رفتن به بالا
  • یکشنبه - 8 دی 1398 - 22:01
  • کد خبر : ۵۸۲۲
  • چاپ خبر : پرونده مسابقات فوتبال در پنج رده سنی استان آذربایجان غربی بسته شد

پرونده مسابقات فوتبال در پنج رده سنی استان آذربایجان غربی بسته شد

به گزارش یاریزان؛ فوتبال استان آذربایجان غربی در سال جاری علی رغم بعضی ناهماهنگی ها و نواقصی که داشت خود را در حال تکاپو و تکامل نشان داد و پس از چند دوره وقفه لیگ برتر در چند رده سنی را برگزار کرد.ارومیه سه بار و مهاباد و بوکان هرکدام یکبار طعم قهرمانی را در رده های سنی متفاوت چشیدند تا همچنان تیم های جنوب و مرکز استان تعیین کننده آینده فوتبال استان بنظر برسند.

مسابقات فوتبال در پنج رده سنی در استان آذربایجان غربی با قهرمانی روز گذشته تیم امید نود ارومیه در فصل ۹۷-۹۸ به پایان رسید.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مسابقات فوتبال در پنج رده سنی استان آذربایجان غربی با قهرمانی روز گذشته تیم امید نود ارومیه در فصل ۹۷-۹۸ به پایان رسید.

به گزارش یاریزان؛ فوتبال استان آذربایجان غربی در سال جاری علی رغم بعضی ناهماهنگی ها و نواقصی که داشت خود را در حال تکاپو و تکامل نشان داد و پس از چند دوره وقفه لیگ برتر در چند رده سنی را برگزار کرد.

 

------------------------------------

ارومیه سه بار و مهاباد و بوکان هرکدام یکبار طعم قهرمانی را در رده های سنی متفاوت چشیدند تا همچنان تیم های جنوب و مرکز استان تعیین کننده آینده فوتبال استان بنظر برسند.

در مطلب زیر بصورت مفصل به نحوه قهرمانی ها در رده های سنی مختلف پرداخته شده است.

قهرمان نونهالان استان آذربایجان غربی (سردار بوکان)

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تیم فوتبال سردار بوکان ابتدا در گروه جنوب این مسابقات قرار داشت و با تیم های زاگرس مهاباد، موساسیر ربط، شهرداری فیرورق، آینده سازان پیرانشهر و فروشگاه فیفا پیرانشهر همگروه بود که این مسابقات به میزبانی شهرستان ربط سردشت برگزار شد که پس از انجام پنج بازی به عنوان تیم دوم و پس از زاگرس مهاباد و به همراه آینده سازان پیرانشهر راهی لیگ برتر نونهالان استان شدند که برای اولین بار در استان برگزار شد.
علاوه بر سه تیم از جنوب، و سه تیم هم از شمال استان در این مسابقات حاضر بودند.
“سردار های کوچک” از همان دور رفت عزم خود را جزم کرده بودند و با کسب دو برد و سه تساوی و با ۹ امتیاز بالاتر از رقبا در صدر ایستادند.
در دور برگشت که بدلیل نتایج بدست آمده تنها سه هفته از پنج هفته ی آن برگزار شد، تیم سردار بوکان از سه بازی خود دو برد و یک مساوی کسب کردند و در هفته نهم رقابت ها که با ۱۶ امتیاز در صدر بودند حریف قعر نشین خود در خانه برابر آنها قرار نگرفت تا سه امتیاز دیگر به اندوخته های بوکانی ها اضافه و جام قهرمانی از آن آنها باشد و جام را از مهاباد به بوکان بیاورند.

قهرمان نوجوانان استان آذربایجان غربی (زاگرس مهاباد)

تیم فوتبال زاگرس مهاباد که به اتفاق اروم اسپور ارومیه از گروه جنوب راهی چهار تیم برتر که به اصلطلاح موسوم به لیگ برتر نوجوانان استان راه یافته بود که در این لیگ علاوه بر اروم اسپور با تیم های هیئت فوتبال سلماس و هیئت فوتبال خوی همراه بود که زاگرسی ها در دور رفت ابتدا در ارومیه تیم اروم اسپور را با نتیجه بدون گل متوقف کرده و با یک امتیاز ارزشمند به خانه بازگشتند.
در هفته دوم با ۸ گل و با برد یک طرفه مدافع عنوان قهرمانی را در آزادی مهاباد بدرقه کردند و سپس در هفته سوم باز هم در خانه ۳ به ۲ تیم سلماسی را از پیش رو برداشتند تا با ۷ امتیاز و بالاتر از تیم هیئت فوتبال سلماس قهرمان نیم فصل شده باشد و در دور برگشت تیم سلماسی را با ۴ گل مغلوب کردند تا نزدیک ترین تعقیب کننده خود را از خود دور کنند.
مهابادی ها برخلاف دور رفت و با نتیجه نزدیک دو بر یک تیم خوی را شکست دادند تا پیروزی سلماسی ها در ارومیه هم مانع قهرمانی زاگرسی ها نشود و جام را از خوی به مهاباد آورده باشند.

قهرمان جوانان استان آذربایجان غربی (نود ارومیه)

جوانان نودی هم پس از درخشش در مسابقات مقدماتی در شهرستان چالدران که به همراه دیگر تیم همشهری خود پاسارگاد، از منطقه شمال راهی چهار تیم برتر نهایی شدند که از این چهار تیم علاوه بر این دو تیم ارومیه ایی، دوتیم سردار بوکان و فروشگاه فیفای پیرانشهر از منطقه جنوب در این جمع حاضر بودند که این چهار تیم در دور نهایی بایستی رودر روی هم قرار میگرفتند که میزبانی این مسابقات هم بلاتفاق در شهرستان ارومیه بود تا نودی های ارومیه و پاسارگادی ها از شرایط میزبانی استفاده کنند که نودی ها در این دور ابتدا با نتیجه ۲-۱ سردار نماینده بوکان، ۹-۱ فاتح دربی جوانان مقابل پاسارگاد و با پنج گل تیم پیرانشهری را از پیش رو برداشتند تا با اقتدار تمام جام را در خانه تصاحب کند. پیش از این تیم هیئت فوتبال سلماس قهرمان جوانان استان بود که امسال جام به ارومیه رفت.

قهرمان امید های استان آذربایجان غربی (نود ارومیه)

از گروه یکم که سه تیمی بود تیم فروشگاه فیفای پیرانشهر پس از کش و قوس های فراوان به دور نهایی صعود کرد چرا که تفاضل گل برتر نسبت همتای سردشتی آنها را به جمع تیم های نهایی رساند، اما از گروه دوم مسابقات که در مهاباد بود علاوه بر دو تیم میزبان (هیئت فوتبال مهاباد و شاهو مهاباد) تیم های آسایش آذربایجان میاندوآب و فرهنگسرای ارومیه حاضر بودند نکته عجیب در این گروه این بود که تیم مهرودانش میاندوآب قهرمان فصل گذشته مسابقات در این فصل غایب بزرگ لقب گرفته و آسایش آذربایجان جایگزین این تیم شده بود.
از این گروه هم تیم های هیئت فوتبال مهاباد وآسایش آذربایجان میاندوآب به ترتیب با کسب ۷ و ۶ امتیاز بعنوان سرگروه و تیم دوم راهی دور نهایی شدند.

اما گروه سوم که بمیزبانی شهرستان ارومیه برگزار شد با دو هفته تاخیر بالاخره برگزار شد تا این گروه که سه تیم از چهار تیمش از شهر میزبان بود و سلماسی ها تنها مهمان این گروه بود با رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه ی نود ارومیه و اروم اسپور ارومیه به پایان رسید که امید های نود با تفاضا گل بهتر نسبت به همشهری خود به عنوان سرگروه صعود کرده و اروم اسپور دوم شد.
اما در دور نهایی که باز شهرستان مهاباد میزبان برگزاری این مسابقات بود با شرکت پنج تیم صعود کننده یعنی فروشگاه فیفا پیرانشهر، هیئت فوتبال مهاباد، آسایس میاندوآب، نود ارومیه و اروم اسپور ارومیه برگزار شد که رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه نودی ها با اروم اسپوری ها به مهاباد هم کشیده شده بود که اینبار علاوه بر دو تیم ارومیه ایی این نماینده میزبان هم مدعی کسب عنوانی قهرمانی بوده که تنها تفاضل گل رتبه های آنها را متمایز از هم نشان میداد تا نودی ها با تفاضل گل بهتر به هردو رقیب خود یک بازی مانده به پایان فاتح رقابت های فوتبال استان باشند و جام امید ها هم علاوه بر جوانان را نیز به خانه ببرند.

قهرمان لیگ برتر بزرگسالان استان آذربایجان غربی (نود ارومیه)

رقابت های فوتبال لیگ برتر مردان استان امسال بر خلاف فصل های قبل فصلی پر فراز و نشیبی را گذراند تا هر چه باشد این مسابقات هم در صحت و سلامت به کار خود پایان بدهد اما این فصل از مسابقات را نودی ها هر چند درخشان اما پر سرو صدا و پر حاشیه گذراندند چرا که سه بازی آنها نیمه تمام مانده بود که دو بازی آنها در برابر نماینده میاندوآبی که یک بازی آن با تساوی و بازی برگشت هم با برد فنی به پایان رسید و بازی دیگر هم در هفته پانزدهم رقابت ها بدلیل حواشی ایجاد شده از سوی تیم اشنویه ایی بازی با نتیجه ۳ به ۰ فنی به نفع این تیم شد اما این نتایج به هیچ عنوان از قدرتنمایی وشایستگی های نودی ها در لیگ امسال نمی کاهد و زرد های ارومیه که علاوه بر تیم داری در استان در لیگ دسته یک کشور هم صاحب تیم و یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر کشور بودند و خواهند بود که با اقتدار و اختلاف پنج امتیازی نسبت به فرهنگسرای نوشان ارومیه همشهری خود عنوان قهرمانی را کسب کند و سهمیه لیگ سه کشور را بدست بیاورد که بدلیل حضور هرچه قدرتمند این تیم در لیگ یک کشور سهمیه لیگ سوم این تیم به نام نود اما به شهرستان سلماس واگذار خواهد شد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی