاز به شرایط و امکانات از جمله برنامه‌ریزی طولانی مدت و اردوهای برون مرزی دارد. بدون شک با این شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه این کار به سختی صورت می‌گیرد اما با این حال ورزشکاران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک و حضور در آوردگاه توکیو نام خود را در ورزش ایران ماندگار کنند.

 

------------------------------------

لایحه پیشنهادی بودجه ۹۹ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و بودجه پیشنهادی سه نهاد اصلی ورزش وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته پارالمپیک مشخص شد که البته اگرچه با افزایش نسبی نسبت به سال گذشته همراه بوده است اما باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ورزش ایران باشد.

در این میان بودجه کمیته پارالمپیک نسبت به دو نهاد دیگر ورزش رشد خیلی کم‌تری داشته است، بودجه کمیته ملی پارالمپیک در لایحه بودجه در بخش جاری معادل ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و هیچ بودجه ویژه‌ای برای کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته نشده است. این در حالی است که ورزشکاران پارالمپیکی تاکنون ۷۱ سهمیه پارالمپیک توکیو کسب کردند و در این مدت باقی‌مانده به طور حتم تعداد سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران افزایش پیدا ‌می‌کند.

در حال حاضر ورزشکاران پارالمپیکی در رشته‌های پارادوومیدانی ۱۲ سهمیه،‌ در رشته پاراوزنه‌برداری هشت سهمیه، پاراتیراندزای دو سهمیه در بخش مردان و سه سهمیه در بخش مردان، در رشته پاراتیراندازی با کمان چهار سهمیه در بخش بانوان و چهار سهمیه در بخش مردان، جودو دو سهمیه، پاراتکواندو دو سهمیه و پاراکانو هم یک سهمیه کسب کرده‌اند. در رشته‌های تیمی هم ملی‌پوشان پارالمپیکی توانستند در رشته‌ والیبال نشسته مردان یک سهمیه تیمی (۱۲ نفر)، فوتبال یک سهمیه تیمی ( ۱۰ بازیکن)، بسکتبال با ویلچر یک سهمیه تیمی (۱۲ بازیکن) به دست بیاورند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

کاروان کشورمان در دوره قبلی در سال ۲۰۱۶ با حضور ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی موفق به کسب ۸ طلا، ۹ نقره و ۷ برنز شد و در رده پانزدهم قرار گرفت و البته در این دوره هم به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، هدف اعزام ورزشکاران کیفی است و به سهمیه‌های کسب شده ورزشکاران توجه نمی‌کنند و ملاک اعزام کسب سهمیه نخواهد بود بلکه هدف اصلی کسب مدال در میدان پارالمپیک و ارتقای جایگاه ایران است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با خبرنگار آنا درباره درباره بودجه کمیته پارالمپیک گفت: ما واقعاً در شوکه هستیم و امیدواریم دولت در مورد بودجه ما اشتباه کرده باشند و شرایط در آینده تغییر کند. البته ما به همه مشکلات دولت آگاه هستیم و در این مدت هم بدون گله و شکایت کار خودمان را کرده‌ایم اما واقعاً این میزان بودجه باعث تعجب ما شده است و نمی‌دانیم چرا چنین اتفاقی افتاده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ورزشکاران پارالمپیکی ۷۱ سهمیه کسب کردند و ورزشکاران المپیکی ۲۹ سهمیه کسب کردند. این تعداد نشان می‌دهد که مدال‌آوری کاروان پارالمپیکی ایران به مراتب بیشتر از کاروان المپیک است؛ اما چطور برای این ما بودجه ویژه‌ای در نظر نگرفته‌اند؟!

رضایی افزود: در سال جاری بودجه اختصاص یافته به کمیته ملی پارالمپیک ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود از این مبلغ ۴۸ درصد تاکنون واریز شده است. برای سال آینده هم بودجه سالیانه کمیته ملی پارالمپیک ۳۴ میلیارد تومان است و بودجه ویژه‌ای برای بازی‌های پارالمپیک توکیو برای ما در نظر گرفته نشده است. بودجه ویژه کمیته ملی المپیک توکیو ۳۰ میلیارد تومان است اما بودجه پارالمپیک صفر است.

دبیرکل کمیته پارالمپیک گفت: ما در بخش تیمی و انفرادی سهمیه کسب کرده‌ایم و هم‌اکنون تیم والیبال نشسته بانوان هم شانس کسب سهمیه دارد. البته سیاست ما بر مبنای کیفی است به این معنی که اولویت اصلی مدال‌آوری در میدان پارالمپیک است و صرفاً بازیکنانی که موفق به کسب سهمیه می‌شوند نمی‌توانند به پارالمپیک اعزام شوند. با این حال ما بدون شکایت کار می‌کنیم اما بودجه ما هم محدود است و اگر تدبیری اندیشه نشود در آینده با مشکل روبه‌رو می‌شویم امیدوارم تنها بگویند اشتباه شده تا از این شوک بیرون بیایم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی