رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 14 اردیبهشت 1401 - 13:56
  • کد خبر : ۱۲۲۵۶
  • چاپ خبر : پیست قایقرانی کرمانشاه تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود
رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه:

پیست قایقرانی کرمانشاه تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود

ناجی پیمان ضیایی رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال 98 سال تقویت زیر ساخت ها در هیات کرمانشاه بود، گفت: با شروع فعالتم در هیات به عنوان مسئول، متوجه شدم که برای انجام هر کاری در هیات ابتدا نیاز داریم که از نظر زیرساختی هیات را تقویت کنیم چراکه شرایط خوبی مهیا نبود و ضعف های زیادی داشتیم.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پیست قایقرانی کرمانشاه ظرف چند روز آینده خبرداد و گفت: این پروژه ظرف یک تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پیست قایقرانی کرمانشاه ظرف چند روز آینده خبرداد و گفت: این پروژه ظرف یک تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

به گزارش یاریزان؛ ناجی پیمان ضیایی، با اشاره به گذشت یکسال از آغاز عملیات اجرایی پروژه پیست قایقرانی کرمانشاه، اظهارکرد: این پروژه در ابعاد ۴۰ در ۵۰ متر و با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیون تومان، اوایل سال گذشته استارت خورد.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه پی کنی و حفر استخر، زیرسازی، سنگ چینی و سیمان کاری آن که مهمترین بخش کار بود، انجام گرفت و فاز دوم پروژه هم ظرف روزهای آینده آغاز می شود.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: برای فاز دوم پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده و به نظر می رسد با شروع فاز دوم ظرف یک تا دو ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی در خصوص ضرورت احداث این پروژه هم گفت: قایقرانی یکی از رشته های ورزشی است که همواره تعداد قابل توجهی ملی پوش و مدال آور در آن داشته ایم، درحالیکه ورزشکاران این رشته از وجود یک زیرساخت مناسب هم محروم بوده اند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ضیایی تصریح کرد: نداشتن یک پیست و فضای استاندارد باعث شده بود که طی سالهای گذشته ورزشکاران ما در اماکن آبی مختلف سرگردان باشند. گاهی در دریاچه شهربازی و سراب نیلوفر و گاهی هم در سدهای استان تمرین می کردند که سختی زیادی برایشان داشت.

وی در ادامه این گفت و گو به درپیش بودن بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر هشت نفر اردو نشین در تیم های ملی رشته های قایقرانی داریم که امیدواریم چهار نفر از آنها به بازی های آسیایی اعزام شوند و مقام آور باشند.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه اضافه کرد: حضور این تعداد ورزشکار در اردوهای تیم های ملی درحالی است که بدون داشتن زیرساختی این افتخار برای استان کسب شده و قطعا وجود یک زیرساخت می تواند تحول بزرگی را در این رشته به همراه داشته باشد.

وی که حدود دو سال پیش وعده راه اندازی پایگاه قایقرانی کرمانشاه را داده بود، در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی به سرانجام نرسیدن این پایگاه هم گفت: از چندسال پیش پیگیری هایی را برای راه اندازی پایگاه قایقرانی کرمانشاه در چند سد استان انجام دادیم، اما متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و برخی مشکلات دیگر این طرح متوقف شد.

ضیایی ادامه داد: همچنین درست زمانی که پس از مدت ها پیگیری مجوز استفاده از سدها را به عنوان پایگاه قایقرانی گرفتیم، بخشنامه هایی آمد که سدها را به منظور بهره برداری در حوزه گردشگری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کردند.

وی یادآوردشد: متاسفانه بخش خصوصی هم برای ورود ورزشکاران ما به سد، اجاره می خواستند که از توان ما خارج بود و اینگونه شد که راه اندازی پایگاه قایقرانی تابحال نتیجه نداده است.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه در خاتمه این نوید را هم داد که اخیرا دیدارهایی با بخش خصوصی متولی سد شیان داشته که حاصل این دیدار توافق و موافقت برای راه اندازی پایگاه قایقرانی در این سد بوده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی