رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 20 مرداد 1400 - 16:30
  • کد خبر : ۱۱۲۹۹
  • چاپ خبر : چهارمین تجربه مردان بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک + لیست اسامی ملی پوشان
نگاهی به کارنامه مسافران توکیو؛

چهارمین تجربه مردان بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک + لیست اسامی ملی پوشان

فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) تیم‌های شرکت کننده از قاره‌های مختلف در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را معرفی کرد که تیم ملی ایران به عنوان یکی از نمایندگان آسیا و اقیانوسیه از جمله این تیم‌هاست.

پارالمپیک توکیو ، چهارمین تجربه حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در این مسابقات است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پارالمپیک توکیو، چهارمین تجربه حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در این مسابقات است.

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ رشته بسکتبال با ویلچر تحت پوشش فدراسیون جهانی (IWBF) است و از سال ۱۹۶۰ به طور رسمی همزمان با پارالمپیک رم معرفی شد و فعالیت این رشته در ایران از سال ۱۳۵۹ آغاز گردید.

 

------------------------------------

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برای نخستین بار در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن شرکت کرد و توانست در مکان نهم قرار گیرد و چهار سال بعد در رقابت های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن با یک پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه هشتم قرار گرفت.

تیم ملی کشورمان در رقابت های آسیا و اقیانوسیه که مهرماه سال ۹۴ برگزار شد با غلبه بر تیم ملی کره جنوبی سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کرد تا راهی این رقابت ها شود.مردان بسکتبال با ویلچر ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با ایستادن در جایگاه دهم به کار خود پایان دادند.

تیم ملی کشورمان پس از این بازی ها، در رقابت های جهانی آلمان خوش درخشید و توانست با شش پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو، در رده چهارم جهان قرار گیرد و پس از آن در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با کسب آخرین مدال طلا کاروان ایران، عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

مردان بسکتبال با ویلچر در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ تایلند با غلبه بر تیم ژاپن در جایگاه سوم مسابقات ایستادند تا در کنار کسب مدال برنزاین مسابقات، سهمیه بازی های توکیو را بدست آورند و برای چهارمین بار راهی پارالمپیک شوند.

اکنون ملی پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان با برگزاری اردوهای متوالی و انجام تمرینات آماده تر از همیشه راهی پارالمپیک توکیو می شوند تا برای کاروان کشورمان افتخار آفرینی کنند.

شایان ذکر است؛ ایمان بگ‌زاده‌فرد، دانیال ذاکری (اصفهان)، فالح عیاشی (خوزستان)، عبدالجلیل قرنجیک (گلستان)، حسن عبدی (خراسان‌رضوی)، محمد محمدنژاد (قم)، مجتبی کمالی (فارس)، امیررضا احمدی (ایلام)، محسن طلوعی (اردبیل)، وحید سعادت‌پور (مازندران)، محمدحسن سیاری، مرتضی عابدی (مرکزی)۱۲ ملی پوشی هستند که زیر نظرعباس آقاکوچکی سرمربی، کمال عشق مربی تیم ملی و سعید اشرف پورنوائی به عنوان مربی بدنساز مشغول آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران هستند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی