رفتن به بالا
  • جمعه - 25 تیر 1400 - 12:29
  • کد خبر : ۱۱۰۴۱
  • چاپ خبر : پر افتخارترین و ریشته دارترین تیم های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های ایران کدامند؟
بررسی یک رشته مادر در ورزش ایران؛

پر افتخارترین و ریشته دارترین تیم های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های ایران کدامند؟

مستند « جلیل و خلیل » اثر روح‌الله اکبری، تولید سیمای مرکز ایلام از جشنواره بین المللی نیس فرانسه جایزه ویژه گرفت.

رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور تاکنون در بیست و چهار دوره برگزار شده که می‌توان با ارزیابی ساده‌ای از روند آن، باشگاه های نفت تهران را بعنوان پرافتخارترین و ذوب آهن اصفهان را بعنوان ریشته دار ترین تیم‌هایی که تاکنون در این مسابقات حضور داشته‌اند برشمرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور تاکنون در بیست و چهار دوره برگزار شده که می‌توان با ارزیابی ساده‌ای از روند آن، باشگاه های نفت تهران را بعنوان پرافتخارترین و ذوب آهن اصفهان را بعنوان ریشته دارترین تیم های که تاکنون در این مسابقات حضور داشته‌اند برشمرد.

به گزارش یاریزان و به نقل از وبسایت رسمی فدراسیون دو و میدانی ایران؛ لیگ دو و میدانی یا همان مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور در رشته دو و میدانی یکی از آن رقابت‌هایی است که از گذشته‌های دور در کشورمان برگزار شده و قدمت قابل توجهی دارد و قرار است طی روزهای آتی و در واپسین روزهای باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیست و پنجمین دوره آن آغاز شود.

 

------------------------------------

این مسابقات از سال ۱۳۴۳ به صورت قهرمانی باشگاههای تهران چند دوره متوالی برگزار شد حتی در چند دوره تیم‌هایی از دیگر نقاط کشورمان نیز در آن شرکت می‌کردند، این مسابقات بعد از وقفه‌ای چند ساله مجددا از سال ۱۳۶۸ به صورت رقابت‌های قهرمانی باشگاههای کشور برگزار شد که البته در این میان سالهایی نیز با عدم برگزاری مواجه بوده است.

اما می‌توان قطع به یقین اشاره کرد که از سال ۱۳۷۵ رقابتهای دو و میدانی قهرمانی باشگاههای کشور هر ساله بدون وقفه برگزار شده است که با احتساب سال‌های پی در پی و منظم، امسال بیست و پنجمین دوره خود را تجربه خواهد کرد.

در تمام طول این سالها باشگاههای زیادی وارد این رقابتها شده و ورزشکاران و قهرمانان این رشته پایه و مادر را حمایت کرده اند. باشگاههایی همچون پیکان، نفت، سایپا، فتح، پاس، سپاهان، ذوب آهن، دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی زمینی ارتش و نیروی هوایی ارتش از جمله تیم‌های قدیمی هستند که می‌توان به آنها اشاره نمود. در طول سالهای اخیر نیز تیم‌های نوپایی همچون آسان پرداخت و پلیمیر خلیج فارس خرم آباد وذبعد از چند سال غیبت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز به جمع تیم داران ورزش دو و میدانی اضافه شدند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

باید اشاره کرد تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد به رغم سابقه کوتاهی که دارد در دوره های اخیرحضور پررنگی را به نمایش گذاشته و از ورزشکاران با استعدادی حمایت کرده است.

باشگاه نفت تهران پرافتخارترین تیم دو و میدانی ایران است که ۱۰ دوره کاپ قهرمانی را با خود به خانه برده و درکارنامه این تیم میتوان به دو عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی نیز اشاره کرد.

اما باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز بعنوان ریشته دارترین و قدیمی ترین در بین تیم های لیگ دو و میدانی ایران است. این باشگاه تاکنون در ۲۱ دوره از بیست و پنج دوره این مسابقات حضور پررنگی داشته و در کارنامه خود ۷ عنوان قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و دو عنوان سومی را جای داده است.

نکته حائز اهمیت این است که باشگاه‌ها میتوانند پایه و ستون هر ورزشی باشند و حضور پر رنگ و همه جانبه آنها در ورزش می‌تواند عامل بسیار مهمی در رشد، پویایی و حمایت از قهرمانان ورزشی باشند.

دو و میدانی بعنوان یک رشته پایه و پر مدال همیشه از حضور تیم‌های مطرح و ریشه‌دار ورزش کشورمان بهره برده و با توجه به روند رو به رشد فعلی ورزش دو و میدانی کشورمان و همچنین عملکرد خوب ورزشکاران آن در میادین بین‌المللی میتوان این انتظار را داشت که بعد از این نیز بتوانیم شاهد حضور و حمایت بیش از پیش باشگاه‌های مطرح کشورمان از ورزشکاران خوب، پر افتخار و زحمتکش دو و میدانی کشورمان باشیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی