رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 30 مهر 1399 - 11:49
  • کد خبر : ۷۷۵۴
  • چاپ خبر : پیمان اکبری شرایط لیگ برتر والیبال را بررسی می کند | اکبری: عدم صداقت تیم‌ها را قبول ندارم
سایه کرونا بر لیگ برتر والیبال؛

پیمان اکبری شرایط لیگ برتر والیبال را بررسی می کند | اکبری: عدم صداقت تیم‌ها را قبول ندارم

پیمان اکبری مربی کرمانشاهی تیم ملی والیبال ایران به عنوان سرمربی جدید سایپا در فصل پیش رو انتخاب

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: اینکه گفته می شود برخی تیم ها در اعلام نفرات کرونایی خود صداقت ندارند را قبول ندارم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: اینکه گفته می شود برخی تیم ها در اعلام نفرات کرونایی خود صداقت ندارند را قبول ندارم.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم والیبال شهرداری ارومیه امسال با هدایت پیمان اکبری و جذب تعدادی از ستاره های والیبال ایران از جمله پوریا یلی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، مهران فیض امام دوست و… هدفی جز قهرمانی در لیگ برتر ندارد.

 

------------------------------------

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه از جمله مربیانی است که سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد. او در تیم‌های پایه به عنوان سرمربی و در تیم ملی بزرگسالان به عنوان دستیار ایگور کولاکویچ کار کرد، اما این روزها هیچ صحبتی در مورد شرایط تیم ملی نمی‌کند. در تیم باشگاهی هم از ۶ بازی که انجام داده موفق به کسب ۴ پیروزی شده و هنوز نتوانسته در قامت یک مدعی ظاهر شود، اما به آینده تیمش بسیار امیدوار است.

* تیم شهرداری ارومیه تا اینجای مسابقات دو شکست در کارنامه خود دارد؛ آیا از عملکرد تیم خود رضایت دارید؟

ما تاکنون بازی انجام داده ایم و حاصل آن کسب ۴ پیروزی و ثبت دو شکست بود. بازیکنان حدود ۷ – ۸ ماه از میادین دور بودند و برخلاف سال های گذشته هیچ کدام از بازیکنان در تمرینات تیم های ملی هم حاضر نشده بودند و این موضوع باعث شد تا در ۶ هفته ابتدایی شاهد برخی ناهماهنگی ها در ترکیب تیم باشیم. متاسفانه از بدشانسی ما چند بازیکن مصدوم مثل میثم صالحی هم داشتیم که در بازی های پیش فصل دچار مصدومیت شد. ۵ هفته صالحی را در اختیار نداشتیم. در بازی مقابل سیرجان انگشت مصطفی وند دچار مصدومیت شد. مرتضی شریفی هم در بازی مقابل سپاهان از دست دادم. در مجموع مشکلاتی از این دست در تیم ما وجود داشت، اما با این حال اگر شرایط تیمی ما زودتر هماهنگ شود می توانیم نتایج را جبران کنیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

* نحوه قرعه کشی، سیدبندی و برنامه بازی ها هم چندان به سود شما نبود.

در ۶ هفته ابتدایی تقریباً تمام بازی های سخت خود را برگزار کردیم. در مجموع شاگردانم ثابت کردند که هر وقت شرایط نرمال داشته باشند و اراده کنند می توانند دست به هر کاری بزنند. ما اهداف بلند مدتی داریم که با شرایط کنونی فکر می کنم بتوانیم به آنها دست پیدا کنیم.

* مرتضی شریفی از چندین کشور اروپایی پیشنهاد داشت، اما در لحظات آخر به شهرداری ارومیه پیوست. این در حالی بود که تیم ما چندین بازیکن خوب در پست دریافت کننده داشت. چه اتفاقی رخ داد که تصمیم گرفتید شریفی را هم جذب کنید؟

یکی از دلایل اصلی این بود که مرتضی دوست داشت در شهر خودش بازی کند. ضمن اینکه دلش می خواست به دلیل وضعیت خانواده اش و همچنین شیوع ویروس کرونا، در کنار پدر و مادرش باشد. مرتضی از سایر تیم های لیگ برتری هم پیشنهاد بالایی داشت، اما او برخلاف همه پیشنهادهایی که داشت با شرایط معقول و مبلغی منطقی با ارومیه قرارداد امضا کرد. از طرفی ما میثم صالحی را به دلیل مصدومیت از دست داده بودیم و من می دانستم که در ۶ هفته ابتدایی باید سخت ترین بازی های خود را انجام دهیم. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا با شریفی مذاکره کرده و او را به خدمت گرفتیم. ما چند بازیکن خوب در پست دریافت کننده داشتیم، اما باید برای تمام مسابقات برنامه ریزی کرد، چراکه امکان دارد در طول بازی های برخی بازیکنان دچار مصدومیت شوند. مصدومیت دریافت کننده به معنی خراب شدن ستون یک تیم است. با مدیریت باشگاه مشورت کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که شریفی را هم جذب کنیم.

* با اضافه شدن شریفی به تیم شهرداری ارومیه، آرش کشاورزی از این تیم جدا شد؛ آیا این دو اتفاق ارتباطی بهم داشت؟

واقعاً این دو موضوع هیچ ارتباطی بهم نداشتند. کشاورزی بازیکن خوبی است و چندین سال قبل هم بازیکن خودم بود و قبل تر هم در کنار هم بودیم، اما آمدن مرتضی ربطی به جدایی آرش نداشت. کشاورزی بعد از بررسی شرایط خودش تصمیم گرفت که جمع ما را ترک کند. من خیلی دوست ندارم درمورد این اتفاقات صحبت کنم. ما آرش کشاورزی را کنار نگذاشتیم و تصمیم خودش بود که از ارومیه برود.

* هواداران پرشور تیم شهرداری ارومیه توقع نداشتند که تیم شان در ۶ هفته، متحمل دو شکست شود.

طبیعی بود که این نتایج رقم بخورد. این دو شکست در شرایطی برای ما ثبت شد که ما در بخشی از ارنج تیم دچار مشکل بودیم. خودمان بهتر می دانستیم که چه اتفاقی برای ما در حال رخ دادن است، اما چاره ای نداشتیم، چون نمی توانستیم کاری کنیم. خدا را شکر در بازی مقابل سایپا نقطه ضعف خود را پوشش دادیم و بازیکنان را از نظر روانی آماده کردیم. خوشبختانه توانستیم مقابل سایپایی که از تیم های سیرجان و سپاهان قوی تر بود به پیروزی برسیم و این نشان می دهد که ما روز به روز بهتر خواهیم شد.

* ارزیابی شما از تیم های حاضر در این دوره از رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور چیست؟

در حال حاضر تیم های سیرجان، اصفهان، یزد و ورامین و… عملکرد خوبی داشتند. تیم هایی که در جمع بالانشینان حضور دارند واقعاً خوب کار کرده اند. یکی از دلایلی که این اتفاقات خوب برای تیم سیرجان افتاده این است که در برنامه بازی های آنها از شرایط ساده به سخت رسیدند. این روند اعتماد به نفس بازیکنان این تیم را بالا برد و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم. نمی خواهم بگویم که جایگاه سیرجان در حال حاضر صدرجدول نیست، اما باید شرایط را هم در نظر گرفت. همه تیم ها زحمت می کشند، اما سیرجان زودتر به خودباوری رسیده است. شاید سایر تیم ها هنوز نتوانسته اند خودشان را پیدا کنند وشک ندارم هرچه جلوتر برویم شرایط جدول دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

* ارومیه با هوادارانش معروف است و واقعاً هم تماشاگران پرشوری دارد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و پروتکل هایی که در نظر گرفته شده است آنها نمی توانند در سالن حضور پیدا کنند. این موضوع چقدر روی تیم شما تاثیر می گذارد؟

ما از روز اول دوست داشتیم تماشاگران در سالن باشند. ضمن اینکه شرایط سالن ما به گونه ای است که می توان چنین شرایطی را فراهم کرد، اما موضوع مهمتر این است که شرایط جامعه خطرناک تر می شود. ویروس کرونا بی رحمانه پیش می رود و آمار عزیزانی که از دست می دهیم روز به روز بیشتر می شود. اگر شرایط برای تماشاگران فراهم شود و حداقل ۳۰درصد ظرفیت سالن هم پر شود بسیار خوب خواهد بود. فعلاً اولویت سلامت بازیکنان و مربیان است و اینکه مسابقات به سلامت تمام شود. کنترل سلامت تماشاگران برای ورود به سالن کمی سخت است. نمی دانم که آیا فدراسیون فکری برای این موضوع دارد یا خیر، اما ما این آمادگی را داریم که اگر فدراسیون و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه بدهند شرایط خوبی را برای تماشاگران خود فراهم کنیم.

* نظرتان درمورد پیشنهادهای فدراسیون والیبال برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر چیست؟

پیشنهادها را خوانده ام، اما ما یک پیشنهاد دیگر هم داریم. شهرهایی که امکانات برای اسکان و برگزاری بازی ها را دارند همچون لیگ جهانی میزبان بازی ها شوند. در حال حاضر که تماشاگری وجود ندارد شرایط میزبانی و میهمانی چندان تفاوتی ندارد و شرایط سالن های استاندارد برای تمام بازیکنان مشابه است. ما پیشنهاد خود را ارائه کرده و اعلام آمادگی کردیم که می توانیم به عنوان یکی از شهرهای میزبان باشیم. تهران و اصفهان هم شرایط خوبی دارند، اما گویا این پیشنهاد چند موافق و مخالف هم دارد. در مجموع هر تصمیمی که فدراسیون والیبال بگیرد که به سود تیم ها و سلامتی بازیکنان باشد و مسابقات به نحو احسن برگزار شود، کمک خواهم کرد. مثلاً اگر بگویند مسابقات در سالن شهر اردبیل برگزار شود تا خطر کمتری بازیکنان و مربیان را تهدید کند، هم ما می پذیریم.

* اولویت خودتان چیست؟ موافق برگزاری مسابقات به صورت متمرکز هستید یا مدل دیگری را مدنظر دارید؟

فکر می کنم تا نیم فصل نمی توان مسابقات را تغییر داد. حداقل تا نیم فصل این شرایط باید ادامه پیدا کند، چون برخی تیم های میزبان و برخی میهمان بودند. برای نیم فصل دوم اگر تمام باشگاه متعهد و متحد شوند می توان تغییری در نحوه برگزاری مسابقات ایجاد کرد. همه باید سلامتی ورزشکاران را درنظر بگیرند و سپس نظرات شخصی خود را ارائه دهند. چون پای تماشاگران درمیان نیست، میزبانی و میهمانی فرقی نمی کند. هرجایی که امنیت جسمی داشته باشیم برای برگزاری مسابقات حاضر خواهیم شد.

* برخی ها مدعی شدند که چند تیم صداقت ندارند و برای رسیدن به پیروزی از بازیکنان کرونایی هم استفاده می کنند؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

من دو دستیارم که مشکوک بودند را به تمرینات راه ندادم، چه برسد که تست کرونای فردی مثبت شود. فکر نمی کنم این موضوع درست باشد، چون اگر یک بازیکن کرونایی باشد ممکن است ویروس را انتقال داده و سایر بازیکنان هم مبتلا شوند. به نظر من این نظریه چندان منطقی و درست نیست. من چون چنین موردی را خودم ندیده ام نمی توانم درخصوص آن اظهار نظر کنم. تیم ما در بازی مقابل سپاهان نتیجه را واگذار کرد و فردای آن روز اعلام شد که ۷ نفر از بازیکنان تیم حریف کرونا داشتند. با این حال هیچ وقت نمی گویم که خدایی ناکرده مربی تیم حریف از این شرایط اطلاع داشته و به عمد از تمام نفراتش استفاده کرده است، چون می دانم که مربی تیم حریف ابتدا سلامتی خود و شاگردانش را در نظر می گیرد و پس از آن به پیروزی فکر می کند.

* آیا روند تست گیری از تیم ها برای حضور در مسابقات منطقی است؟

برای فدراسیون تست PCR ملاک است. به عنوان مثال من امروز تست می دهم و جواب آزمایشم هم منفی می شود، اما فردا آن روز ممکن است در فرودگاه از فرد دیگری که ناقل بوده، ویروس را بگیرم. تست قبلی که جواب آن منفی شده طبق قوانین ۱۰ تا ۱۲ روز اعتبار دارد. این روند منطقی نیست، چون ممکن است هر فردی دو روز بعد از تستی که جواب آن منفی شده به کرونا مبتلا شود. متاسفانه کاری از دست کسی بر نمی آید، چون ویروس ناشناخته است. در این شرایط بهتر است افراد کم اطلاعی مثل من کمتر در این مورد اظهارنظر کنم. تیم من به سپاهان باخت، چون آنها خیلی بهتر از ما بازی کردند، اما فردا آن روز کرونای ۷ نفر از آنها مثبت شد.

* اکثر تیم ها به سختی با کرونا درگیر هستند و تعداد نفراتی که در اکثر تیم ها به این ویروس مبتلا می شوند، اعلام می شود، اما شما چه تهمیداتی اندیشیده اید که بازیکنان تان کمتر به این ویروس مبتلا می شوند؟

تیم ما هم همچون سایر تیم ها با کرونا درگیر است. هر فردی در تیم ما به کرونا مبتلا شده از طریق رسانه ها اعلام کردیم. سه دستیار من به کرونا مبتلا شدند و حدود ۱۶ روز در کنار تیم نبودند. هیچ کدام از بازیکنان ما مشکلی نداشتند و تنها سال افزون کمی مشکوک بود که وی هم بیش از ۱۰ روز است که در قرنطینه به سر می برد. من و مسئولان باشگاه تمام تلاش مان را می کنیم که خطری بازیکنان را تهدید نکند، اما هر بازیکنی که مشکوک باشد از تیم دور می شود. دو بازیکن جوان داشتیم که مشکوک به کرونا بودند که به آنها اعلام کرده ام در تمرینات حضور پیدا نکنند.

* چطور بعد از بازی با سپاهانی که به گفته خودتان ۷ نفر از آنها کرونا داشتند، تست هیچ کدام از بازیکنان تیم شما مثبت نشد؟

بحث مبتلا نشدن نیست؛ ما تست می دهیم و ۱۰ تا ۱۲ روز بعد هم دوباره تست می دهیم و اینکه در این ۱۰ روز چه اتفاقی رخ می دهد را نمی دانم. ممکن است مبتلا و درمان شویم. ممکن است ویروس ضعیف شده وارد بدن ما شود، اما قطعاً هر بازیکنی که مشکوک باشد از تمرینات کنار می رود تا دوران قرنطینه را سپری کند. بخشی از مشکلات هم مربوط به باشگاه ها و فدراسیون مربوط نمی شود. من اگر امروز تست بدهم، طبق سیستمی که وجود دارد تا ۱۴ روز آینده از من تستی گرفته نمی شود. این موضوع را به عظیمی هم گفتم و حالا باید دید که چه کاری می توان برای این مشکل انجام داد.

* کمی از کرونا دور شویم؛ نظرتان درمورد حضور و حذف تیم والیبال شهروند اراک از لیگ برتر چیست؟

ما هر سال چند تیم با این شرایط داریم. سال های گذشته هم چنین تیم هایی داشتیم که امسال فدراسیون روی حرف خود ایستاد و به آنها اجازه حضور نداد. اراک هم در سال های گذشته همین شرایط را داشت. فکر می کنم مشکل کار این باشد که در ابتدا مسئولان استانی به فدراسیون قول همکاری می دهند و بعد از اینکه کارشان راه می افتد حرف های خود را فراموش می کنند. فدراسیون باید کسب تجربه کرده باشد تا با این قول ها تیمی را وارد لیگ برتر کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی